مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ درباره اتفاقات حاشیه‌ای فینال جام حذفی به خبرنگاران پاسخ داد.
کد خبر: ۷۵۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳ 03 June 2019

سعید فتاحی در خصوص حواشی فینال جام حذفی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این اتفاقی است که بالاخره رخ داده است و بهتر است که همه کمک کنیم یعنی از کلماتی همچون عجیب و غریب استفاده نکنیم. باید کمک کنیم روندی به وجود آید که این اتفاقات رخ ندهد. اینکه حالا بیاییم سیاه نمایی کنیم درست نیست و الحمدالله سازمان صدا و سیما در سیاه نمایی نمره‌اش یک است. خودشان یک خبر کذب را منتشر می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که منظورش از کدام خبر کذب است، گفت: همان خبری که روی آنتن زنده گفتند که "فتاحی سکته کرده است". شهامت این را هم نداشتند که عذرخواهی کنند. در صورتی که دیدید من نفر اولی بودم که به خاطر تاخیر در بازی عذرخواهی کردم. این دفعه اول من هم نبود. یک بار هم در تبریز برای بازی ماشین سازی با استقلال توپ قرمز نبرده بودند اما چون مسئول بودم به خاطر اشتباه نماینده خودمان عذرخواهی کردم. دیروز هم همین طور بود. باید از هوادارانی که سعه صدر از خودشان نشان دادند تشکر کنم. آنها ساعت‌ها در ورزشگاه بودند و این اتفاق به خاطر اینکه آنها زودتر آمده بودند شروع شد ولی باز هم سعه صدر داشتند.

فتاحی ادامه داد: شما دیدید که این اتفاق دست بنده نبود و رخ داد. جایگاه‌ها و همه چیز مصوب شده بود و همه چیز دانه به دانه انجام شد. ما جایگاه هواداران داماش را گذاشته بودیم. قانون می‌گوید که ظرفیت ورزشگاه ۵۰ - ۵۰ باشد. خود داماشی‌ها قبل از مسابقه به ما گفتند که پنج اتوبوس از هواداران آنها به اهواز می‌آیند. پنج اتوبوس کلاً می‌شود ۲۰۰ نفر اما ۲۵۰۰ جا برای داماشی‌ها در نظر گرفته بودیم. هواداران پرسپولیس زودتر به ورزشگاه آمده بودند و آنها را اشغال کرده بودند. ما گفتیم که VIP را به هواداران داماش می‌دهیم. با نیروی انتظامی هم هماهنگ کرده بودیم و هواداران داماش که تا آن لحظه آمده بودند ۵۰ تا ۶۰ نفر بودند. بردیم آنها را در آنجا مستقر کنیم که شما شاهد بودید که مردم هجوم آوردند. من از نیروی انتظامی تشکر می‌کنم که یک باتوم به کسی نزد. اگر این اتفاق رخ می‌داد همه شما می‌گفتید که چرا مردم را زدند، کجای دنیا مردم را می‌زنند. در حال حاضر کسی تشکر نمی‌کند که با وجود این اتفاقات یک نفر کتک نخورده است. من باز هم از مردم تشکر می‌کنم که سعه صدر داشتند. به خاطر تاخیر در بازی عذرخواهی می‌کنم. اتفاقاتی رخ داد که نباید رخ می‌داد.

وی با بیان اینکه حق قانونی تیم داماش بود که هوادارانش به این ورزشگاه بیایند، در این رابطه خاطر نشان کرد: ساعت یک ربع به ۱۰ و وقتی شرایط برای برگزاری بازی مهیا شد، ۱۰ دقیقه به تیم‌ها وقت داده شد تا بازی را آغاز کنیم. همه دیدند که داوران و پرسپولیس به زمین آمدند اما تیم داماش با بیان اینکه شرایط برای بازی مهیا نیست حاضر به مسابقه نشد.

مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران در ادامه اظهاراتش، خاطر نشان کرد: قانون همه چیز را پیش‌بینی کرده است. قانون می‌گوید اول یک ۳۰ دقیقه باید صبر کرد اگر شرایط مهیا نشد ۳۰ دقیقه دیگر صبر کنید و اگر نشد ۳۰ دقیقه سوم. مابین این ۳۰ دقیقه‌ها باید به تیم‌ها فرصت داد که دوباره بازیکنان بدن‌هایشان را گرم کنند. این‌ها به خاطر مسائل فنی است. بعد از این سه ۳۰ دقیقه، مسئولان باید تصمیم بگیرند که بازی را لغو کنند یا با بررسی شرایط و هماهنگی با دو تیم، بازی را برگزار کنند. همین اتفاق هم افتاد. یک ساعت و نیم که از بازی گذشته بود مردم فکر کردند که بازی قرار است لغو شود و ورزشگاه را خالی کردند. نیروی انتظامی هم کمک کرد و قسمت VIP را خالی کردیم و تماشاگران داماش را در آنجا مستقر کردیم و بازی را برگزار کردیم.

فتاحی در ادامه گفت: اینکه یکسری می‌گویند برگزاری بازی غیر قانونی بوده، کدام قانون را می‌گویند؟ قانون را از خودمان در نیاوریم. در حال حاضر برخی می‌گویند که یک مصوبه وجود دارد که حتماً تماشاگران پشت نیمکت تیم خودشان بنشینند. کجای دنیا این اتفاق می‌افتد؟ الان ما در ورزشگاه آزادی این همه بازی برگزار می‌کنیم آیا تماشاگران پشت نیمکت تیم خودشان قرار دارند؟ در بازی پرسپولیس و کاشیما تماشاگران کاشیما در طبقه دوم بودند. لطفاً قانون‌های من در آوردی از خودشان در نیاورند.

وی در مورد محرومیت خودش نیز بیان کرد: یک اطلاعیه صادر شده و ارکان قضایی فدراسیون فوتبال اگر می‌خواهند حکمی امضا کنند باید به امضای دبیر کل برسانند. چنین چیزی به من ابلاغ نشده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: سعید فتاحی ، جام حذفی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار