سرپرست شهرداری اهواز گفت: نگرش ما به حوزه فرهنگی باید از قالب کلیشه‌های تکراری بیرون بیاید و مسئله نوآوری و خلاقیت را همواره مدنظر قرار دهیم.
کد خبر: ۷۵۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹ 08 June 2019

موسی شاعری سرپرست شهرداری و شهردار منتخب اهواز پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری اهواز با اشاره به تجربه و سابقه خود در معاونت فرهنگی، اظهار کرد: حوزه فرهنگی برای من از اهمیت زیادی برخوردار است و دغدغه های مهم و فرهنگی زیادی دارم زیرا این حوزه را بسیار تاثیر گذار می دانم.

وی افزود: در همه دوره‌ها کاستی‌هایی وجود داشته و ادعا نمی‌کنیم که بی نقص بودیم یا بی‌نقص هستیم یا خواهیم بود، قطعا کاستی‌های فراوانی وجود دارد ولی چشم امید مردم و اصحاب فرهنگ، هنر و مجموعه‌هایی که مجموعه های اجتماعی هستند بیش از همه به شهرداری اهواز ومعاونت و سازمان فرهنگی ورزشی و هنری آن است.

شاعری عنوان کرد:  با حضور آقای سراج در راس مجموعه فرهنگی شهرداری این اتفاق را اتفاق خوبی دیدم و در این مدت هم ایشان عملکرد بسیار خوبی داشتند که به شخصه دوست نداشتم از مجموعه بروند اما با دلایل خاصی که خودشان داشتند و علیرغم میل باطنی استعفای ایشان را پذیرفتم.

وی  گفت: انتظار دارم که نگرش ما به حوزه فرهنگی از قالب کلیشه های تکراری بیرون بیاید و مسئله نوآوری و خلاقیت را همواره مدنظر قرار دهید زیرا این مورد، برگ برنده شما در همه امور خواهد بود.

شاعری با اشاره به تجربه خود در راه اندازی برنامه شبهای بین‌الحرمین بیان کرد: هدف از ابداع و راه‌اندازی چنین برنامه‌ای جلب توجه در خصوص پیام رسانی این واقعه و گسترش فرهنگ عاشورایی بود.

وی با اشاره به وظیفه اصلی حوزه فرهنگی اظهار کرد: رسالت اصلی در  این مجموعه فرهنگ سازی و آموزش است؛ وظیفه اصلی این مجموعه این است که در جهت آرمان‌های نظام و انقلاب فرهنگ سازی کند و همچنین فرهنگ شهروندی را ارتقا دهد.

شهردار منتخب اهواز خطاب به مدیران خود و با تاکید بر بکارگیری خلاقیت و نوآوری در کارها، بیان کرد: هرچیزی که کلیشه ای و تکراری شود قطعا ملال آور و خسته کننده خواهد بود و نباید مسیری را که دیگران رفته اند و نتیجه نگرفته اند را مجددا تکرار کنیم.

شاعری افزود: مسیر فرهنگی مسیر تصمیم گیری است؛ به گذشته باید به‌عنوان چراغ راه و اطلاعات اولیه نگاه کرد اما مسیرتان باید خلاقانه، نوآورانه و با رویکردی متفاوت باشد و با نیازهای روز و شرایط فعلی تطابق داشته باشد. به این ترتیب می‌توانیم مسیری رو به پیشرفت داشته باشیم و این مجموعه پویایی و شادابی اش را حفظ کند.

وی گفت: خلاقیت، نوآوری و ابتکار باعث موفقیت شما می شود و موجب جلب نگاهها به سوی شما خواهد شد؛ یادمان باشد همه ی کارهای ما باید برای خدا و در راه رضای خدا باشد.

در پایان جلسه شهردار اهواز با اهدای لوح تقدیری از زحمات احمد سراج قدردانی کرد و احمدرضا درخشان به‌عنوان سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری آغاز به‌کار کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار