نماینده دشت آزادگان با اشاره به مشکلات سیل:
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به شرایط نامناسب زیرساخت‌ها و اراضی کشاورزی پس از سیلاب خوزستان جهت کشت تابستانه گفت: با توجه به این مشکلات کشاورزان در بلاتکلیفی هستند.
کد خبر: ۷۴۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸ 28 May 2019

قاسم ساعدی با اشاره به اینکه شرایط زیرساخت‌ها و اراضی کشاورزی پس از سیلاب خوزستان جهت کشت تابستانه مناسب نیست، اظهار کرد: کانال‌ها و شبکه‌های آبیاری که در سیلاب خوزستان شکسته شده و آسیب دیده‌اند همچنان ترمیم نشده‌اند و این مساله برای کشاورزان در خوزستان مشکل‌ساز شده است.

وی افزود: اکنون که زمان کشت تابستانه است و کشاورزان می‌توانند با انجام این کشت، بخشی از خسارت‌های وارد شده در سیلاب را برای خود جبران کنند، متاسفانه با آماده نبودن و عدم ترمیم این کانال‌های آبرسانی، در زمینه کشت تابستانه با مشکل مواجه هستند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: کشاورزان خوزستان در چنین شرایطی در اوج بلاتکلیفی هستند زیرا نه تنها خسارت‌های آن‌ها جبران نشده است، بلکه با توجه به مشکلاتی که در بحث خسارت‌های وارد شده به زیرساخت‌ها، شبکه‌ها و کانال‌های آبیاری وجود دارد، وضعیت کشت تابستانه آن‌ها همچنان مشخص نیست.

ساعدی ادامه داد: در برخی از شهرستان‌های استان از جمله دشت آزادگان هنوز سیل‌بندهای شکسته‌شده در اثر سیلاب ترمیم نشده‌اند و این مساله شرایطی را به وجود آورده که همچنان شاهد ورود آب به مزارع کشاورزی هستیم.

وی عنوان کرد: انتظار داریم تا در این زمینه دولت هرچه سریعتر ورود کرده و نسبت به تعیین تکلیف شرایط کشاورزان به ویژه در بحث جبران خسارت‌های سیلاب و فراهم کردن شرایط و زیرساخت‌ها جهت کشت تابستانه کشاورزان اقدام و مشکلات آن‌ها را در این زمینه حل کند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار