نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: خردادماه سال 42 شروعی قدرتمند برای سرنگونی رژیم طاغوت و نقطه شروعی برای مبارزت نهضت اسلامی علیه رژیم شاهنشاهی بود و در تاریخ ماندگار شد.
کد خبر: ۷۵۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ 05 June 2019

مراسم بزرگداشت یوم‌الله قیام خونین ١٥ خرداد امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان، استاندار خوزستان و دیگر مسؤولان استانی در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به همزمانی خرداد 42 با عاشورای حسینی، اظهار کرد: خردادماه سال 42 شروعی قدرتمند برای سرنگونی رژیم طاغوت و نقطه شروعی برای مبارزت نهضت اسلامی علیه رژیم شاهنشاهی بود و در تاریخ ماندگار شد.

وی افزود: شهدای قیام 15 خرداد با الگو قرار دادن سیدالشهدا در مبارزات خود در مسیر الهی گام برداشتند و جان خود را فدای انقلاب کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با بیان این‌که عاشورای حسینی زمینه انقلاب را فراهم کرد، عنوان کرد: قیام 15 خرداد سرآغاز شدت گرفتن مبارزات نهضت اسلامی بود و سرنوشت کشور ایران با اقدامات فداکارانه جوانان تغییر کرد.

در شناساندن امام خمینی(ره) به نسل جوان ضعف داریم

حجت‌الاسلام میر احمدرضا حاجتی امام‌جمعه موقت اهواز در این مراسم با اشاره به فقر امام‌شناسی و امام‌پژوهی در جامعه، اظهار کرد: با افزایش معرفت خود در خصوص امام و انقلاب اسلامی باید گام برداریم و انقلابی بودن و انقلابی ماندن برای ماندن در خط امام لازم است.

وی افزود: با وجود تلاش‌هایی که انجام می‌شود اما در شناساندن امام خمینی(ره) به نسل جوان ضعف داریم و امام را باید در شان ایشان معرفی کنیم.

امام‌جمعه موقت اهواز با اشاره به اقدام نادرست برخی انقلابیون در دهه 60، عنوان کرد: برخی افراد در کنفرانسی شرکت کردند که اعتقاد به فراموشی امام داشت و برخی از آن‌ها همچنان منکر ولایت‌فقیه هستند.

وی گفت: در زمانی‌که بالغ‌بر۲۰ هزار سایت اینترنتی شبانه‌روز در حال تخریب شخصیت امام خمینی (ره) بودند اما برخلاف خواست آن‌ها شخصیت برجسته امام در تاریخ ماندگار شد.

حاجتی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم 15 خرداد، اظهار کرد: در زمان رحلت امام بیش از 300 خبرنگار از سراسر دنیا برای پوشش مراسم تشییع وارد ایران شدند و تمام دنیا از این جمعیت بیش از 10 میلیون نفری شگفت‌زده شد.

15 خرداد آغاز مبارزات نوین علیه رژیم طاغوت بود

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این مراسم اظهار کرد: امام خمینی (ره) به‌طور صریح مواضع خود را اعلام و رژیم طاغوت را علت همه جنایت‌ها معرفی کردند.

وی افزود: درحالی‌که پیش از 15 خرداد انتقاد مستقیم از سوی امام کمتر اتفاق افتاده بود اما در 15 خرداد برای اولین بار امام خمینی (ره) انتقاد خود را نسبت به رژیم شاهنشاهی به شکل مستقیم اعلام کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت بزرگداشت 15 خرداد، عنوان کرد: حرکت عاشورایی 15 خرداد جرقه‌ای برای شدت گرفتن مبارزات جوانان این مرزوبوم و آغاز مبارزات نوین علیه رژیم طاغوت بود که زمینه‌های پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد.

منبع: فارس
برچسب ها: قیام 15خرداد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار