شهردار منتخب اهوازعنوان کرد: اکنون رکود اقتصادی در کشور حاکم است و این وضعیت تاثیر بدی بر درآمدهای شهرداری ها دارد. از طرفی شهرداری با هزینه های جاری بالایی شامل حقوق پرسنل، پسماند، فضای سبز و هزینه های نگهداشت شهر مواجه است. اما با تمام این مشکلات مصمم هستیم به لطف خدا و با مشارکت مردم در جهت حل معضلات گام برداریم.
کد خبر: ۷۵۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰ 03 June 2019

حجه الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی یاد و خاطره امام راحل را گرامی داشت و در خصوص اهمیت وظایف شهرداری ها گفت: منشا قضاوتهای مردم خدماتی است که از طرف شهرداری و شورای شهر ارائه می شود  و رضایت یا عدم رضایت مردم از این خدمات نه تنها به شهرداری بلکه به کل نظام باز می گردد. این امر نشان دهنده حساسیت کار شهرداری است.

به گزارش"تابناک"؛ امام جمعه اهواز ادامه داد: دوره پنجم مدیریت شهری در اهواز با ورودش بارقه های امیدی را زنده کرده که آثارش را تا حدودی مشاهده می کنیم. پس باید برنامه ریزی ها و اقدامات به شکلی باشد که مردم حس کنند اعضای شورای شهر درد آنان را می فهمند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: منکر زحمات مجموعه شهرداری نیستم اما گاهی در زیرمجموعه خطایی رخ می دهد که نه تنها کل زحمات شهرداری بلکه نظام را زیر سوال می برد. پس  باید اولویت ها را در نظر گرفت.

حجه الاسلام والمسلمین موسوی فرد تشریح کرد: یکی از گفتمان ها و راهبردی های اصلی و اساسی نظام جمهوری اسلامی، محرومیت زدایی است که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته اند. بنابراین انتظار می رود شهرداری و شورای شهر اهواز در این خصوص به صورت جدی و عملی گام بردارند.

وی با اشاره به بازدیدهای روزانه خود از محلات مختلف شهر بیان کرد: شب گذشته بازدیدی از کوی مهدیس داشتم. خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه آسفالت از سوی شهرداری در آن محله انجام گرفته و در حال انجام است که باید به صورت کامل به انجام برسد.

امام جمعه اهواز با اشاره به دیگر اولویت های شهر اذعان کرد: یکی از مهمترین مسایلی که باید شهرداری به آن توجه کند موضوع ساماندهی ورودی های شهر است. ورودی های شهر مبنای قضاوت مسافران در مورد عملکرد شهرداری آن شهر است. در این زمینه برخی از اقدامات را می توان با هزینه ی کم و مدیریت صحیح انجام داد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این نکته که باید جلسات منظم و کاربردی بیشتری با حوزه مدیریت شهری و سایر ارگانها تشکیل شود، اظهار کرد: بنده در مواجهه با دستگاهها و ارگانهای اهواز و استان صرفاً مطالبه گر نیستم. بلکه پشتیبان همه ارگانها بویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز در راستای خدمت به مردم از طریق تلاش برای همگرایی دستگاهها، پیگیری مشکلات کلان از مرکز و اخذ اعتبارات لازم و... هستم.

شهردار منتخب اهواز در دیدار با حجت الاسلام موسوی فرد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز سخنانی ضمن تسلیت ایام ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بیان کرد: به عنوان کسی که کار کردن با دوره های مختلف شورای شهر را تجربه کرده است باید اذعان کنم شورای پنجم شهر اهواز جزو سالم ترین، کم حاشیه ترین و بهترین شوراهای شهر در ادوار مختلف تاکنون است.

موسی شاعری ادامه داد: وضعیت مدیریت شهری واقعاً مظلوم واقع شده است. مردم و مسئولین انتظارات زیادی از شهرداری و شورای شهر دارند، در حالیکه بخشی از این انتظارات ارتباطی به شهرداری ندارد و این نهاد  اختیار، قدرت و وظیفه برآوردن کردن همه این توقعات را ندارد. نباید کم کاری های دستگاه های اجرایی به حساب شهرداری نوشته شود.

وی با اشاره به دیدارهای مردمی خود افزود: برخی از درخواستهای مردم در حوزه های فاضلاب، برق، لایروبی کارون و... در این حوزه هاست که ارتباطی به شهرداری و شورای شهر ندارد، ولی همه شهرداری را می شناسند.

شهردار منتخب اهوازعنوان کرد:  اکنون رکود اقتصادی در کشور حاکم است و این وضعیت تاثیر بدی بر درآمدهای شهرداری ها دارد. از طرفی شهرداری با  هزینه های جاری بالایی شامل حقوق پرسنل، پسماند، فضای سبز و هزینه های نگهداشت شهر مواجه است.  اما با تمام این مشکلات مصمم هستیم به لطف خدا و با مشارکت مردم در جهت حل معضلات گام برداریم.

از نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز نیز می خواهیم با ارشادات و نیز بهره مندی از ظرفیت های خود ما را در رفع مشکلات یاری کنند.

سنواتی رییس شورای اسلامی شهر در جلسه دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با حجت الاسلام موسوی فرد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز  در خصوص عملکرد شورا و شهرداری اهواز در سال گذشته، گفت: شورای شهر اهواز و شهرداری در طول سالی که گذشت کارهای بزرگ انجام داده اند و عملکرد بسیار خوبی داشتند و البته نقاط ضعفی هم در کار بوده که انشاالله با رویکرد جدید بتوانیم این ضعف‌ها را تقویت کرده و آنچه که شایسته مردم است را انجام دهیم.

وی افزود: در مدت دو هفته گذشته سرپرست شهرداری و شهردار جدید توسط شورای شهر انتخاب شد و انشاالله با رویکردی جدید کار خودمان را شروع می کنیم. البته طی ۲۱ ماه گذشته کارهای بسیار خوبی انجام شده اما آنچه که دغدغه همه ماست خدمت به مردم شریف اهوازاست. بی تردید چه در دوره های قبل و چه در دوره ما ضعفهایی وجود داشته و دارد که انتظار می‌رود با رویکردهای حضرتعالی و نشست با مدیران استانی کمک کنید که خدمتی که بایستی به شهروندان محترم صورت گیرد،  انجام شود.

رییس شورای شهر ادامه داد: شهرداری اهواز کار بسیاری از ارگانها را انجام می دهد و تنها درآمد و منابعی که دارد همان عوارضی است که از مردم می گیرد که باید در خدمت به مردم و وظایف ذاتی شهرداری استفاده شود.

سنواتی یادآور شد: بعضی از وظایفی که شهرداری اهواز در طول سال‌های گذشته انجام داده به سایر دستگاه‌ها مربوط بود و در طول سالهای گذشته شهرداری چنان خدمتی به مردم و نظام کرده که هم اکنون اکثر ادارات انتظار دارند که کار های ذاتی خودشان را شهرداری انجام دهد.

وی از نماینده ولی فقیه در اهواز خواست که  شهرداری را در این زمینه یاری کند و با هماهنگی و همپوشانی بین دستگاه‌ها آنها را وادار به انجام وظایف ذاتی خودشان کند.

عبدالزهرا سنواتی عنوان کرد: کار شهرداری کار فرهنگی و اجتماعی  نیست  و فقط بخشی از کارهای ما مربوط به امور فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی است، در حوزه شهرسازی نیز دستگاههای دیگری دخیل هستند و می‌توانند به خیلی از مسائل شهر ورود کنند و آنچه که ما امروز مبتلا به آن هستیم متاسفانه  کارهایی است  که ذاتاً مربوط به بقیه دستگاههاست بطوریکه می توان  اعتباراتی  را که امروز صرف می شود صرف بقیه کارهایی که در حوزه شهر لازم است، کرد. در حوزه ورزش نیز با اینکه وظیفه شهرداری نیست امروز ورزش بسیاری از نخبگان و بسیاری از محلات را توسعه می دهیم و در این زمینه نیز فرهنگ سازی می کنیم.

حجت الاسلام موسی پور دیگر عضو شورای شهر و رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در ادامه در خصوص سابقه و تخصص اعضای شورای شهر اظهار کرد: به لحاظ سابقه و تجربه و تخصص و بدون قضاوت در مورد دوره‌های پیشین باید عرض کنم . اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر واقعا از برآیند بسیار مناسبی از لحاظ سابقه برخوردارند و عزیزانی داریم که  سابقه فرمانداری، مدیرکلی و در واقع مسئولیت های مختلف در سطح استان و کشور داشتند و به لحاظ تخصصی نیز ما چندین نفر دکتر و فوق لیسانس و تخصص‌های مرتبط  با  مدیریت شهری داریم.

وی افزود:  شورای شهر پنجم اهواز خوشبختانه جزء سالم‌ترین شوراهای این استان و شهر در طول پنج دوره گذشته بوده که این باعث افتخار بسیار بزرگی است و همیشه در برنامه‌ریزی های مان بحث فساد ستیزی، ساده زیستی، توجه به محرومین و مناطق محروم اهواز و داخل اهواز را همیشه در اولویت قرار دادیم.

موسی پور خاطرنشان کرد: در این دوره خدمات فراوانی به شهروندان در شهر ارائه شده بطوریکه  فقط در خصوص آسفالت نزدیک به یک میلیون و نیم متر مربع آسفالت در طی  ۲۰ ماه گذشته در سطح شهر انجام شده‌است. شورا و شهرداری در اکثر امور مردم ازجمله ورزش، فرهنگ، بهداشت عمومی، عمران و خدمات مختلف درگیر است که امیدواریم با رهنمودهای نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز بتوانیم این مسیر را به درستی ادامه دهیم.

محمدجعفر فلسفی عضو شورا و رییس کمیسیون عمران نیز ضمن تشکر از امام جمعه اهواز بابت برگزاری این نشست و حرکت تحسین برانگیز ایشان در نشست هایی که با مردم برگزار می کنند با اشاره به اینکه نشست رودرور با مردم و شهروندان اقدام بسیار خوب و تاثیرگذاری است.، گفت: چالش شهر باید مشخص و اولویت بندی شود که دراین زمینه نیاز به کار گروهی است و اگر نماینده ولی فقیه  افرادی را در حوزه‌های تخصصی مشخص کنند که تعاملی با شورا داشته باشند این افراد می توانند  اطلاعات را دقیق به محضر امام جمعه محترم منتقل کنند.

 وی اظهار کرد: تصمیماتی که در شهر گرفته می‌شود بر طبق مصوبات شوراست ، از طرفی  شورا و شهرداری به تنهایی از پس مشکلات بر نمی‌آیند و نیاز به  ایفای نقش امام جمعه محترم، نمایندگان مجلس و استاندار در تمام حوزه ها دارد.

رییس کمیسیون عمران شورا افزود:  منابع مالی که پایه تصمیمات است مشکل دارد که بحث آن مفصل است ما حتی نتوانستیم از حقوق خودمان در طول ۲۰ ساله دفاع کنیم که یک نمونه آن بحث آلایندگی است که می‌تواند بخش عمده مشکلات ما را حل کند

فلسفی عنوان کرد: ما باید در چهار حوزه چالش‌های مدیریتی از جمله برنامه‌ریزی و تعامل و ارتباطات و بحث منابع مالی بحث داشته باشیم و دیگر اینکه  شناخت درستی از وضعیت موجود ارائه شود که در مراجعاتی که صورت می‌گیرد مسئولان  با هم، هم نظر باشند و در سطح شهر یک حرف واحد شنیده شود.

وی درپایان خاطرنشان کرد: انتظاراتی از ما می رود و ضعف هایی در ما وجود دارد که در آن تردیدی نیست فقط باید تلاش کنیم تا آنها را به حداقل برسانیم. شرایط شهرداری هم قطعا نیاز به ترمیم و اصلاح دارد که انشاءالله در این خصوص با هم فکری بزرگان شهربتوانیم ضعف ها را برطرف کنیم.

ایزدی عضو شورای اسلامی شهر نیز در ادامه جلسه دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با حجت الاسلام موسوی فرد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز  در خصوص اهمیت نقش علما با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: مداد علما از خون شهدا برتر است و بنده برای این قشر اهمیت زیادی قائلم.

وی با اشاره به سکونت نماینده ولی فقیه در منطقه  آخرآسفالت گفت: حضور امام جمعه محترم اهواز در این منطقه محروم انسان را به یاد رفتار امام علی (ع) می اندازد و حضور ایشان  برکت و نعمتی برای ساکنین منطقه است.

وی در پایان سخنان خود از محضر نماینده ولی فقیه خواست: از آنجاییکه شهر اهواز مسائل و مشکلات زیرساختی و شهری متعددی دارد اجازه ندهند حاشیه سازان حاشیه ایجاد کنند و اخبار براساس اطلاعات کامل در خصوص مجموعه مدیریت شهری اهواز در بین مخاطبان پخش شود.

در ادامه رحیم کعب عمیر عضو  شورای اسلامی شهر و رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا گفت: شهر اهواز سومین شهر کشور است که دارای حاشیه 400 الی 500 هزار نفری است و این حاشیه فاقد کوچکترین امکانات است که قطعا تامین آنها با اعتبارات محدود شهرداری هرگز به سرانجام نخواهد رسید.

وی در خصوص همکاری کلیه نهادها و سازمانهای خدماتی با شهرداری اهواز افزود: کلیه سازمانهای خدماتی شهر باید وارد عمل شوند ونسبت به انجام زیرساختها و وظایفشان اقدام کنند.

رییس کمیسیون ترافیک شورای اسلامی شهر ادامه داد: با همکاری و پیگیری اعضای شورا و شهردار سابق و ادامه این همکاری توسط نمایندگان مجلس و جناب استاندار برای اولین بار حاشیه را وارد شهر کردیم بطوریکه طبق تقسیمات جامع سال 67و بازنگری آن در سال 87 مناطق حاشیه وارد حوزه شهری شدند و بدین ترتیب خدمات شهرداری به این بخش ها قانونمند می شود اما انتظار داریم که سایر نهادها و ارگانها نیز در این خصوص وارد عمل شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از آنجاییکه اهواز مرکز استان است شهرداری موظف است حداقل به پنج شهر پیرامون از جمله حمیدیه، ویس، ملاثانی، شیبان و کارون و بیش از 700 روستا خدمات ارائه می دهد که متاسفانه این خدمات دیده نمیشود و این مسئله نیز وظیفه شهرداری را بیش از پیش می سازد.

 

کعب عمیر یادآور شد: با توجه به اینکه ما از اعتبارات دولتی بی بهره ایم انتظار داریم اعتبارات قانونی که به ما اختصاص می یابد مانند مسئله حق آلایندگی و حتی ارزش افزوده که ازدهسال گذشته با وجود بالارفتن قیمت فروش تغییر نکرده، محقق گردد که در نتیجه آن قطعا حوزه ی خدمات و نوع خدمات شهرداری نیز گسترده تر خواهد شد.

قنوات دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز در این جلسه اظهار کرد: برخی گره های شهر اهواز تنها با ورود مقام معظم رهبری حل می شود مانند جابجایی و انتقال پادگان های نظامی و صنایع نفتی که نزدیک به 40 درصد مساحت شهر را به خود اختصاص داده اند که همین ظرفیت می تواند در شهر نقش تحول آفرینی ایجاد کند و مکاتبه نماینده ولی فقیه در این خصوص با مقام معظم رهبری می تواند گره گشا باشد.

وی در خصوص موفقیت برخی کلانشهرها نسبت به اهواز گفت: کلانشهرهای موفق اغلب یک میثاق استانی در حیطه ی سرمایه گذاری نوشته اند و نمایندگان ولی فقیه هم در این حوزه ورود مستقیم کرده اند لذا خواهشمندیم هیات عالی سرمایه گذاری با حضور حجت الاسلام موسوی نماینده ولی فقیه در اهواز صورت بگیرد و این امید را داشته باشیم که در حوزه سرمایه گذاری و کارآفرینی حمایت می شویم یعنی مسئولان استانی میثاقی بنویسند که از سرمایه گذاری در استان و اهواز حمایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار