مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت:
مصرف برق در خوزستان در روز گذشته به 7951 مگاوات رسید که از پیک هفت هزار و ۹۱۷ مگاوات سال ۹۷ عبور کرده و رکورد مصرف برق شکسته شد.
کد خبر: ۷۵۲۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ 09 June 2019

محمود دشت بزرگ بیان کرد: پیک مصرف برق در سال ۹۷ در تاریخ ۱۹ تیرماه ثبت شده بود ولی امسال یک ماه زودتر و در تاریخ ۱۸ خرداد از این رقم عبور کرده ایم.

به گزارش"تابناک" وی بیان کرد: اوج مصرف در ساعت ۱۶ روز شنبه هفت هزار و ۹۵۱ مگاوات بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال (هفت هزار و ۳۹۰ مگاوات) ۷.۵۹ درصد رشد را نشان می دهد.

وی با تاکید بر مدیریت مصرف برق، ادامه داد: پارسال در دمای ۵۰ درجه پیک مصرف (بیشترین میزان مصرف برق) را داشتیم ولی دیروز در دمای ۴۸ درجه از آن عبور کردیم.

دشت بزرگ افزود: پیش بینی ها نشان می دهد که در روزهای آینده دمای هوا در خوزستان از ۵۰ درجه عبور کند و به تبع آن استفاده از وسایل سرمایشی و مصرف برق بیشتر خواهد شد اگر مدیریت مصرف صورت نگیرد به ازای افزایش هر درجه دما که از ۴۷ عبور کند ۲۵۰ مگاوات افزایش بار در شبکه صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان از همه مشترکان و مصرف کنندگان خواست تا همانند پارسال که سال گرمی بود با استفاده بهینه از انرژی برق و جابجایی مصارف غیر ضروری به ساعت های خارج از پیک (ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۲۱ تا ۲۳) صنعت برق را در عبوری ایمن از تابستان ۹۸ همراهی کنند.

بنابراین گزارش، به دلیل صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق ساعت کاری ادارات خوزستان از ۱۹/ ۳ / ۹۷ تا ۱۵ /۶ / ۹۷ از ساعت هفت تا ۱۳ خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار