مدیر توزیع نیروی برق دزفول:
مدیر توزیع نیروی برق دزفول گفت: این شهرستان بیشترین رشد مصرف برق در استان خوزستان را دارد که این امر موجب خاموشی های متعدد و گسترده در روزهای اخیر شده است.
کد خبر: ۷۵۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 15 June 2019

اقبال طیب طاهر در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری، اظهار کرد: ظرفیت تولید برق در کل کشور حدود ۸۰ هزار مگاوات است که در شرایط نرمال نمی‌توانیم بیش از ۷۵ درصد این ظرفیت را که برابر با ۶۱ هزار مگاوات است، استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته پیک بار مصرف برق در دزفول در تاریخ ۲۰ تیرماه معادل ۵۲۸ مگاوات بود، افزود: این در حالی است که در سال جاری این پیک یک ماه زودتر یعنی در تاریخ ۲۲ خرداد برابر با ۵۶۰ مگاوات شده که نسبت به مدت مشابه پارسال بالغ بر ۵۰ مگاوات افزایش داشته است.

مدیر توزیع نیروی برق دزفول با بیان اینکه مجموع مصرف برق در این شهرستان به اندازه برخی استان های کشور همچون آذربایجان، کرمانشاه، کردستان و مازندران است، گفت: دزفول با برخورداری از ۱۶۰ هزار اشتراک بیشترین اشتراک در زمینه برق را نسبت به شهرستان های استان دارد ضمن اینکه بیشترین رشد مصرف برق در خوزستان نیز متعلق به دزفول است که این امر نشان از وقوع بحران جدی است.

طیب طاهر با اشاره به افزایش هشت هزار اشتراک جدید در دزفول طی سال های ۹۶ و ۹۷، عنوان کرد: در سال جاری نیز ایجاد ۴۷۰ اشتراک در دستور کار است در حالیکه در بحث زیرساخت های توزیع و انتقال برق هیچگونه رشدی در دزفول وجود نداشته است.

وی با انتقاد از عدم تخصیص اعتبارات دولتی کافی به شرکت توزیع برق دزفول گفت: ۷۱ درصد اشتراک برق در دزفول مربوط به مصارف خانگی است. شرکت توزیع برق کشور در بحث مدیریت مصرف برنامه های تشویقی متعددی اجرا کرده و یا در دستور کار دارد.

وی، ساعت ۱۳ تا ۱۷ را پیک مصرف برق در شهرستان برشمرد و افزود: گرمای بیش از حد هوا موجب افزایش مصرف برق توسط شهروندان شده اما در برخی موارد این مصرف به اندازه ای افزایش می یابد که ناچار هستیم بر خلاف میل باطنی اقدام به خاموشی تعمدی برق در برخی مناطق کنیم در حالیکه اگر مصرف برق و استفاده از وسایل سرمایشی توسط مردم کنترل و مدیریت شود هیچ منزلی دچار قطعی برق نمی شود. به عنوان مثال لازم است مردم به جای چند کولر فقط از یک کولر استفاده کنند در غیر این صورت خاموشی های عمدی و غیر عمدی در دزفول تا پایان فصل گرما ادامه خواهد داشت.

مدیر توزیع نیروی برق دزفول شرایط فعلی شهرستان را بحرانی برشمرد و ضمن توصیه به شهروندان در راستای همکاری در زمینه مصرف برق، توضیح داد: البته لازم به ذکر است که خاموشی های با برنامه فقط در زمان صبح و با اطلاع رسانی قبلی انجام می شوند.

وی همچنین با بیان اینکه برق ادارات و دستگاه های دولتی که در ساعات اوج مصرف رعایت نکنند، قطع می شود، تاکید کرد: ادارات باید پس از پایان کار کلیه دستگاهای خنک کننده و چراغ ها را خاموش کنند.

طیب طاهر با اشاره به شرایط خاص بیمارستان‌ها، اورژانس و اتاق های عمل، ادامه داد: این مراکز باید به دیزل مجهز شوند تا در هنگام قطع تعمدی برق دچار مشکل نشوند.

توقف قطع برق نواحی صنعتی

مدیر آبفای دزفول نیز در این جلسه با بیان اینکه بیشترین قطعی آب در شهرک های صنعتی ناشی از قطعی برق است، گفت: مطابق با تحقیقات انجام شده ۷۰ درصد مهاجرت‌ها به استان خوزستان به شهرستان دزفول بوده در حالیکه ما زیرساخت های لازم برای این جمعیت جدید را ایجاد نکرده ایم.

مدیر شهرک های صنعتی دزفول نیز در این جلسه خواستار توقف قطعی مکرر برق نواحی صنعتی شد و گفت: این امر علاوه بر اخلال در روند تولید، موجب ضررهای مالی فراوان به کارخانه ها و فساد مواد در واحدهای تولید مواد غذایی خواهد شد در حالیکه شهرک های صنعتی حجم زیادی از برق را مصرف نمی کنند.

مدیر توزیع برق دزفول نیز در این خصوص گفت: ۱۰ درصد مصرف برق دزفول مربوط به صنایع است که لازم است کارخانه‌ها زمان استفاده از برق را به جای زمان پیک مصرف به زمان دیگری موکول کنند تا دچار مشکل نشوند.

طیب طاهر با بیان اینکه صنایع شهرستان نقش بسزایی در زندگی مردم دارند، افزود: قطع مکرر برق موجب آسیب به صنایع می شود بنابراین اگر شهروندان در روند مصرف برق به صورت اصولی صرفه جویی کنند برق این نواحی نیز قطع نخواهد شد.

در این نشست به دستور فرماندار مقرر شد بیمارستان‌ها و برق چاه‌های آب شهرستان دزفول در برنامه خاموشی های برنامه ریزی شده قطع نشود و مستثنی شوند.

همچنین مقرر شد در راستای رفع مشکل پیش آمده بین شهرک های صنعتی و توزیع برق شهرستان جلسه ای در محل شهرک های صنعتی برگزار شود تا در خصوص چگونگی مصرف برق در نواحی صنعتی شهرستان برنامه ریزی شود تا این نواحی مشمول برنامه قطعی تعمدی برق نشوند.

همچنین روابط عمومی شرکت توزیع برق دزفول طی چند روز گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی خوزستان در خصوص افزایش دمای هوا طی امروز و روزهای آینده، از کلیه صنایع، ادارات، اصناف و بویژه شهروندان گرامی تقاضا می شود برای کمک به حفظ پایداری شبکه برق و تامین رفاه و آسایش مردم و همچنین جلوگیری از قطع برق ناخواسته ناشی از آسیب های احتمالی در اثر افزایش دما و ازدیاد مصرف، از همه شهروندان درخواست می‌کنیم از بکارگیری لوازم غیرضروری مانند لباسشویی، ظرف شویی، جاروبرقی، سشوار، و نظایر آن به ویژه در زمان پیک بار یا اوج مصرف که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و از غروب آفتاب تا ساعت ۲۳ می باشد استفاده نکرده و این قبیل فعالیت ها را به ساعت های خارج از پیک یا روزهای تعطیل موکول کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار