جانشین رئیس قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده گفت: همه بانک‌ها موظفند بحث تضامین را به صورت زنجیره‌ای قبول کنند و سیل‌زدگان می‌توانند برای تشکیل پرونده ضامن یکدیگر بشوند.
کد خبر: ۷۴۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 25 May 2019

کیامرث حاجی‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان، در جلسه بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات معیشتی، تعمیری و احداثی واحدهای مسکونی خسارت  دیده ناشی  از حوادث غیرمترقبه به ویژه  نحوه عقد تضمین تسهیلات مذکور  که با حضور مدیران عامل بانکها دولتی استان در اداره کل مدیریت بحران خوزستان برگزار شد اظهار داشت: هیات  دولت به منظور پرداخت خسارات و تسهیلات مسیری را مشخص کرده است.

 وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری  و رییس جمهور محترم در جهت تسریع در بازسازی مناطق سیل زده و پرداخت خسارت به سیل زدگان بیان کرد: دستگاه های اجرایی مختلفی برای برآورد خسارت متولی هستند که در کمیته برآورد خسارات استان این موضوع مورد بررسی قرار میگیرد.
 
مدیر کل مدیریت بحران خوزستان جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن را مسئول خسارات مردمی دانست و بیان کرد: جهاد کشاورزی در بخش کشاورزی، زراعت، باغداری و دامداری و بنیاد مسکن در بخش منازل، لوازم خانگی و معیشتی عهده دار جبران خسارات است.
 
وی ادامه داد: تاکنون پرونده هایی در جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن تشکیل و ثبت شده که بنیاد مسکن کار پرداخت خسارات را آغاز کرده  است که این پرداخت ها از طریق بانک ها صورت می گیرد.
 
حاجی زاده توضیح داد: بانکهای دولتی سراسر استان به عنوان  بانک های مرجع از سوی هیات دولت برای پرداخت خسارت مشخص شده اند و  میزان اعتبارات و تسهیلاتی که باید پرداخت کنند نیز به آنها ابلاغ شده است.
 
وی هدف از برگزاری این نشست را تسهیل و تسریع روند تشکیل پرونده به منظور پرداخت خسارات دانست و بیان کرد: همه بانکها موظفند بحث تضامین را به صورت زنجیره ای قبول کنند و دیگر نیازی به ضمانت های دیگر نیست و سیل زدگان می توانند برای تشکیل پرونده ضامن یکدیگر بشوند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار