نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: همچنان مساله سیل در استان خوزستان اولویت است. در چند ماه گذشته بخش قابل توجهی از مردم خوزستان درگیر سیل شدند و زمین زراعی و منازل بسیاری از این افراد دچار آسیب جدی شد که باید همه در این راستا بسیج شوند و آرامش به کانون گرم این خانواده‌ها برگردد. باید همه در کنار هم خسارت‌ها را جبران کنیم.
کد خبر: ۷۵۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ 05 June 2019
حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه نماز عید سعید فطر که امروز (چهارشنبه 15 خردادماه) در مصلای اهواز برگزار شد، با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: ثمره یک ماه عبادت و بندگی رسیدن به تقوا است؛ تقوا به معنای پاک شدن از همه چیز است. خداوند توفیق عبادت یک ماه را به ما عنایت فرموده و ثمره و محصول رمضان، تطهیر و پاکیزگی است.
 
به گزارش"تابناک" وی افزود: پاک شدن، مقدمه رسیدگی به مقام طهارت و طهارت مقدمه این است که انسان دست خود را در دست انسان مومن قرار دهد. 
 
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: یک ماه بندگی و اطاعت برای پاک شدن است. برای رسیدن به قرب الهی، تنها یک مسیر برای ما باز است و به جز آن مسیرهای دیگر مین‌گذاری شده است؛ آن مسیر نیز مسیر اهل بیت عصمت و طهارت است و انسان باید در این مسیر گام بردارد و خود را به  خدا برساند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد گفت: یک ماه بندگی برای پاکیزگی است و باید انسان خود را در کنار امام خود قرار دهد.
 
امام جمعه اهواز ادامه داد: مهم‌ترین مساله، همراهی با امام است که این موضوع امکان‌پذیر نیست مگر اینکه انسان خود را از درون پالایش کند و در این صورت است که در همراهی با امام قرار می‌گیرد و برای قرب الهی باید در این مسیر قرار بگیرد.
 
نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: در این مسیر شیطان تمام تلاش خود را می‌کند و اگر انسان خود را در دامان پیامبر(ص) و آل پیامبر قرار ندهد، قطعا شیطان در این مسیر طوفان ایجاد می‌کند. اگر انسان در کنار امام قرار نگیرد و دست خود را در دست امام قرار ندهد، محال است به مقام قرب الهی دست پیدا کند.
 
وی بیان کرد: امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد که از هم‌اکنون برای ماه رمضان سال آینده آماده شویم.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد با اشاره به برخی اعمال ماه رمضان و روز عید فطر گفت: مهم‌ترین دستورالعمل که جزو اعمال این ماه و روز است، توجه به امام است که باید این موضوع مورد توجه ویژه قرار بگیرد. همچنین زیارت سیدالشهدا(ع) نباید فراموش شود.
 
وی تصریح کرد: همچنان مساله سیل در استان خوزستان اولویت است. در چند ماه گذشته بخش قابل توجهی از مردم خوزستان درگیر سیل شدند و زمین زراعی و منازل بسیاری از این افراد دچار آسیب جدی شد که باید همه در این راستا بسیج شوند و آرامش به کانون گرم این خانواده‌ها برگردد. باید همه در کنار هم خسارت‌ها را جبران کنیم.
 
وی افزود: همچنین باید به مناطق محروم توجه ویژه‌ای شود. گرچه باید به همه نقاط توجه شود اما عدالت اجتماعی نظام جمهوری اسلامی اقتضا می‌کند که به نقاط محروم و حاشیه‌ای شهر و مخصوصا اهواز توجه ویژه‌ای شود.
 
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: با توجه به بازدیدهایی که از حاشیه شهرها خصوصا اهواز انجام شد، یکی از مشکلات مردم بحث کم‌آبی و قطعی آب است؛ در دو سه هفته اخیر در برخی روستاها مشاهده شد که یک ماه از آب بی‌بهره هستند. البته مسئولان در این زمینه تلاش می‌کنند، اما بحث آب و فاضلاب یکی از مطالبات بحق مردم است.
 
وی افزود: مسئولین استانی همه تلاش خود را می‌کنند اما برطرف کردن مشکل آب و فاضلاب خوزستان مخصوصا اهواز عزم ملی‌ می‌طلبد.
برچسب ها: نماز عید فطر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار