سرپرست شرکت آبفا اهواز در خصوص افت فشار آب در روزهای اخیر در برخی مناطق اهواز و اقدامات انجام گرفته توضیحاتی ارایه کرد.
کد خبر: ۷۵۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ 10 June 2019

صادق حقیقی پور اظهار کرد: مصرف آب همزمان با شروع فصل گرما به اوج خود رسیده و تقارن ماه مبارک رمضان نیز برابر تجارب سال‌های گذشته مزید بر این افزایش مصرف شد.

وی، با اشاره به دیگر علل افت فشار آب در مدت اخیر افزود :از تاریخ ۵ /۳/ ۹۸ با بروز مشکل در تاسیسات برقی در یکی از منابع تامین آب (حیات شوشتر) و قطع آورد به اهواز (کاهش دبی پس از رفع معضل) و نیز عدم آبگیری مخازن ارتفاعات حصیراباد که وظیفه تامین فشار و پایداری شبکه توزیع آب به ویژه در مناطق شرقی را به عهده دارد، روبرو گشتیم .

حقیقی پور همچنین از بروز نقص فنی در تأسیسات اصلی آبرسانی اهواز (شماره ۲) در مدت افت فشار آب در شهر خبر داد و گفت: شکستن هدر آب تصفیه در دو مرحله به فاصله یک شبانه‌روز در این تاسیسات باعث کم فشاری شبکه توزیع آب کلانشهر اهواز به خصوص مناطق انتهایی شبکه مانند کوی صادقیه، منازل راه کربلا، خیابان‌های بشارت، ۲۵۴ دستگاه صنایع فولاد، کوی مهدیس، اسلام آباد شرقی، منطقه گلستان، پردیس، کوی سیاحی شد.

وی تصریح کرد: کلیه واحدهای عملیاتی با در نظر گرفتن شرایط موجود، شروع به شناسایی نقاط بحرانی، مرئی‌سازی، مانور شیرآلات و روانکاری، احیا و تعویض شیرآلات تأثیرگذار و معیوب شبکه توزیع به صورت شبانه‌روزی و بی وقفه کردند.

حقیقی پور ادامه داد: جهت تقویت فشار شبکه آبرسانی به ویژه منطقه صادقیه اهواز، انجام عملیات اتصال شبکه ۳۰۰ به ۶۰۰ میلیمتری موجب ایجاد نتایج مطلوبی شد و نیز در کلیه مناطق دچار کم فشاری طرح‌های کارشناسی شده آماده و جهت اجرا، مکاتبه و در دست ابلاغ به پیمانکاران مربوطه توسط معاونت مهندسی و توسعه است.

وی گفت: در راستای تحقق رسالت آبرسانی، شرکت آبفا اهواز نسبت به بکارگیری و ارسال تانکرهای آبرسانی شهری سیار اقدام کرده و آب شرب را به صورت استاندارد، مناسب و تصفیه شده به مناطق کم فشار شبکه به صورت شبانه‌روزی ارسال می‌کند و در جهت رفع مشکل مشترکین به صورت کوتاه مدت پیگیری‌های لازم را به عمل آورده است.

حقیقی پور، ضمن عرض پوزش از شهروندان در مدت کم فشاری شبکه توزیع آب، تلاش شبانه‌روزی مجموعه را در راستای رضایتمندی مردم شریف اهواز و رفع مشکلات احتمالی برشمرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار