مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در سال 98 برنامه‌ریزی صورت گرفته تا در لحظه پیک نیروگاه‌های حرارتی و برق آبی استان هر کدام چهار هزار و 480 مگاوات برق تولید کنند و با اقدامات مدیریت مصرفی و صرفه‌جویی 961 مگاواتی در شبکه، بدون خاموشی از تابستان عبور کنیم.
کد خبر: ۷۴۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ 01 June 2019

محمود دشت بزرگ در خصوص برنامه‌ها و اقدامات اندیشیده شده برای عبور از تابستان 98 اظهار کرد: هشت هزار و 880 مگاوات برای پیک تابستان 98 پیش بینی شده که باید با اقدامات مدیریت مصرف و صرفه‌جویی 961 مگاواتی که به شرکت‌های برق استان ابلاغ شده، آن را در محدوده هفت هزار و 919 مگاوات سال قبل نگه داریم.

وی افزود: در همین راستا ساعت کاری ادارات خوزستان از اول خرداد تا ۱۸ خرداد از ساعت هفت صبح تا ۱۳.۳۰ دقیقه و از ۱۹ خرداد تا پایان شهریور از هفت صبح تا ۱۳ خواهد بود و شرکت‌های برق منطقه‌ای خوزستان و توزیع بر پایش و اجرای صحیح این برنامه نظارت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان جلب رضایت و همکاری صنایع برای کاهش مصرف در پیک و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی و برگزاری سمینار و همایش برای گروه‌های مرجع را از دیگر برنامه‌های کاهش مصرف در پیک عنوان کرد.

دشت بزرگ با بیان اینکه نیروگاه‌های حرارتی و برق آبی استان توان تولید حدود 9 هزار مگاوات را در تابستان خواهند داشت، تصریح کرد: با پایان تعمیرات برنامه‌ریزی شده تا پایان خرداد ماه، تمام واحدهای تولید برق به جز یک واحد نیروگاه دز و یک واحد نیروگاه کارون سه در مدار خواهد بود.

وی در خصوص چرایی کاهش ساعات اداری و اقدامات مدیریت مصرف با وجود تولید نیروگاه‌های برق آبی و حرارتی، تاکید کرد: درست است که نیروگاه‌های استان این ظرفیت را دارند که برق مورد نیاز استان را در ساعت‌های پیک تامین کنند اما باید توجه داشت که در شبکه برق استان با کشور تبادل نیاز صورت می‌گیرد و ممکن است در بخش تولید حادثه‌ای پیش بیاید یا ممکن است بارگیری با ظرفیت بالا و طولانی مدت از ترانس‌ها که عمر بالایی هم دارند در شبکه خللی ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: با همکاری‌های صورت گرفته پیش بینی شده که از ظرفیت نیروگاه‌های صنایع نیز استفاده کنیم و حدود 600 مگاولت آمپر نیز در این بخش به ظرفیت شبکه اضافه شود.

دشت بزرگ بهینه سازی و آماده سازی شبکه انتقال و فوق توزیع و ایجاد ظرفیت‌های جدید در شبکه را از دیگر اقدامات انجام شده برای عبور از تابستان پیش رو اعلام کرد.

وی ادامه داد: 4 ترانس قدرت 315 مگاولت آمپری نیز برای پایداری بیشتر شبکه خریداری شده و از مهر97 تاکنون 82 کیلومتر مدار و 392 مگاولت آمپر ظرفیت جدید در شبکه ایجاد شده و سایر پروژه‌ها نیز در حال انجام است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار