پدر پیوند مغز استخوان ایران خبر داد:
پدر پیوند مغز استخوان ایران با بیان اینکه پیوند مغز استخوان برای 70 نوع بیماری قابل انجام است، از انجام تاکنون 12 هزار پیوند مغز استخوان در کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۵۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸ 11 June 2019

پروفسور اردشیر قوام‌زاده در آیین چهارمین سالگرد انجام پیوند مغز استخوان در خوزستان که امروز (21 خردادماه) در تالار شهدا دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، با بیان اینکه پیوند مغز استخوان برای 70 نوع از بیماری های مختلف قابل انجام است، اظهار کرد: باید سعی کنیم که از سلول درمانی و سلول‌های بنیادی در مراکز پیوند مغز استخوان استفاده شود.

وی عنوان کرد: بیماران نیازمند به پیوند مغز استخوان باید پیشنهاد پیوند را قبول کنند و باید توجه داشت که هیچ اتفاقی برای دهنده مغز استخوان نمی‌افتد. تاکنون نیز هیچ اتفاقی برای دهنده نیفتاده است.

پدر پیوند مغز استخوان ایران گفت: ارزانترین و باصرفه‌ترین درمان سرطان، پیوند مغز استخوان و پیوند سلول‌های بنیادی است. امیدوارم به زودی بشنوید که سلول درمانی در سرطان پستان چه خواهد کرد و به زودی اطلاعات لازم در این زمینه داده می‌شود.

قوام‌زاده با اشاره به تعداد مراکز پیوند مغز استخوان در سطح کشور، گفت: حدود 19 مرکز پیوند در کشور راه اندازی شده است و مراکز پیوند کرمانشاه و خوزستان از جمله مراکز فعال کشور هستند. همچنین تاکنون 12 هزار پیوند مغز استخوان در کشور انجام شده است.

پروفسور اردشیر قوام‌زاده نخستین کسی است که عمل پیوند مغز استخوان را در ایران انجام داده‌است. وی در سال ۱۳۸۹ به عنوان استاد ممتاز دانشکده علوم پزشکی تهران برگزیده شد. همچنین در سال ۱۳۹۰ به عنوان برترین پژوهشگر جهان در زمینه سرطان و بیماری‌های خونی برگزیده شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار