مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به نقش این اداره‌کل در فینال جام حذفی بین دو تیم پرسپولیس و داماش، گفت: ما مسوول برگزاری فینال نبودیم و تنها کار پشتیبانی را برعهده داشتیم که به خوبی نیز از عهده آن بر آمدیم.
کد خبر: ۷۵۲۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ 09 June 2019

افشین حیدری در خصوص اتفاقاتی که در فینال جام حذفی فوتبال در اهواز رخداد، اظهار کرد: متاسفانه در دیدار پرسپولیس و داماش در ورزشگاه فولاد شاهد حوادثی ناخوشایندی بودیم که زیبنده فوتبال کشور نبود. در همین راستا نیز فردای آن روز معاون وزیر ورزش و جوانان به همراه دیگر مسوولان مربوطه از جمله رییس سازمان لیگ، رییس کمیته اخلاق، رییس هیات فوتبال خوزستان و نیروی انتظامی، جلسه‌ای در اهواز با استاندار داشتند.

وی ادامه داد: در این جلسه نیز مشخص شد که کار اداره کل ورزش و جوانان خوزستان تنها پشتیبانی کار بود که در این زمینه کارمان را به نحو احسن انجام دادیم. همچنین تامین نظم و امنیت بازی نیز بر عهده نیروی انتظامی، فروش بلیت برعهده هیات فوتبال خوزستان و برگزاری بازی و هماهنگی لازم بر عهده فدراسیون و سازمان لیگ بود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: برگزاری تمامی مسابقاتی که در سطح لیگ برتر و جام حذفی برگزار می‌شود، برعهده سازمان لیگ است و کار ادارات کل استان‌هایی که میزبان هستند‌، پشتیبانی کار است. همچنین بر اساس مصوبه "شاک"(شورای امنیت کشور) تقسیم وظایف صورت می گیرد که نیروی انتظامی مسوول نظم و امنیت بازی‌ها و سازمان لیگ هم مسوول برگزاری مسابقه است.

وی گفت: به هر حال پس از جلساتی که در اهواز داشتیم، پس از جمع بندی هایی که صورت گرفت، قرار شد گزارشی از طریق وزارت ورزش به ریاست محترم جمهور در خصوص فینال جام حذفی و اتفاقاتی که در استادیوم ها رخ می‌دهد ارائه شود. در این زمینه گزارشی نیز به شورای امنیت کشور ارائه خواهد شد.

حیدری در ادامه با قدردانی از نیروی انتظامی و سپاه بابت همکاری بسیار خوب در فینال جام حذفی، عنوان کرد: اعلام می‌کنم که اداره کل ورزش و جوانان خوزستان آمادگی میزبانی از تمام رویدادهای کشوری و بین‌المللی را دارد. تاکنون میزبانی تمام رویدادهای که به ما سپرده شده، به نحو احسن برگزار شده و ایرادی هم در کار نبوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: باید تلاش کنیم در استان خوزستان رویدادهای زیادی برگزار شود و نباید اصل ماجرا را زیر سوال ببریم. اگر فینال جام حذفی در خوزستان برگزار نمی‌شد نیز خیلی ها انتقاد می‌کردند که چرا این مهم در استان انجام نشد. به هر حال نباید با پاک کردن صورت مسئله فکر کنیم که توانسته‌ایم مشکلات را حل کنیم و باید به دنبال راه چاره باشیم.

حیدری افزود: مشکلات مربوط به ورزشگاه ها باید به صورت کارشناسی بررسی شود زیرا اتفاقاتی که در ورزشگاه فولاد رخ داد اولین باری نبود که در فوتبال ایران شاهد آن بودیم و چند روز پیش از این دیدار نیز در اصفهان شاهد آن اتفاقات تلخ در دیدار پرسپولیس و سپاهان بودیم. به هر حال باید مشکلات مربوط به استادیوم ها به صورت اساسی بررسی شوند.

وی گفت: وزارت ورزش نیز تدابیر خوبی برای فصل نوزدهم فوتبال دیده است و با برنامه‌ریزی های ویژه ای که خواهد داشت، با خاطیان استادیوم ها برخورد جدی‌تری خواهد شد. ضمن این‌که باید زیرساخت های موجود در ورزشگاه ها نیز بهسازی شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار