بین سازمان منطقه آزاد اروند و کمیته امداد خوزستان انجام شد؛
عصر سه شنبه در مراسمی تفاهم نامه اجرای پنل های خورشیدی ویژه مددجویان اروند، میان سازمان منطقه آزاد اروند و کمیته امداد امام خمینی خوزستان منعقد شد.
کد خبر: ۷۵۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ 12 June 2019

در این مراسم که در محل سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، مدیر اطلاعات جغرافیایی و طرح‌های کلان توسعه زیر ساختی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: نیروگاه برق خورشیدی سیستمی کلی است که مردم با آن بیشتر آشنایی دارند، انرژی تولید شده از طریق پنل‌های خورشیدی، در خازن‌هایی نگهداری و دوباره مصرف می‌شود، این برق خورشیدی انرژی گرانی است که دولت نیز برای آن سوبسیدهایی را در نظر گرفته است.

مجید رحیمی قشقایی با اشاره به اینکه این انرژی تولیدی نسبت به برق‌های فسیلی گران‌تر خریداری می‌شود، افزود: بر همین اساس ما نیز از این فرصت استفاده کردیم، در راستای اجرای این طرح برای مددجویان جامعه هدف در گام نخست، دو کنتور برای منزل هر مددجو نصب می‌شود؛ یکی کنتور که مانند سایرین برق عادی دریافت می‌کند و دیگری کنتوری که از آن طریق برق تولید و به شبکه ارسال می‌شود و کارکردی همچون نیروگاه دارند؛ کنتورهای نصب شده آنلاین هستند به این معنا که رقم کنتور از طریق سیم‌کارتهایی ارسال می‌شود لذا کار مرسوم قرائت ماهانه کنتور انجام نمی‌شود و به طور سیستمی به جای قبض پرداخت قبض دریافت انرژی تولید شده، صادر خواهد شد. این کار برای افراد تحت پوشش کمیته امداد یک درآمد پایدار ایجاد می‌کند.

وی اظهار کرد: تفاهمنامه به صورت ۳۰ به ۷۰ میان منطقه آزاد و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان منعقد شده است که سهم ۳۰ درصدی مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند در این طرح از محل اعتبارات هیئت‌مدیره، به این امر اختصاص یافت ضمن اینکه کمیته امداد نیز سهم ۷۰ درصدی خود را از طریق وام‌های اشتغالزایی برای مددجویانشان تامین می‌کند.

مدیر اطلاعات جغرافیایی و طرح‌های کلان توسعه زیر ساختی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: این طرح زود بازده ای است که اجرای آن برای هر واحد در مدت یک هفته انجام می‌شود و نیروگاهی پنج کیلو واتی است که ماهانه به مددجویان از بابت تولید انرژی پول پرداخت می‌شود.

رحیمی قشقایی برآورد اعتبار مورد نیاز این ۱۰۰ دستگاه پنل خورشیدی در گام نخست را حدود پنج میلیارد تومان عنوان کرد که به صورت دو ساله تمدید شده و قابلیت تمدید دارد.

وی یادآور شد: این کار برای نخستین بار در خوزستان و منطقه آزاد اروند اجرایی می‌شود و انتظارمان آنست که رقم افراد تحت پوشش این طرح (پنل خورشیدی) را افزایش دهیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار