حدود ۳۰۰ نفر از مربیان پیش دبستانی خوزستان روز شنبه در اعتراض به آنچه که تبدیل وضعیت نشدن خود بیان شد، مقابل ساختمان استانداری در اهواز تجمع کردند.
کد خبر: ۷۵۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵ 08 June 2019

این مربیان پیش دبستانی از شوشتر، ایذه، باغملک، شاوور، باوی، کارون و نواحی چهار گانه اهواز در این محل تجمع، و نسبت به تبدیل وضعیت نشدن خود تجمع کردند.

یک مربی باسابقه از شهرستان اهواز که خواست نام وی ذکر نشود در این تجمع گفت: آموزش و پرورش به جای اینکه مربیان پیش دبستانی را حق التدریسی کند پیشنهاد خرید خدمات داده که با این کار وضعیت شغلی کلیه مربیان پیش دبستانی با استرس روبه رو خواهد شد.

وی افزود: با توجه به هزینه‌های پرداختی بیمه تامین اجتماعی در سال جدید و افزایش آن تا هفت میلیون ریال، دیگر حقوقی برای مان باقی نمی‌ماند، و باید تمام حقوق دریافتی خود را به بیمه بدهیم.

یکی دیگر از مربیان پیش دبستانی از شهرستان کارون گفت: در چند روز اخیر سه بار در اعتراض به اینکه چرا مربیان با سابقه حق التدریس تبدیل وضعیت نمی‌شوند اعتراض کردیم اما تاکنون هیچکس مسئولی پاسخگوی ما نبوده است.

وی ادامه داد: تعدادی مربی کم سابقه پیش دبستانی برای تبدیل وضعیت معرفی شده‌اند که بی انصافی است در حالی که در بین همین مربی‌ها افرادی باسابقه کار بالا وجود دارد اما بدون هیچ‌گونه اولویت و امتیازی تبدیل وضعیت نشده اند.

این مربی پیش دبستانی ادامه داد: ماخواستار تبدیل وضعیت خود هستیم و تا زمان پاسخگویی مسئولان به اعتراضات خود ادامه خواهیم داد.

وی با بیان "سلیقه‌ای عمل کردن استخدام مربیان" گفت: مربیان پیش دبستانی که پایه ابتدایی آموزش هستند اگر با روحیه و انرژی سرکلاس خود حاضر نشوند نمی‌توانند به خوبی به رسالت خود عمل کنند.

وی افزود: چطور با مربی بی انگیزه‌، انتظار داریم شاگردانی موفق پرورش پیدا کنند؟

یک مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در این باره گفت: این یک موضوع وزارتی است و استخدام مربیان پیش دبستانی از طریق وزراتخانه و از طریق آزمون در ۶۳ رشته مورد نیاز انجام می شود و این موضوع اطلاع رسانی شده است.

گفتنی است؛ در یک هفته گذشته تعدادی از مربیان پیش دبستانی استان در اعتراض به آنچه که تبدیل وضعیت نشدن خود اعلام کردند سه بار تجمع کردند.

حدود هفت هزار مربی پیش دبستانی در خوزستان فعالیت دارند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: مدرسه ، تجمع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار