استاندار خوزستان با اشاره با پایان ساخت مجدد منازل سیل‌زدگان تا پایان سال، گفت: پرداخت خسارات کشاورزان سیل زده استان خوزستان از هفته آینده آغاز می‌شود.
کد خبر: ۷۴۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ 25 May 2019

 غلامرضا شریعتی در نشست بررسی آخرین وضعیت امداد رسانی به سیل زدگان روستای مگرن ۳ با اشاره به آمادگی پرداخت خسارت به کشاورزان، اظهارکرد: با توجه به تخصیص اعتبارات به استان خوزستان همزمان با پایان ارزیابی و تمهیدات اولیه، پرداخت خسارت کشاورزان از هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی افزود: مهمترین دغدغه سیل زدگان آماده سازی اراضی زراعی برای کشت تابستانه است که این موضوع در شهرستان‌هایی مانند شوش نسبتا خوب و در شهرستان دشت آزادگان وضعیت نامناسبی وجود دارد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برای رفع بخشی از خسارت‌ها، برای کشت امسال محدودیتی وجود ندارد، گفت: کشاورزان می‌توانند بر اساس الگوی تعریف‌شده نسبت به کشت موردنظر خود اقدام کنند.

شریعتی گفت: انتقال محل روستای مگرن۳ به مکان جدید باید همراه با پیشگیری از هر گونه تبعات اجتماعی صورت بگیرد؛ طبق برنامه زمان بندی تعمیر منازل مسکونی سیل زدگان ظرف ۳ ماه و ساخت منازل تا پایان سال خواهد بود.

شریعتی از اختصاص اعتبارات بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه جهت ساخت و ساز منازل مسکونی سیل زدگان خبر داد و افزود: شرایط برای مشارکت خیرین به نحو مطلوب در جهت ساخت‌وساز مسکن سیل زدگان فراهم است.

وی با بیان اینکه گستردگی سیل اخیر آزمونی پرافتخار برای جوانان نسل امروز و عامل ارتقا سرمایه های اجتماعی ملت ایران شد، گفت: تلاش و همت خیرین به ویژه خیرین استان کاشان و دفتر آیت الله یثربی جهت ساخت و ساز روستای مگرن ۳ گامی در راستای حفظ انسجام و همدلی هموطنان است.

اسکان سیل‌زدگان در کانکس

عدنان غزی فرماندار شوش نیز ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت امداد رسانی به سیل زدگان در روستای مگرن۳، بیان کرد: احداث ۶ کیلومتر راه دسترسی، انتقال شبکه برق رسانی و خدمات آبرسانی به محل اسکان موقت سیل زدگان صورت گرفته است؛ علاوه بر اکیپ کادر بهداشتی درمانی، یک پزشک در محل اسکان سیل زدگان مستقر شده است.

 غزی با بیان اینکه با همکاری خیرین استان کاشان، پیگیری نماینده مردم شوش و هماهنگی سپاه تعدادی کیوسک به محل اسکان سیل‌زدگان منتقل شده است، گفت: در حال حاضر با نصب وسایل سرمایشی در کیوسک‌ها، مردم روستای مگرن ۳ تا تکمیل ساخت منازل مسکونی در وضعیت مناسبی قرار گرفته اند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار