امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به اینکه در حالی مجلس دهم عمر خود را به پایان می‌رساند که کارنامه خوب و درخشانی ندارد، ادامه داد: مجلس در بزنگاه‌ها و فراز و نشیب‌های مختلف تصمیمات مهمی نتوانست اتخاذ کند.
کد خبر: ۷۴۸۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 25 May 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام سید عزیزالله هاشمی‌زاده در خطبه‌های عبادی، سیاسی نمازجمعه فیروزآباد با اشاره به سوم خرداد روز حماسه یک ملت به‌پا خواسته علیه اشغال و خودفروختگان استکبار جهانی مانند صدام اظهار داشت: سوم خرداد روز حاکمیت اراده پولادین یک ملت بر خودکامگی استکبار جهانی و نوکران سرسپرده آن‌ها است.

وی افزود: خرمشهر پس از ۵۷۸ روز اسارت دوباره به آغوش میهن اسلامی بازگشت و ما به این نتیجه رسیدیم که خرمشهر و آزادی آن می‌تواند الگوی تمام‌عیار امت اسلامی و تمامی گروه‌های مقاومت در لبنان، عراق، سوریه، یمن و عربستان باشد.

امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: این روز بزرگ را به همه مجاهدان درراه خدا که در این پیکار نابرابر حضورداشته و همچنین به‌تمامی خانواده‌های شهدای این نبرد تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

هاشمی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار معلمان سراسر کشور با مقام معظم رهبری گفت: دشمن با آرایش جنگی در سه ضلع اقتصادی، فضای مجازی، سیاسی و اطلاعاتی مقابل ما ایستاده و مسوولان کشور و امت اسلامی در مقابله با هر ضلع از تهاجم با برنامه منسجم خود را آماده کنند.

وی بیان داشت: دشمن در فضای مجازی بسیار فعال است و از همه ابزارهای روانی استفاده می‌کند و درواقع فعالیت دشمن در فضای مجازی به حدی بوده که می‌توان گفت جنگ اراده‌ها در حال فعالیت است.

هاشمی‌زاده ادامه داد: این همان فکر آلوین تافلر نظریه‌پرداز سیاسی است که می‌گوید در قرن بیست‌ویکم ما نباید خون کسی را بریزیم چراکه خونریزی ایجاد نفرت می‌کند و در جنگ اراده‌ها پیروزی از آن‌کسی است که بتواند اراده و فکر یک ملت را به سود خود تغییر دهد.

امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به فعالیت دشمن درزمینهٔ اقتصادی ابراز داشت: امت اسلامی باید بداند که تنها راه نجات کشور در مسئله اقتصاد مقاومتی است که با فراهم آوردن مقدمات آن و احیا مسائل اقتصادی درزمینه‌های مختلف می‌توان در جلو دشمن ایستادگی کرد.

هاشمی‌زاده خاطرنشان کرد: مسوولان سیاسی نظام از شعار سیاسی بیرون آمده و به عمل رو آورند.

وی به ۷ خرداد سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: در سال 1359 مجلس شورای اسلامی به‌صورت رسمی افتتاح شد و به همین مناسبت این روز را روز قانون‌گذاری نام‌گذاری کردند.

امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به اینکه در حالی مجلس دهم عمر خود را به پایان می‌رساند که کارنامه خوب و درخشانی ندارد، ادامه داد: مجلس در بزنگاه‌ها و فراز و نشیب‌های مختلف تصمیمات مهمی نتوانست اتخاذ کند.

وی اضافه کرد: مشکلات از قبیل مبارزه با فساد، مبارزه با سوداگران سیاسی خارج و داخل، تصویب قوانین انقلابی که می‌توانست جلوی افسارگسیختگی‌ها و افزایش قیمت‌های افسارگسیخته در موارد مختلف باشد.

امام‌جمعه فیروزآباد بیان داشت: سؤال این است که در مقطع کنونی انقلاب با همه این مشکلات، مجلس شورای اسلامی در کدام نقطه از معادلات کشور قرار دارد؛ و یا باوجود تذکرات مقام معظم رهبری در بخش مبارزه با اشرافی‌گری از راه حرام مجلس چقدر جلوآمده و سد راه آن‌ها شده است.

وی ادامه داد: در بخش مبارزه با فساد مجلس چقدر توانسته نقش‌آفرینی کند و در بخش‌های سیاست خارجی و مبارزه با بدخواهان مسئله برجام مجلس فعلی چه تصمیماتی گرفته است؟

هاشمی‌زاده با اشاره به اینکه در بخش وحدت و یکپارچگی امت اسلامی، مجلس با چه باوری نظاره‌گر است، عنوان کرد: امید است در این مدت باقی‌مانده از عمر مجلس دهم نقش‌آفرینی‌های ارزشمند این مجلس را در مسائل گوناگون مشکلات موجود چه در حال حاضر و چه مسائل پیش رو جبران شود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن انتخابات مجلس و فعالیت غیررسمی برخی از نامزدهای انتخاباتی تصریح کرد: این روزها روزهای فعالیت غیررسمی نامزدهای انتخاباتی است که باید همه توجه داشته باشند با وعده در حد توان با مردم تماس داشته باشند که خدایی ناکرده دچار تناقض‌گویی نشوند.

امام‌جمعه فیروزآباد خاطرنشان کرد: امت اسلامی نیز با دقت وعده‌ها و مسائل را دنبال کنند و نامزدی حق ندارد به نامزد دیگر توهین کرده تا همه با انتخاب واحده، خود را آماده یک انتخابات پرشور کنیم.

گفتنی است امروز در حاشیه برگزاری نماز جمعه فیروزآباد پایگاه‌های میز خدمت و انجام کنترل فشارخون، پایگاه جذب حامیان اکرام و ایتام و نمایشگاه کتاب برپا و به نمازگزاران خدمات‌رسانی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار