تابستان سال گذشته 350 نفر از مردم بخش ابوالفارس رامهرمز دچار مسمومیت با آب آشامیدنی شدند و در روزهای گذشته بار دیگر احتمال وقوع این موضوع از سوی مسؤولان شهرستان مطرح شد.
کد خبر: ۷۵۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ 02 June 2019

تابستان سال گذشته خبری در رسانه‌های خوزستان مبنی بر مسمومیت 350 نفر از اهالی سه روستای شهید رایگانی، ستلون و کبوتری بخش ابوالفارس شهرستان رامهرمز در اثر مصرف آب آشامیدنی منتشر شد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان سال گذشته آب آلوده را عامل مسمومیت اهالی ابوالفارس اعلام کرد درحالی‌که مسؤولان آبفار آن را رد کردند.

امسال نیز بار دیگر در بخش ابوالفارس شاهد مراجعه چندین نفر از مردم با علائم اسهال و استفراغ به مراکز درمانی بودیم که باعث ایجاد حساسیت برای مسؤولان شهرستان شد.

احتمال وقوع حادثه مسمومیت سال گذشته

موسی ممبینی سرپرست فرمانداری رامهرمز با اشاره به حادثه مسمومیت بیش از ۳۰۰ نفر از اهالی بخش ابوالفارس در سال گذشته، اظهار کرد: میزان کلر موجود در آب شرب برخی روستاها به صفر رسیده و این مساله اهالی منطقه را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

وی افزود: کارکنان آبفا روستایی بیش از یک سال است که حقوق نگرفته‌اند و نسبت به کار بی‌میل و بی‌انگیزه شدند و احتمال وقوع حادثه سال گذشته که به دلیل مشکلات کارکنان آبفار بود، وجود دارد.

ممبینی عنوان کرد: هدرروی آب در شبکه آب روستایی و شهری رامهرمز بیش از ۳۰ درصد است و خطوط لوله و ماشین‌آلات آبفا فرسوده هستند و در بهداشت آب با مشکل مواجه هستیم.

وی همچنین با بیان اینکه عملکرد شرکت نفت و گاز آغاجاری باعث تنش‌زایی در منطقه شده است، گفت: این شرکت سهمیه آب شرب مردم را می‌بلعد و از جاده‌های آن استفاده می‌کند اما حاضر نیست هیچ خدماتی به شهرستان ارائه دهد.

مشاهده چند مورد تهوع در بخش ابوالفارس

جلیل داوری سرپرست بخشداری ابوالفارس رامهرمز در این خصوص، گفت: امسال 4 مورد ابتلا به اسهال و استفراغ در کودکان زیر ۵ سال شهرک شهید رایگانی و چند مورد به‌صورت پراکنده در روستاهای مشاهده شد که بنابر اعلام شبکه بهداشت به‌طورقطع نمی‌توان اعلام کرد که ناشی از آب آشامیدنی است.

سرپرست بخشداری ابوالفارس رامهرمز بیان کرد: منابع آب آشامیدنی کلیه روستاهای بخش ابوالفارس لایروبی و ضدعفونی شده است و از این نظر مشکلی نیست.

وی افزود: عدم کلرزنی در آب به‌صورت موردی مشاهده شد که پس از پیگیری آب روستایی متعهد شد که پای‌کار باشد و مشکل برطرف شد.

داوری گفت: شبکه آب روستایی در برخی مناطق فرسوده است و باعث قطع آب می‌شود که نیازمند توجه بیشتر از سوی استان برای بهسازی است.

مشکل کلرزنی در آب روستاها برطرف شد

مجید کیانفرد رئیس آب و فاضلاب روستایی رامهرمز، اظهار کرد: برخی کارکنان آبفار رامهرمز 6 ماه و برخی 3 ماه است که حقوق و عیدی دریافت نکردند و باعث بی‌انگیزگی در کار می‌شود.

وی افزود: مشکل کلرزنی در آب روستاها برطرف شد و درحال حاضر آب روستاها از این نظر مشکلی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در شرایطی که سال گذشته استان خوزستان و شهرستان رامهرمز در یک بازه چند روزه شاهد مسمومیت بیش از 300 نفر بود اما امسال نیز همان سهل‌انگاری سال گذشته در حال وقوع بود موضوعی که نیازمند توجه و بررسی بیشتر شبکه بهداشت شهرستان است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار