معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران :
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از حفر و تکمیل ۱۷ حلقه چاه نفت و گاز در ۲ ماه نخست امسال در مناطق خشکی و دریایی کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۴۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 29 May 2019

محمد آل خمیس گفت: از این چاه ها هشت حلقه توسعه ای - توصیفی و ۹ حلقه تعمیری تکمیلی  بوده است.

وی افزود: از مجموع  چاه های حفر شده  ۱۲ حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، یک حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی و چهار حلقه در قالب پروژه ای تکمیل و در اختیار شرکت های متقاضی قرار گرفت.

آل خمیس با اشاره به ثبت ۲۵ هزار و ۳۴۸ متر حفاری، اظهار کرد: علاوه بر این نیز هم اکنون ۱۳ دستگاه حفاری در حال جابجایی در موقعیت های عملیاتی است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: دستگاه ۳۵ فتح از جمله دکل هایی است که پس از کاریابی به زودی در یکی از حوزه های نفتی تحت مسئولیت شرکت نفت مناطق مرکزی به کار گیری می شود.

وی با یادآوری اینکه بر اثر بارندگی های فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری، فعالیت هشت دستگاه حفاری به سبب قرار گرفتن در معرض سیلاب و لزوم ایمن سازی با هماهنگی کارفرماها متوقف شدند، افزود: با تلاش های به عمل آمده ۶ دکل پس از چند روز مجدد در چرخه عملیات قرار گرفت و اقدامات لازم برای راه اندازی ۲ دستگاه دیگر در موقعیت میدان نفتی آزادگان جنوبی در جریان است.

بر اساس این گزارش طغیان رودخانه کارون و هدایت سیلاب ناشی از آن به سمت تالاب شادگان موجب آبگرفتگی تعدادی از روستاهای این شهرستان در جنوب استان خوزستان در فروردین ماه شد.  

شرکت ملی حفاری ایران که در سال ۱۳۵۸ به عنوان یک شرکت تابعه از شرکت ملی نفت ایران تأسیس شد، هم اکنون با در اختیار داشتن ۷۲ دستگاه دکل حفاری خشکی و دریایی، ناوگان گسترده ای از ماشین آلات ترابری و پشتیبانی، دستگاه های جانبی حفاری، تجهیزات اسید کاری، سیمان کاری و لوله گذاری، بیش از ۹۰ درصد از خدمات مورد نیاز حفاری را برای شرکت های نفتی ایرانی فراهم، و در عمل به صورت خودگردان فعالیت می کند. 

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار