رئیس مرکز بهداشت خوزستان خبر داد:
رئیس مرکز بهداشت خوزستان از کشف و معدوم‌سازی 5 هزار و 289 کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در 10 روز نخست طرح ویژه ماه رمضان خبر داد.
کد خبر: ۷۴۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸ 26 May 2019

دکتر مهدی حسینی‌زاده اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح "تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی" به منظور جلوگیری از عرضه مواد غذایی غیربهداشتی در استان خوزستان آغاز شده است.

وی افزود: این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و کارشناسان بهداشت در تمامی ساعات شبانه‌روز بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت کامل دارند.

حسینی‌زاده با اشاره به اهم اقدامات 10 روز نخست طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، گفت: در این مدت 8 هزار و 663 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی، 569 مورد بازرسی از شیرینی فروشی‌ها و کارگاه‌های قنادی، 328 مورد بازرسی از محل‌های تولید و تهیه و فروش اختصاصی زولبیا و بامیه و شیرینی سنتی، 248 مورد بازرسی از مراکز فروش آش و حلیم و 361 مورد بازرسی از مساجد و اماکن متبرکه برخی از اقدامات انجام شده هستند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: همچنین در این مدت 330 مورد اخطاریه بهداشتی برای مراکز و اماکن دارای نواقص بهداشتی صادر و در 72 مورد مراکز و اماکن دارای نواقص بهداشتی به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت 24 مرکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی پلمب و یک هزار و 815 کارت تندرستی صادر شده است.

حسینی‌زاده گفت: در این مدت 343 مورد نمونه‌برداری مواد غذایی سنتی و صنعتی و هفت هزار و 702 مورد سنجش با تجهیزات پرتابل انجام شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: همچنین در این مدت 5 هزار و 289 کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی کشف و معدوم شده است.

وی با اشاره به نمونه‌برداری‌های انجام شده از آب نیز، گفت: در این مدت یک هزار و 332 نمونه‌برداری میکروبی آب انجام شده است. همچنین به 272 مورد شکایات مردمی رسیدگی شده است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار