رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال:
رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال می‌گوید قرار است جلسه‌ای در روز شنبه با حضور مسئولان بازی فینال جام حذفی مبنی بر ریشه‌یابی دقیق اتفاقات اهواز برگزار شود.
کد خبر: ۷۵۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲ 03 June 2019

مرتضی تورک درباره اتفاقات و حواشی پیش آمده در فینال جام حذفی اظهار کرد: اتفاق دیشب برای فوتبال ایران بسیار ناگوار بود. ما سال گذشته افتخارات زیادی برای فوتبال ایران داشتیم. در پایان لیگ هم ما این مشکلات را در چند بازی پایانی لیگ داشتیم. شب گذشته بعد از وقوع این اتفاق با مشورت‌هایی که با کمیته اخلاق در بررسی علل اول این حادثه داشتیم. این مساله به حیثیت فوتبال ایران لطمه زده است و کمیته اخلاق باید اقدامی را انجام دهد و دستور موقتی صادر شد و مسئولانی که در برگزاری بازی نقش داشتند موظف شدند تا درباره وقوع این اتفاقات پاسخ‌گو باشند و در همین راستا پرونده‌ای نیز تشکیل شده است.

او ادامه داد: آن چیزی که از طرف دادستان کل کشور و در فدراسیون به من ابلاغ شد این است که به اهواز بیایم و با مسئولان برگزاری این مسابقه جلساتی را داشته باشیم که جلسات خوبی برگزار شد. در این جلسات به این نتیجه رسیدیم که همه دوستان زحمت کشیدند و هیچ اتفاق تلخی مثل بازی‌های گذشته لیگ برتری مثل تخریب ماشین‌های خبرنگاران رخ نداده است. اتفاقات ناشی از تأخیر برگزاری مسابقه ناشی از یکسری بی‌تدبیری‌ها بوده است. نکته‌ای که وجود دارد این است که ما زیرساخت‌های لازم را مانند فروش الکترونیک بلیت یا مجهز بودن به دوربین مدار بسته برای برگزاری چنین مسابقه‌ای نداریم. امیدواریم که این مسائل در فدراسیون فوتبال و در وزارت ورزش با دقت و پیگیری بیشتری صورت بگیرد.

تورک افزود: بحث بعدی ما درباره ظرفیت ورزشگاه فولاد است که گفته شده بود ۲۸ هزار نفر است و به نوعی بلیت‌هایی که در این رابطه فروخته شده گزارش‌های متناقضی را به همراه آورده است. در یک گزارش می‌گویند ۲۰ هزار و در یک گزارش دیگر می‌گویند بیشتر از ۲۰ هزار بلیت فروخته شده که سازمان لیگ و هیأت فوتبال استان باید در این رابطه پاسخگو باشند که چه تعداد بلیت فروخته شده است. مساله بعدی عملکرد مدیران باشگاه داماش است. طبق گزارش‌هایی که داریم تماشاگرانی که به عنوان هوادار داماش قرار بود وارد استادیوم شوند، ساعت ۸:۳۰ دقیقه شب وارد ورزشگاه شدند و علی رغم محل‌هایی که برایشان در آن مقطع زمانی در نظر گرفته شده بود حاضر به همکاری نشده بودند. آن‌ها می‌توانستند با خویشتن‌داری بیشتری کار را جلو ببرند.

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در ادامه اظهار کرد: چند عامل به این مساله دامن زده است که در حال بررسی هستیم و جلسه اصلی این اتفاق را در روز شنبه در کمیته اخلاق برگزار می‌کنیم و همه مسئولان بازی و مدیران داماش گیلان به این جلسه دعوت خواهیم کرد.

او در پایان گفت: ما تنها دستور موقت صادر کرده‌ایم و حکمی داده نشده است چون دستور موقت از وظایف کمیته اخلاق است. پرونده‌ای تشکیل شده و آقای بهاروند، طالقانی، فتاحی و مدیرعامل باشگاه داماش گیلان به کمیته اخلاق اظهار شدند. مسیر اجرایی این مساله به عهده دبیر کل فدراسیون است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: جام حذفی ، مرتضی تورک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار