فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: امروز تهدید در حوزه فضای مجازی را به فرصت تبدیل کرده‌ایم و جوانان فرهیخته ای که در این حوزه علاقه وافری نشان می دهند.
کد خبر: ۷۵۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱ 02 June 2019

آیین رونمایی از 4محصول تولیدی موسسه فرهنگی هنری آب و آیینه، عصر شنبه و با حضور فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان، شهردار اهواز و جمعی از فعالان فرهنگی و اصحاب رسانه استان برگزار شد.

به گزارش"تابناک"؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی اظهار کرد: تقدیری از جنس خوزستانی از حضور مردم دارم چون مردم در این دمای نفس گیر حضور ارزشمندی داشتند و طی ۴۰ سال اخیر از مطالبه الهی و اعتقادی خود کوتاه نیامدند.

وی افزود: نقطه شروع معراج پیامبر اکرم (ص) و قبله اول مسلمانان قدس است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با اشاره به اینکه بدون تردید بعد از حضرات معصوم علیهم السلام نامی به بلندی نام امام و قامتی به استواری قامت ایشان نیست، تصریح کرد: در انقلاب اسلامی امت امامی شدیم و دل به امامی بستیم که نگاهش بلند و فراتر از قالب های محدود و مرزهای اعتباری بود.

شفیعی با تأکید بر اینکه باید نزدیک شد به امام و پای درس ایشان نشست تا فهمید مردی که با طنین بلند می گوید با تاریخ کاری ندارم و به دنبال انجام تکلیف هستم یعنی چه ادامه داد: وقتی امام‌را می بینم احساس می کنیم که این قالب های زمان و مکان هم برای امام کم بوده و ایشان از آنها جلوتر است.

وی عنوان کرد: امام نقطه مدنظر را نصب پرچم بلند لا اله الا الله و محمد رسول الله می داند و به این دلیل می گوید تا کفر و شرک هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با قرائت سخنانی از امام راحل و پیام های ایشان در خصوص هنر انقلاب اسلامی یادآور شد: نباید به کاهش این سطح و تنزل از این ارتفاع مدنظر امام راحل در خصوص هنر رضایت داد؛ در ارتباط با آنچه که امام ترسیم کرد بدون تردید به راه، ابزار و قالب هایی نیاز داریم که مسیر و مقصد را برای ما نزدیک کند.

شفیعی با تأکید بر تاثیر هنر و ابزار آن در انتقال مفاهیم گفت: دلبستگان انقلاب و آرمان های امام باید از هنر بهره مندی دارم را برای بیان مفاهیم داشته باشند.

وی بیان کرد: بر اساس آموزه های قرآنی هرکسی تلاشی کند، نتیجه می گیرد و در جبهه توحیدی علاوه بر نتیجه گیری یک نصرت الهی هم وعده داده شده چون کار در مسیر خدا انجام می شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان اظهار کرد: ایران را به عنوان ام القرای جهان اسلام می دانیم و مفاهیم بسیاری از انقلاب اسلامی به برکت امام و شهدا به دنیا مخابره شده‌است.

شفیعی اضافه کرد: امام در فرهنگ لغات بشری تصرف و ترس، ذلت، لرزیدن زانو در برابر استکبار را حذف کرد و این جرم بزرگ انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد: در جمهوری اسلامی همه باید پای کار بیایند و نباید بیرق از دست افراد اهل به زمین بخورد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت: اینکه امروز هر حادثه ای را در دنیا به ایران نسبت می دهند به خاطر این است که نرم افزار مقاومت را ایران از انقلاب اسلامی به دنیا منتشر کرد.

شفیعی با اشاره به اینکه نام آمریکا و ترامپ امروز دل زنان و مردان موحد را نمی لرزاند، تصریح کرد: صدور انقلاب یعنی با گوجه از رئیس جمهور آمریکا استقبال کردن و دیگر ترسی از استکبار ندارند.

وی با تأکید بر اینکه نباید از قرارگاه مرکزی خود غافل بمانیم، باید استوار باشد تا پشتیبانی از جبهه های مقاومت را به خوبی انجام بدهد، افزود: در خوزستان گاهی مواقع بین فروتنی و عدم‌بیان موضوعات و حقایق خلط مبحث می شود در حالی که باید افتخار آفرینی مردم و فرزندان استان را به خوبی بیان کرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان بیان کرد: مردم با حضور پررنگ‌خود سیل را به گریه انداختند و از هیاهوی آب نترسیده و ایستادند و خاکریز بستند و همه کارهای ارزشمند است.

شفیعی در پایان گفت: مردم عرب خوزستان نشان دادند که خاکریز بلند ایستادگی هستند و نقشه های دشمن نقش برآب می شود؛ تمامی اقوام خوزستانی بارها دهان یاوه گویان را شکسته و پاسخ یاوه سرایی های آنها را به خوبی دادند.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور در این آیین اظهار داشت: یکی از مسائل که امروز در جبهه انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده، حوزه نرم افزاری است.

وی افزود: حوزه نرم افزاری ابداع جدید دشمنان برای ایجاد مانع در روند پیشرفت حوزه تحولی جامعه اسلامی است که باید در این زمینه نیز اقدامات لازم برای مقابله با جنگ نرم افزاری دشمن را در اولویت قرار دهیم.

فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان ادامه داد: امروز به برکت جوانان متخصص داخلی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده ایم و جوانانه فرهیخته ما در این حوزه علاقه ی وافری نشان داده اند.

وی تصریح کرد: جوانان این مرز و بوم همان گونه که در دوران دفاع مقدس و سیل خوزستان با دست خالی و حداقل امکانات افتخارات بزرگی را رقم زدند در عرصه نرم افزاری نیز می توانند مقابل توطئه های دشمن به خوبی مقاومت کنند.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور اظهار داشت: دشمن در تمامی حوزه ها هزینه های سنگینی را متحمل شده اما خوشبختانه هیچ موفقیتی حاصل نکرده است.

فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان گفت: اکنون علاوه بر دشمنان خارجی، دشمنان داخلی نیز در زمینه آسیب زدن به ارزش های اسلامی ناکام مانده اند.

وی افزود: اکنون باید در حوزه هنر و به خصوص نرم افزاری، ساخت کلیپ بویژه کلیپ هایی که می‌تواند در ایجاد همگرایی و تقویت باورها و در واقع ایجاد ناامیدی در دل دشمن تاثیرگذار باشد، تلاش مضاعفی داشته باشیم.

فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان ادامه داد: کارهای هنری شاید زیاد به چشم نیاید اما تاثیر گذاری بالایی دارد و نیز باید در جنگ نرم به حوزه اطمینان‌بخشی برسیم اما همه باید برای این موفقیت تلاش کنیم.

موسی شاعری، شهردار اهواز، اظهار کرد: از سال‌های آغازین دهه 70، مقام معظم رهبری مطالبی تحت عنوان «شبیخون فرهنگی» و «تهاجم فرهنگی» را عنوان کردند و در سال‌های اخیر نیز شاهد کم‌کاری برخی دستگاه‌های متولی امر در این زمینه بودیم.

وی افزود: انتقال مفاهیم ارزشی و انقلابی با استفاده از مفاهیم هنری یقینا اثربخشی بیشتری در اجتماع خواهد داشت؛ در گام دوم انقلاب نیز این رزمندگان جوان هستند که با استفاده از خلاقیت‌های هنری وارد این عرصه میشوند.

شاعری گفت: حضور ما در رسانه‌های نوظهور باید حضوری ارزشمند و گسترده و در راستای انقلاب اسلامی باشد؛ امیدواریم این نسل جدیدی که وارد این عرصه شده است با تلاش‌های مضاعف پای کار بمانند و تمام نهادها نیز در همین راستا به آنان کمک کنند.

مرتضی حیدری آل‌کثیر، شاعر خوزستانی نیز در بخشی از این مراسم اظهار کرد: کار "موطنی" که بر روی یکی از ملودی‌های معروف جهان عرب ساخته شده است و بسیار شناخته شده است قطعا از لحاظ لحنی تاثیر خوبی خواهد گذاشت و خوشحال هستم از اینکه امیدبخشی در این کار القا میشود.

حیدری‌آل‌کثیر گفت: کار"اهل الفخر" نیز به رشادت‌های مردم خوزستان در سیل اخیر پرداخته است و انشاءالله در همکاری‌های آینده بتوانم با کارهای عمیق‌تری در خدمت دوستان باشم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در پایان این مراسم از پوستر عید همدلی که در سطح شهر نصب خواهد شد و همچنین از 3 کلیپ "موطنی"، "اهل الفخر" و "دلیرون" به کارگردانی اسماعیل معنوی و شعر مرتضی حیدری ‌ال‌کثیر رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار