با اعلام مدیر کل میراث فرهنگی صورت گرفت :
رئیس پایگاه ملی شهر تاریخی دهدشت از افزایش ده نفر نیروی انسانی برای حفاظت و مراقبت بیشتر بافت تاریخی دهدشت خبرداد.
کد خبر: ۷۴۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 28 May 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته در حادثه ای مشکوک ، بافت تاریخی بلاد شاپور طعمه حریق شد که از همان ابتدا مدیر کل میراث فرهنگی در محل حادثه حاضر شد و البته در سخنانی تامل برانگیز اعلام کرد که آتش سوزی مشکوک به عمدی بودن است.
محمود باقری که پس از بازدید از محل حادثه در نشست خبری با اصحاب رسانه حاضر شده بود گفت : با توجه به بارش‌های خوب امسال علف‌های هرز در محوطه بافت تاریخی دهدشت رشد زیادی داشته که یک روز پس از معارفه، مدیر جدید پایگاه پژوهشی بافت تاریخی دهدشت اقدام به تمیز کردن و جمع آوری علف‌های هرز در بافت کرد اما با مخالفت تعدادی از خانواده‌های ساکن در این بافت، جلوی این کار گرفته شد.
 
اولین اقدام فوری برای محافظت از بلاد شاپور

وی افزود: قبل از آتش سوزی در این خصوص گزارشی برای فرمانداری شهرستان کهگیلویه ارسال شده است.
باقری با بیان اینکه این آتش سوزی عمدی و توسط عوامل انسانی انجام شده، گفت: کارکنان میراث فرهنگی شهرستان به محض اطلاع با کمک آتش نشانی آن را مهار کردند و به هیچ کدام از ساختمان‌های بافت تاریخی آسیبی وارد نشده است.
وی با بیان اینکه آتش سوزی در محوطه بافت تاریخی به خوبی مهار شده است، عنوان کرد: این دشمنی‌ها برای چیست و چرا پس از خاموش کردن آتش بلافاصله آتش در نقطه‌ای دیگر از بافت تاریخی شروع می‌شود، برخی اگر با من مشکلی دارند چرا به بافت تاریخی آسیب می‌رسانند.
 
اولین اقدام فوری برای محافظت از بلاد شاپور
 
افزایش ۱۰نفر نیروی انسانی برای حفاظت بافت تاریخی دهدشت
در خبری دیگر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، از قول اسفندیار اباب رئیس پایگاه ملی شهر تاریخی دهدشت و با اشاره به سفر شب گذشته مدیرکل میراث فرهنگی استان از بافت تاریخی دهدشت نوشت ؛در این بازدید با دستور مدیرکل ده نفر از نیروهای کادر اداری پایگاه ملی و اداره میراث فرهنگی شهرستان کهگیلویه به تیم  یگان حفاظت میراث فرهنگی در بافت تاریخی افزوده شده است.
وی تصریح کرد:من بعد مراقبت و حفاظت از بافت تاریخی دهدشت با ۱۳نیروی یگان حفاظت میراث به صورت شبانه روزی انجام می شود.
رئیس پایگاه ملی بافت تاریخی دهدشت با بیان اینکه کار بوته کنی علف های هرز با دستگاه که در چند روز اخیر شروع شده بود با شدت بیشتر ادامه خواهد یافت.
وي تعامل با گروه هاي مختلف مردم و فعالان حوزه ميراث فرهنگي در راستای حفاظت از شهر تاریخی دهدشت را از دیگر برنامه های پایگاه ملی بافت تاریخی در شهر دهدشت عنوان کرد و گفت:مردم براي حفاظت از ميراث فرهنگي و تاريخي در شهر دهدشت ما را ياري دهند.
 
اولین اقدام فوری برای محافظت از بلاد شاپور
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
اییییییییییییییی یاد تان هست شاپوری هم بوده .نتوانستید تاریخ ایران رااز ایرانی بگیردی عر بزادهای ....داخل ایران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار