عصر دوشنبه با حضور سورنا ستاری، تفاهم نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول امضا شد.
کد خبر: ۷۵۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸ 10 June 2019

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در حاشیه این امضای این تفاهم نامه در این دانشگاه گفت: به منظور ایجاد و گسترش همکاری‌های پژوهشی و فناوری و بر اساس سند ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری، این تفاهم نامه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول امضا شد.

محمدرضا عصاری افزود: با امضای این تفاهم نامه طرفین قرارداد تلاش خود را در جهت گسترش توان ملی در حل مشکلات و معضلات علمی - تحقیقاتی موضوع این تفاهم نامه و رسیدن به خود اتکایی ملی در زمینه صنعت آب، انرژی، محیط زیست و صنایع تبدیلی کشاورزی مبذول داشته و از هیچ کوششی در این جهت خودداری نخواهند کرد.
عصاری افزود: مدت این تفاهم نامه از زمان امضا برای پنج سال تعیین می‌شود و با اعلام قبلی یکی از طرفین قابل فسخ بوده و در ضمن در صورت رضایت طرفین قابل تمدید است.

هفت طرح دانشگاه جندی شاپور به معاونت علمی رئیس جمهوری پیشنهاد شد

رئیس دانشگاه جندی شاپور دزفول گفت: پنج طرح شامل طرح تحقیقاتی تولید خاک پوششی بستر قارچ خوراکی، طرح تحقیقاتی تولید بذر تقویت شده گیاهان صنعتی و استراتژیک با کمک میکروارگانیزم های طبیعی بدون دست کاری ژنتیک، طرح تولید مونوآمونیوم گلیسیریزین از شیرین بیان، سامانه تولید هوای گرم و خشک و سالم سازی شیر برای تولید ماست سرشیردار سنتی به روش صنعتی در حالت پیوسته، بررسی کارایی روش‌های شیمیایی تبخیر در شرایط اقلیمی سد دز، ارائه الگوریتم، نام افزار و بانک اطلاعاتی وضعیت ترانسفورماتورهای شبکه با قابلیت پیش بینی دوره زمان و صیانت از جندی شاپور می‌باشند.

وی افزود: در نشست‌هایی در تهران در خصوص این طرح‌ها تصمیم گیری می‌شود تا از حمایتهای معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری برای تبدیل علم به ثروت استفاده شود.

عصاری اظهار امیدواری کرد با پذیرش و حمایت این طرح‌های تحقیقاتی شاهد اجرای این طرح‌ها و توسعه فعالیت‌های این دانشگاه باشیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار