گزارش کامل آئین تکریم و معارفه در نیروی انتظامی استان
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کشور : ثروت زیاد زن بارگی خواهد آورد مانند وزیر اسبق آموزش و پرورش آقای نجفی که با اسلحه همسر خود را میکشد زمانی آقای روحانی تلاش زیادی داشته که او از معاونان اولش باشد.
کد خبر: ۷۴۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ 30 May 2019
روز گذشته طی مراسمی و با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کشور ، فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد و برخی مسئولان کشوری و استانی ، مراسم تکریم و معارفه مسئول عقیدتی سیاسی جدید و قدیم نیروی انتظامی استان برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این مراسم فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد ضمن خیرمقدم به حاضران و مهمان ویژه گفت : کهگیلویه و بویراحمد استانی چهارفصل و خوش آب و هوا است که در تمام فصول سال مهمانان زیادی دارد و همین یک از عواملی است که مسئولیت کار نیروی انتظامی در استان را افزایش می دهد.
کهگیلویه و بویراحمد ، تهدیدات و فرصت ها
سردار مهدی انصاری با اشاره به وسعت ۱۶ هزار کیلومتر مربعی این استان گفت : کهگیلویه و بویراحمد حدود ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که در این استان بافت به صورت قبیله ای و عشیره ای است و مردم همدیگر را به خوبی می شناسند که این وضعیت در این استان برای ما هم یک فرصت خوب است و بعضاً هم یک تهدید جدی است.
انصاری در خصوص تهدید بودن این شرایط در کهگیلویه و بویراحمد گفت : در این استان با کوچکترین درگیری پتانسیل تبدیل شدن به یک نزاع بزرگ وجود دارد و همین عامل می تواند یکی از عمده مشکلات در کهگیلویه و بویراحمد باشد.
وی افزود : مردم این استان یکدیگر را درک می کنند و به همدیگر احترام می گذارند ضمن اینکه سادات ، روحانیون و ریش‌سفیدان از اهمیت بالایی نزد مردم برخوردارند که این عامل می تواند به عنوان فرصت، کمک زیادی به ایجاد شرایط مثبت در جامعه عمل کند.
 
ادیانی : مدیریت های پیر باید کنار روند / اگر لازم شد بر می گردم و مدیر جدید را عزل می کنم / تهدیدات و فرصت های کهگیلویه و بویراحمد از زبان سردار انصاری / انتقاد از فرهنگ غلط علاقه مردم استان به سلاح + تصاویر 

 فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت : این استان ۹۸ درصد شیعه است البته ۲ درصد دیگر شامل ۹۵ نفر بهایی و ۲۲۰ نفر دراویش هستند که این بهائیان در یکی از روستاهای مرزی استان زندگی می‌کنند و هر ساله جلسه ای با گردآوری این بهائیان برگزار می شود که در خصوص مسائل امنیتی احتمالی پیش دستی کرده باشیم.
سردار انصاری با اشاره به برخی مشکلات در این استان برای نیروی انتظامی گفت : با توجه به تعداد زیاد روستاهای این استان و دور از دسترس بودن آنها گاها در صورت رخ دادن اتفاقی تا رسیدن به محل حادثه وقت زیادی می گذرد و شاید آنگونه که می خواهیم نتوانیم از ابتدا مشکل را مدیریت کنیم.
وی اولین تهدید استان را نزاع اعلام کرد و گفت : در صورت وقوع کوچکترین نزاعی پتانسیل تبدیل شدن به یک نزاع بزرگ که می‌تواند استان را از وضعیت سفید به وضعیت قرمز برساند وجود دارد که با وجود این مشکلات و کمبود امکانات پرسنل نیروی انتظامی زحمات زیادی را متحمل می شوند.
سردار انصاری یکی دیگر از مشکلات کهگیلویه و بویراحمد را وجود زیاد سلاح‌های غیرمجاز در دست مردم عنوان کرد و گفت : متاسفانه مردم کهگیلویه و بویراحمد علاقه زیادی به نگهداری سلاح دارند و بدون تعارف باید بگویم آمار سلاح غیرمجاز در این استان بالاست که استفاده از آنها در مراسمات گاه هم باعث ایجاد مشکلات زیادی می شود و عده ای هم جان خود را از دست می‌دهند. ضمن اینکه نیروی انتظامی در برخورد با این افراد و جمع آوری این سلاح ها بی وقفه تلاش می کند.
بالاترین مقام انتظامی کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از مشکلات را مربوط به فضای مجازی دانست و اظهار داشت : با توجه به کوچکی استان فضای مجازی می تواند یک تهدید بالقوه برای استان باشد که متاسفانه جرائم در این فضای مجازی مشکلات زیادی برای همکاران ما ایجاد می کند. 
وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد : این استان فرصت‌های زیادی هم دارد. در این استان با توجه به حرمت زیادی که مردم برای روحانیون قائلند این قشر می تواند نقش بسزایی در مدیریت اوضاع استان داشته باشند.
سردار انصاری در بخش دیگری از سخنانش گفت :  کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول کشوری در اعزام به جبهه در ۸ سال دفاع مقدس را دارد و تعداد زیادی هم شهید تقدیم انقلاب کرده است از جمله ۸۹ شهیدی که نیروی انتظامی این استان داشته است.
انصاری دیگر فرصتهای استان را مربوط به منابع این استان عنوان کرد و گفت : بیش از ۸۰۰ حلقه چاه نفت در این استان است که بیش از یک چهارم نفت کشور را تولید می کند،  ۲۰ درصد جنگل های زاگرس و ۱۰ درصد جنگل‌های کشور را در این استان داریم که این ها فرصت ها و پتانسیل های خوبی برای توسعه استان هستند.
سردار انصاری ادامه داد : این استان دارای ۸ فرمانده انتظامی در شهرستان ها ۶ فرمانده ناحیه و تعدادی کلانتری است اکنون هم با توجه به نیاز فوری تقاضای ایجاد دو پاسگاه انتظامی را نموده ایم.
وی گفت : در بحث نیروی انسانی ما با کمبود شدید مواجه هستیم چراکه این پرسنل موجود مربوط به ظرفیت چندین سال پیش استان است در حالیکه هم جمعیت و هم شرابط استان تغییرات زیادی کرده است که لازم است در این خصوص چاره اندیشی شود.
انصاری گفت : یکی از برنامه های سالانه ما در مورد پرسنل سرکشی از خانواده شهدا است که توانستیم در این زمینه از وزارت کشور تقدیر نامه دریافت کنیم.
وی ادامه داد : با توجه به اینکه من بومی همین استان هستم و پرسنل نیروی انتظامی هم دارای مشکلات زیادی هستند از من انتظارات زیادی دارند که همین هم باعث سنگین تر شدن وظایف و مسئولیت من در قبال این نیروها شده است.
ماجرای لرهای بحری و بری
در ادامه این مراسم رئیس عقیدتی سیاسی ناجا گفت: ایام سوگواری شهادت امیر مومنان، امام العارفین، حضرت علی (ع) را  محضر حضرت ولی عصر (عج) و همه دلداگان حق و حقیقت و شما مجاهدان فی سبیل الله و کارکنان خدوم نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت و تعزیت عرض می کنم، خدا را شاکرم که توفیق حضور در جمع شما مسوولان خدوم و فرمانده نیروی انتظامی و همچنین مردمان استان ولایت مدار شیعی را پیدا کردم.
 حجت الاسلام ادیانی بیان کرد: با اینکه مدت زمان زیاد و طولانی در جمع نیروی انتظامی حضور دارم و باشما مواجه میشوم ولی  باز هم برای بنده تازگی دارد،بنابراین در ایام عبادت و بندگی اظهار ارادت خود را تقدیم شما میکنم.
وی افزود : به تعبیر حجت الاسلام ناطق نوری که خداوند او را عاقبت به خیر کند، شما لر بری هستید و ما لر بحری هستیم یعنی ما هم پیچیدگی و یکدلی و یک رنگی که رنگ خدایی و دینی و انسانی  و الهی است، را داریم و باید با همه وجود افتخار کنیم که ما را لر آفریده چه لر بری و چه لر بحری و کسانی که یک رنگ و خالص بوده، و مانند مارهای رنگی نبوده و رفتار آنها کلامشان و کلامشان رفتار و نیت آنها را تایید می کند.
 مسوول عقیدتی سیاسی ناجاگفت: رزق معنوی امروز ما نتیجه سه شب شب زنده داری و حضور در استان  شما بوده و از زمان آقای مجیدی که امام جمعه بودند، به  اینجا رفت و آمد داشتم، و دعای مستجاب ما دیدار شما و فرمانده بسیجی  استان سردار انصاری را تقدیم کرده، و به برادر بهشت آیین یعنی کسی که آیین او و رفتار او، او را به بهشت می رساند که چهره آرام و رفتار بهشتی گونه دارد و بعد از سه دهه خدمت خالصانه عرض خسته نباشید و خداقوت میگویم،باید اشاره کنم به دلیل بستری یکی از عزیزان  در دلم هم گریه کردم اما توانستم با افتخار  در جمع شما حضور پیدا کنم.
 
ادیانی : مدیریت های پیر باید کنار روند / اگر لازم شد بر می گردم و مدیر جدید را عزل می کنم / تهدیدات و فرصت های کهگیلویه و بویراحمد از زبان سردار انصاری / انتقاد از فرهنگ غلط علاقه مردم استان به سلاح + تصاویر
 
با مدیریت های پیر به جایی نمی رسیم
حجت الاسلام ادیانی بیان کرد: امروز نیروی انتظامی در مقابل کسانی که امنیت و نظم عمومی را برهم می زنند ایستاده است.
وی ادامه داد: آیت الله مصباح فرمودند بخاطر نعمت وجود رهبر انقلاب از عهده شکر آن برنخواهیم آمد و فرمودند مخالفت با رهبری مخالفت با خدا بوده است، باید همه بدانند کسانی که به اسم سابقه در اسلام و صحابه رسول الله و به اسم آقازادگان به  فرصت های اقتصادی، رانت حکومتی و دستگاهی برای حرمسرای آنها باشد، در کلام امام علی(ع) اگر کابین زنان آنها باشد پس گرفته خواهد شد و امروز این حکومت داعیه حکومت حضرت علی (ع) را دارد و باید با مدیریت جهادی، انقلابی و با مدیرت جوان نه با مدیرت های پیر  اداره شود و اما در این  استان که یک چهارم نفت را داشته می توانست یک استان مرفه باشد.
ثروت زیاد و زن بارگی
حجت الاسلام ادیانی ادامه داد: ثروت زیاد زن بارگی خواهد آورد مانند وزیر اسبق آموزش و پرورش آقای نجفی که با اسلحه همسر خود را میکشد زمانی آقای روحانی  تلاش زیادی داشته که  او  از معاونان اولش باشد.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب در جمعی فرمودند در دانشگاه تهران قبل از انقلاب  تحصن کرده و بیان کردیم باید هر کدام کاری انجام دهیم که رهبری انقلاب فرمودند من قهوه چی امام خواهم شد، و آنها خندیدند، که رهبری فرمودند  در هر کسوتی  می توان به اسلام و امام خدمت کرد، کسانی در گذشته  شعار انقلابی سر میدادند و طرفدار اقتصاد دولتی بودند و مخالفان خود را طرفداران اقتصاد آزاد و غربی می دانستند و امروز ۱۸۰ درجه تغییر ‌پیدا کرده اند.
 حجت الاسلام ادیانی بیان کرد: عده ای می گفتند ما جز اولین کسانی بوده که انقلاب کردیم و  در طول زمان  تغییر موضع پیدا کرده و ثروت اندوز شده و خواستار سهم خواهی از سفره انقلاب شدند و امروز آثار کاخ و تخت آنها قابل مشاهده است.
وی بیان کرد: ما مسوول عمل کارگزاران خود هستیم و باید اشاره کرد اگر بصیرت در مردم  امروز وجود داشت موضوعاتی مانند برجام و مذاکره وجود نداشت زیرا روزی امام فرمودند رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش، جنگ فقر و ثروت بوده، و  امام  روزی فرمود آمریکا و انگلیس و شوروی همه مانند هم بوده و از یکدیگر بدتر هستند، باید به جنگ تحمیلی اشاره کرد، که جنگ را امثال حججی ها، تهرانی مقدم ها، احمدی روشن ها به پیروزی رسانند.
ادیانی ادامه داد: امروز با نهضت تولید علم جوانان بسیجی با حمایت سردار فدوی  توپ شلیک کننده ساخته  می شود که دورترین نقاط را هدف قرار میدهد و دلیل اصرار دشمن بر مذاکره برای همین موضوعات است، امروز سایه جنگ را جوانانی مانند شهید تهرانی مقدم دفع کرده است و با پهن کردن فرش قرمز برای دشمن شرایطی به وجود خواهد آمد که نخواهیم توانست برای فروش نفت هم تحریم شویم.
وی بیان کرد: عده ای روزی شعار اصلاحات را می دادند و حلقه جماران، سروش، کدیور را راه اندازی کردند و نسلی تربیت شد که ویژه خوار هستند و آنچه که اسلام از بی بصیرتی مسلمان ضربه خورده از بی دینی کفار نخورده است.
افتخار می کنم روستایی ام و با نان خشک بزرگ شده ام / عقد اخوت با کسی نبسته ام
ادیانی افزود: ورود در دسته بندی ها و احزاب سیای ممنوع ولی فهم‌سیاسی برای نیروی انتظامی لازم است و نیروهای انتظامی هوشیار باید فتنه های پیچیده را متوجه شوند و هوشیار و مراقب بوده، بنده بارها عرض کردم که آقای اشتری  فرمانده نیروی انتظامی به سمت حفظ امنیت اخلاق و روانی جامعه میل کرده است و به نوعی سپاهی محسوب میشوند.
مسوول عقیدتی سیاسی ناجا خاطر نشان کرد: بنده پسر کسی هستم که با نان خشکی بزرگ شدم و روستایی زاده بوده و جزء خدمت به کارکنان نیروی انتظامی به  چیز دیگری  نمی اندیشم و افتخار میکنم ارزشهای ناجا را به عهده گرفتم.
وی بیان کرد: جوانگرایی جزء اولویت کاری بنده بوده و باید جوانان را تربیت کرد، زیرا آنها سرمایه های کشور بوده و مطالبه  رهبر انقلاب بوده و جز تحقق وظایف ناجا به چیزی دیگری نمی اندیشم و بنابراین آقای تیموری که طلبه ای مومن، روستایی و آشنا به مسائل قومی و جوان بوده به عنوان رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان را معرفی کرده و امیدوارم شاهد موفقیت های او باشیم و به دلیل اینکه ارزش های اسلام را مدنظر داشته است، از طرفی عقد اخوت با کسی نبسته ام و اگر شنیده شود حتی موضوعاتی عقیدتی در نمازخانه ها رعایت نشده باشد، برخواهم گشت و آقای تیموری را عزل خواهم کرد.
در پایان این مراسم حجت الاسلام مهدی تیموری به عنوان مسئول جدید عقیدتی سیاسی نیری انتظامی کهگیلویه و بویراحمد معرفی گردید و از زحمات حجت الاسلام زعیمی نژاد تقدیر و تشکر شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار