استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه بیشترین مشکل افت و قطعی آب اهواز مربوط به منطقه شرق است، گفت: با تکمیل فیلتراسیون ایستگاه پمپاژ علی ابن مهزیار و بهره برداری از مخزن شماره ۲ ایستگاه ام الدبس، کمتر از یکماه آینده ۹۰ درصد از مشکلات آب شرب این کلانشهر برطرف می‌شود.
کد خبر: ۷۵۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ 09 June 2019

غلامرضا شریعتی  در پاسخ به پرسشی درباره مشکلات آبرسانی در شبکه آب شرب اهواز  پاسخ داد: در سیل اخیر بخشی از ایستگاه‌های پمپاژ شهرهای استان آسیب دیدند و به همین دلیل ناچار به استفاده از ظرفیت ایستگاه ام الدبس برای تأمین نیاز آب این شهرها هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ درصد ظرفیت این ایستگاه برای تأمین آب دیگر شهرهای استان به کارگرفته شده است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه آسیب‌های کانال آبرسانی ایستگاه قیصریه در دست ترمیم است، گفت: بعد از تعمیرات لازم، این ایستگاه آب شهرهای شادگان، آبادان و خرمشهر و مقداری هم دشت آزادگان را از طریق خط انتقال غدیر تأمین می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان گفت: پیش بینی می‌شود طی ۱۰ روز آینده فشار وارده به ایستگاه پمپاژ ام الدبس پایان یابد و شرایط در اهواز بهبود پیدا کند.

 عذرخواهی از مردم اهواز

شریعتی در ادامه ضمن عذرخواهی از مردم اهواز به خاطر مشکلات به وجود آمده در تأمین آب شرب، گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که برای بهبود شرایط تأمین آب با آن مواجه هستیم تکمیل نشدن مخزن شماره ۲ ایستگاه ام الدبس است.

وی یادآور شد: این مخزن ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل آن شرکت آبفای اهواز ملزم به راه اندازی آن طی ۱۵ روز آینده شده است.

استاندار خوزستان همچنین با ابراز تأسف از تکمیل نشدن فیلتراسیون ایستگاه پمپاژ علی ابن مهزیار یادآور شد: این ایستگاه اخیرا بازسازی شده اما هنوز فیلتراسیون آن کامل انجام نگرفته که در این خصوص سرپرست شرکت آبفای اهواز موظف به اجرای کامل آن تا ۱۵ تیرماه شده است.

بر اساس این گزارش، نماینده ولی فقیه در استان روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه برخی از مسائل تبدیل به مطالبه عمومی شده، گفت: به مسئولان در زمینه حل مشکلآب آشامیدنی، امنیت، سرقت و اشتغال فرصت معینی می‌دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد افزود: بالغ بر ۳۰۰ نقطه کلانشهر اهواز دچار قطعی آب است و همچنین روستای سیف السادات در ابتدا جاده خرمشهر-اهواز بیش از یک ماه است که با قطعی آب مواجه است.

وی خطاب به مسئولان مربوطه گفت: در مواردی که توان تأمین آب آشامیدنی برای مردم نیست حداقل با تانکر، آب موردنیاز آنها را باید تأمین کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار