اگر برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار و ایجاد جاذبه های سرمایه گذاری و رفع موانع تولید برنامه ای مدون نشود دیری نخواهد پاید که کل منطقه آزاد اروند درگیر نابسامانی خواهد شد
کد خبر: ۷۵۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۵ 05 June 2019

اسماعیل ریاضی

حمایت از تولید و سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند در وضعیت احتضار قرار دارد

فلسفه ایجاد مناطق آزاد در دنیا به یک موضوع اصلی خلاصه می شود.

ایجاد صنایع کوچک و متوسط و بهسازی تولید و ایجاد خط صادرات و واردات و این فلسفه یک هدف را دنبال می کند ، وقتی در یک منطقه تولید و صنایع کوچک و بزرگ رشد پیدا کرد و جاذبه های سرمایه گذاری ایجاد شود قطعا اشتغال پايدار پدیدار می گردد و به تبع ان گردش مالی و چرخ اقتصادی به گردش در میاید.

کالا های تولید شده در فرایند صادرات قرار گرفته و سپس واردات مواد اولیه شکل می پذیرد و به تبع آن شاخص های اقتصادی بالا رفته و شاهد شكوفايي رونق اقتصادي و در پی ان جاذبه های گردشگری ایجاد خواهد شد.

گردشگری نیز به همان میزان در جوار صنایع کوچک و متوسط و بزرگ به رشد منطقه منجر می شود.اما تمامی این فرایند ها مستلزم داشتن توان تولید و صنایع پویا و ماندگار است .

در دنیایی امروزی برای سرمايه گذاري و توليد ارزش خاصی قائل هستند و به تمامی ادارات و‌سازمان ها ابلاغ گشته که در روند حرکتی صاحبان سرمایه و یا صاحبان صنعت خللی وارد نگردد.اما این موضوع در منطقه ازاد اروند کمی کمرنگ ظاهر گشته و نیاز است عزم جدی و صیانت از تولید در دستور کار قرار گیرد .

اینکه جذب سرمایه گذار صورت نمی پذیرد حمایت از تولید به معنای واقعی دیده نمی شود باز می گردد به عدم تفکر مدیران مربوطه که هیچ برنامه ای و هیچ راهکاری برای برون رفت از این موضوع ارائه نکرده اند .

تولید رو به احتضار رفته در منطقه آزاد اروند یک دلیل دارد انهم عدم حمایت ، عدم برنامه ریزی ، عدم برگزاری جلسات با صاحبان صنایع ، عدم برگزاری جلسات رفع موانع تولید انهم بصورت جدي و عملگرا ، و در نهایت عدم وجود مشاورانی کاردان و واقف بر امور ، که هیچگاه مدیران مربوطه نخواسته اند در این زمینه از افراد صاحب سبک و طراح و ایده پرداز کمک گرفته و دقیقا پاشنه اشیل و ضربه پذیری منطقه از عدم وجود مشاورانی در حوزه تولیدی و سرمایه گذاری می باشد .

زیرا معضل کنونی منطقه آزاد اروند در این نقطه مشاهده می گردد و عدم اشراف مدیران بر تولید و صنعت باعث گردیده بار روانی بر منطقه فزونی یابد اغوا گران دست به تخریب کل منطقه بزنند .

البته باید پذیرفت وقتی یک تار از یک الت موسیقی ساز ناهمگونی بزند قطعا صدای هارمونی جذابی را نخواهیم شنید و همان یک تار کل ضرب اهنگ یک موسیقی را به چالش خواهد کشید .

اگر برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار و ایجاد جاذبه های سرمایه گذاری و رفع موانع تولید برنامه ای مدون نشود دیری نخواهد پاید که کل منطقه آزاد اروند درگیر نابسامانی خواهد شد و اگر محور سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند بصورت قوی و فعال و جهادی پا به عرصه بگذارد قطعا منطقه ازاد اروند در خط پیشرو ترین مناطق ازاد تجاری نمود پیدا خواهد کرد.

البته باید اذعان داشت شاید توان و پتانسیل انها در همین حد است و فراتر از ان چیزی برای ارائه ندارند ، حال چرا مدیران مربوطه از مشاورینی مجرب ، مبرز ، کاربلد ، متخصص و با تجربه در این امر استفاده نمی کنند ، الله اعلم ، شاید هم قصدشان ادامه همین بلیه برای به چالش کشیدن کل منطقه آزاد اروند باشد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار