کد خبر: ۷۴۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 28 May 2019

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه این آتش سوزی عمدی و توسط عوامل انسانی انجام شده، گفت: کارکنان میراث فرهنگی به محض اطلاع با کمک آتش نشانی آن را مهار و به هیچ کدام از ساختمان‌های بافت تاریخی آسیبی وارد نشده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم ، عصر روز دوشنبه 6 خرداد بافت تاریخی شهر دهدشت دچار آتش سوزی شد که با کمک نیروهای آتش نشانی آین آتش مهار شد که این خبر بازتاب‌های زیادی در رسانه ها و فضای مجازی داشت و در همین خصوص شامگاه روز دوشنبه مدیرکل میراث فرهنگی استان کهگیلویه وبویراحمد نشست خبری با خبرنگاران شهرستان برگزار کرد.
 محمود باقری در این نشست خبری اظهار داشت: با توجه به بارش‌های خوب امسال علف‌های هرز در محوطه بافت تاریخی دهدشت رشد زیادی داشته که یک روز پس از معارفه، مدیر جدید پایگاه پژوهشی بافت تاریخی دهدشت اقدام به تمیز کردن و جمع آوری علف‌های هرز در بافت کرد اما با مخالفت تعدادی از خانواده‌های ساکن در این بافت، جلوی این کار گرفته شد.
وی افزود: قبل از آتش سوزی در این خصوص گزارشی برای فرمانداری شهرستان کهگیلویه ارسال شده است.
باقری با بیان اینکه این آتش سوزی عمدی و توسط عوامل انسانی انجام شده، گفت: کارکنان میراث فرهنگی شهرستان به محض اطلاع با کمک آتش نشانی آن را مهار کردند و به هیچ کدام از ساختمان‌های بافت تاریخی آسیبی وارد نشده است.
وی با بیان اینکه آتش سوزی در محوطه بافت تاریخی به خوبی مهار شده است، عنوان کرد: این دشمنی‌ها برای چیست و چرا پس از خاموش کردن آتش بلافاصله آتش در نقطه‌ای دیگر از بافت تاریخی شروع می‌شود، برخی اگر با من مشکلی دارند چرا به بافت تاریخی آسیب می‌رسانند.
 
سخنان تامل برانگیز باقری در مورد آتش سوزی بافت تاریخی دهدشت!

باقری با بیان اینکه وظیفه من این است که به سازمان گزارش دهم و برای بافت تاریخی اعتبار بگیرم، افزود: اعتبار توسط سازمان تامین می‌شود و به دلیل کثرت بافت تاریخی در کشور اعتبارها بر اساس اولویت مشخص می‌شود.
وی گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های ما تملک منازل واقع در محوطه بافت تاریخی دهدشت است اما متاسفانه اعتبارات ما جوابگوی این کار نیست.
باقری به اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار برای این بافت اشاره کرد و افزود: 5 میلیارد تومان برای تملک منازل واقع در حریم بافت تاریخی، 800 میلیون تومان برای حصار کشی، یکصد میلیون برای طرح جامع، 50 میلیون تومان برای تهیه سند پژوهشی و مابقی برای احیاء و مرمت این بافت تاریخی هزینه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار