دبیر هیات ورزش‌‌های بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان با بیان این‌که ورزش همگانی اولویت کاری ما است، گفت:‌ باید به ورزش به عنوان یک معقوله پیشگیرانه نگاه کنیم و بر این اساس نیز ورزش همگانی در سال جاری نیز همچون گذشته برای ما در اولویت است.
کد خبر: ۷۵۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ 09 June 2019

جمال فتاحی با بیان این که سال 97 سال موفقیت و شکوفایی ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان بود و در سال 98 نیز به دنبال تداوم این موفقیت هستیم، اظهارکرد:سال گذشته توانستیم بیماران تالاسمی، دیابت، هموفیلی، ام اس و پیوند اعضا آقایان و بانوان را در دو گروه سنی زیر 25 و بالای 25 سال در رشته‌های دارت، تنیس‌روی‌میز، شطرنج، بدمینتون، پتانک، تیراندازی و دوومیدانی به ترتیب به مسابقات قهرمانی کشور در کیش،انزلی، اصفهان، گرگان و تهران اعزام کنیم که تعداد نفرات اعزامی به این مسابقات نیز 90 ورزشکار بود.

وی با اشاره به تاکید اداره کل ورزش و جوانان خوزستانبر برگزاری مجمع سالانه، ادامه داد:‌این مهم نیز در دستور کار ما قرار داشت و مجمع عادی سالیانه را اردیبهشت‌ماه سال گذشته همراه با تجلیل از مدال‌آوران کشوری برگزار کردیم. چند روز پیش هم مجمع انتخاب رییس هیات خوزستان برگزار شد و خوشبختانه آقای حاجی‌زداه علی‌رغم تمام مشکلات کاری که داشت، مجددا این مسوولیت را پذیرفت تا بتوانیم با راهنمایی و تدابیر خاص او همچنان به جامعه هدف خدمات رسانی داشته باشیم.

دبیر هیات ورزش‌‌های بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان با اشاره به موفقیت‌های این هیات در سال گذشته و برگزاری سه المپیاد در استان، گفت: سال 97 سال قهرمانی دو و میدانی‌کاران پیوند اعضا کشور در تهران نیز بود و خوزستان برای نخستین‌بار با 14 ورزشکار به این‌دوره از مسابقات شرکت کرد که دستاور آن کسب 9 مدال طلا، 9 نقره و 10 برنز برنز، نتیجه‌ای درخشان در تاریخ هیات استان بود. همچنين برای نخستین‌بار ورزشکار اعزامی به مسابقات قهرمانی بیماران هموفیلی کشور توانستند، خوشرنگ‌ترین مدال کشور در رشته شطرنج را به نام استان خوزستان رقم بزنند. در مسابقات قهرمانی کشور تالاسمی نیز که در جزیزه کیش برگزار شد با درخشش ورزشکاران استان به مقام نایب‌قهرمانی رسیدیم. همچنین از دیگر موفقیت‌های هیات در سال گذشته می‌توان به انتخاب سیدعلی موسوی برای نخستين‌بار جهت حضور در مسابقات دو و میدانی جهانی انگلستان اشاره کرد.

وی افزود: مهمترین بخش موفقیت خوزستان در سال 97، برگزاری اردوی تیم‌ملی پیوند اعضا کشور اعزامی به مسابقات جهانی انگلستان در چهار رشته تنیس‌روی‌میز، دارت، اسکواش و دو و میدانی آقایان و بانوان به مدت یک هفته در اهواز بود که به بهترین شکل ممکن انجام شد و با رضایت کامل ورزشکاران، مربیان و کادر فدراسیون نیز همراه بود و حتی سرپست فدراسیون که چند روز پیش به اهواز سفر داشت، مجددا به تمجید از این میزبانی پرداخت.

فتاحی در ادامه عنوان کرد:‌ خوشتبختانه با تلاش تمام اعضا هیات خانم مریم خوش‌اخلاق نایب‌رییس بانوان، مریم طاهرزاده امور اداری و خزانه‌دار هیات و از همه مهمتر حمایت مالی و معنوی کیامرث حاجی‌زاده رییس هیات در سال 97 نیز خوزستان در ارزیابی عملکرد فدراسیون همچون سه سال گذشته رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد. این مهم مسوولیت ما را سخت‌تر می‌کند و باید تلاش کنیم تا این موفقیت‌ها تداوم داشته باشد.

وی گفت: این موفقیت‌ها در مدت زمان کوتاه و همچنین با حداقل امکانات به دست آمده و اکنون نیز هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضای خوزستان در کشور و همچنین خود استان، جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است و می‌طلبد که مسوولان هم به این موضوع توجه کنند و همکاری بیشتری با ما داشته باشند تا ورزشکاران هیات چه در مرکز استان و چه شهرستان‌ها بتوانند از امکاناتی همچون سالن‌های ورزشی به راحتی استفاده کنند و در این زمینه دغدغه‌ای نداشته باشند.

دبیر هیات ورزش‌‌های بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان در پایان عنوان کرد: ورزش قهرمانی جای خود را دارد ولی به ورزش باید به عنوان یک معقوله پیشگیرانه نگاه کنیم و بر این اساس نیز ورزش همگانی پایه و اساس ورزش قهرمانی به‌ویژه در هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا است و در این مدت تمام تلاش ما این بوده که ورزش همگانی در اولویت کاری‌مان باشد. این مهم در سال 98 نیز در دستور کار هیات و اولویت ما است. به هر حال امیدوارم ورزشکاران استان در سال جاری چه در مسابقات کشوری و چه میادین بین‌المللی خوش بدرخشند و نام خوزستان همچنان در کشور مطرح باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار