معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به حاکمیت اقتصاد دولتی در خوزستان، گفت: مشکل اصلی استارت‌آپ‌ها در خوزستان حضور بسیار زیاد دولت است که مانع از حضور بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری هستند.
کد خبر: ۷۵۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ 10 June 2019

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور صبح امروز در حاشیه بازدید از مرکز رشد واحد فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت بالای خوزستان در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان، اظهار کرد: خوزستان یک استان مهم از نظر نیروی انسانی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است و حضور سیستم‌های دولتی مانند صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اکوسیستم خاصی در استان ایجاد کرده که با سایر استان‌ها متفاوت است.

به گزارش"تابناک" وی افزود: امروز تصمیم‌گیری‌های مهمی در خصوص بودجه، زیرساخت‌ها، دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری و به‌صورت خاص همه مدل حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان صورت می‌گیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری بر روی جوانان بزرگ‌ترین سرمایه در خصوص حمایت از استارت‌آپ‌ها است و همه کشور امسال برای مقابله با تحریم و توسعه استارت‌آپ‌ها پای‌کار آمدند.

وی گفت: بیش از ۷۰ شتاب‌دهنده به‌صورت رسمی در کشور در حال فعالیت هستند و به‌طور خاص در حال حمایت از شتاب‌دهنده‌ها در سطح کشور هستیم.

ستاری با اشاره به حاکمیت اقتصاد دولتی در خوزستان، اظهار کرد: مشکل اصلی استارت‌آپ‌ها در خوزستان حضور بسیار زیاد دولت است که مانع حضور بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری هستند و نیازمند استفاده از پروژه‌ها و ایده‌ها در پارک علم و فناوری، مراکز رشد و دانشگاه‌ها هستیم به‌نحوی‌که اکوسیستم موجود در خوزستان تغییر پیدا کند.

وی افزود:  ایجاد مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان نشان‌دهنده ارتباط دانشگاه و صنعت است که در حال حاضر حدود ۴ هزار و ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور مشغول فعالیت هستند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت تجاری‌سازی علوم انسانی، عنوان کرد: شرکت‌های خلاق در حوزه علوم انسانی تشکیل شده است و امروز بیش از ۴۰۰ شرکت خلاق در کشور در حال فعالیت هستند و ایران درحالی‌که ازنظر جمعیت شانزدهمین کشور دنیا است اما نهمین زبان اینترنت دنیا را به خود  اختصاص داده است.

وی گفت: هم‌اکنون استارت‌آپ‌هایی در کشور وجود دارد که جزء ۱۰۰ سایت پربیننده دنیا هستند و کاملاً به زبان فارسی در حال ارائه خدمات هستند؛ همچنین وجود شرکت‌های انیمیشن‌سازی و بازی‌های کامپیوتری در سطح کشور نشان‌دهنده تجاری‌سازی علوم انسانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار