سرلشکر باقری در این پیام یادآور شد: به یاری خداوند، آحاد ملت و مسئولین دستگاه های مختلف به ویژه دولت و سکانداران سیاست خارجی کشور- که خود را در یک آزمون و قضاوت بزرگ تاریخی یافته‌اند- تحت تدابیر و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مهندسی «آرایش جنگی» مقتدر و متناسب با الزامات نبرد اقتصادی و نیز مواجهه پیروزمندانه با دیگر توطئه های امروز جبهه دشمن را با به کارگیری اراده راسخ و عزم مستحکم و پولادین، شکست قطعی دشمن در این نبرد پیچیده را مقدر کنند...
کد خبر: ۷۴۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ 23 May 2019

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمنان اطمینان داشته باشند «نیروهای مسلح» شجاع، باکفایت و قدرتمند کشور در خط مقدم رویارویی مقدس و تاریخ‌ساز، لحظه ای از مکر و حیله دشمنان به ویژه دولت منفور آمریکا و رییس جمهوری متوهم و ماجراجوی آن غفلت نخواهند کرد.

به گزارش «تابناک»، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» امروز- پنجشنبه- در این پیام در آستانه فرا رسیدن سوم خرداد ماه «روز ملی مقاومت ایثار و پیروزی» و همچنین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، با تاکید بر اینکه برآیند قدرت سازی را مشق کرده و دست به ماشه با قاطعیت مهیای برچیدن بساط هر متجاوز و طمع کاری علیه ایران اسلامی هستیم، تصریح کرد: شرایط نوین مقابله با نظام طاغوتی و فرعونی آمریکا آحاد ایرانیان را به عرصه جهاد، هوشیاری، هوشمندی و تولید اقتدار بیشتر فرا می خواند.

سرلشکر باقری در این پیام تصریح کرد: سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان «روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی» در حافظه تاریخی انقلاب اسلامی و ملت عظیم الشان ایران، یادآور حماسه ای عظیم، ماندگار و شگفت انگیز در تاریخ این سرزمین است که در سایه الطاف و امداد الهی و ایستادگی، پایداری و رشادت تربیت یافتگان مکتب ولایت فقیه رقم خورد.

لحظه‌ای از حیله آمریکا و رئیس‌جمهور متوهمش غافل نیستیم/ پاسخ سخت و نابودکننده به دشمن می‌دهیم/ «دست بر ماشه» مهیای برچیدن بساط هر متجاوزی هستیم/ دنبال بزرگ نمایی خطر «جنگ موهوم» هستند

وی در این پیام یادآور شد: اینک با گذشت سی و هفت سال از آن واقعه سترگ و فراموش ناشدنی که فراتر از یک حادثه، منشا تحولات شگرف و سرنوشت ساز در روند جنگ تحمیلی و مقاومت ملت ایران برابر جبهه بین المللی ضد انقلاب اسلامی قرار گرفت، یادآوری برخی حقایق و واقعیات صحنه این پیروزی بزرگ برای امروز کشور بویژه برای نسل جوان جامعه اسلامی که عهده دار رسالت و مسئولیت های خطیر و راهبردی در آینده پیش رو است، الهام بخش و آموزنده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این پیام عنوان کرد: در صدر فهرست و جدول دستاوردها و پیامدهای «فتح خرمشهر» و سربلندی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، این حقیقت نورافشانی می کند که با اراده الهی و مقاومت ایرانی و ایثار و فداکاری های فرزندان ملت و رزمندگان دلاور اسلام، جنگ تحمیلی به عنوان یک «تهدید» بزرگ به «فرصت» طلایی و راهبردی تبدیل شد.

سرلشکر باقری در این پیام تاکید کرد: ایران اسلامی با این تجربه بزرگ مهیای مصاف هوشمندانه و موفق با سیاهه ای از بحران ها و فتنه های دوران «پساجنگ» که با طراحی، برنامه‌ریزی و فرماندهی کاخ سفید و متحدان رژیم پلید و جنگ افروز آمریکا شد که فتنه های 78، 88 و 96، جنگ‌های نیابتی، تروریسم تکفیری و فتنه داعش در زمره آنها قرار دارد.

وی در این پیام بیان کرد: اینک در شرایطی که به زعم سکان دار حکیم و فرزانه انقلاب و عمود خیمه نظام اسلامی، تقابل و رویارویی جمهوری اسلامی ایران و دولت خبیث آمریکا، صحنه «برخورد اراده‌ها» است، یادآوری حماسه خرمشهر به دوستان و دشمنان انقلاب می تواند حاوی پیام معناداری باشد که ترجمان آن اراده قوی تر و خدامحور ایران عزیز برابر هر منازعه و آتش افروزی احتمالی است که پاسخی سخت، کوبنده و نابود کننده را برای هر دشمن خیره سر و ماجراجویی را به دنبال دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این پیام خاطرنشان کرد: شرایط نوین جاری در حوزه داخلی و بین‌المللی از جمله در میدان مقابله با شیطان بزرگ و نظام طاغوتی و فرعونی آمریکا می‌تواند از جمله خرمشهرهای دیگری باشد که آحاد ایرانیان را به عرصه جهاد، هوشیاری، هوشمندی و تولید اقتدار بیشتر فرا می‌خواند.

سرلشکر باقری در این پیام تصریح کرد: در این وضعیت حساس دشمن، سردرگم و مستاصل، مقهور اراده نافذ و غالب ایران انقلابی و آرمان گرایی توام با واقع بینی مردمان آن است و در پی استفاده از ظرفیت های رسانه ای خود با بزرگ نمایی خطر «جنگ موهوم» برای خالی کردن دل ملت و تسلیم کشور، لحظه ای را از دست نمی دهد.

وی در این پیام اظهار داشت: زنجیره‌ای از واکنش‌های قدرتمندانه به «جنگ روانی» دشمن و نمایش «عزم راسخ» در بهره‌گیری از «منظومه بازدارندگی دفاعی» برای مقابله با نیت شوم و اقدام تجاوز گرانه دشمن -که گزینه‌های حداقلی و آغازین آن با اقدام اخیر شورای عالی امنیت ملی کشور رقم خورده است- می تواند عربده‌کشی و هیبت ظاهری خصم را خاموش و رو به افول بودن قدرت آمریکا و متحدان آن را بیش از گذشته نمایان سازد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این پیام تاکید کرد: بی شک مقطع زمانی جاری از مهم‌ترین ایستگاه‌ها برای عبور از پیچ بزرگ تاریخی و دروازه ورود به کرانه‌های تمدن نوین اسلامی است که الگوی حماسه آزاد سازی خرمشهر و «مقاومت» را تنها نسخه مقابله با زیاده خواهی‌های نظام سلطه و استکبار جهانی در «جنگ و نبرد اراده ها» می‌داند.

سرلشکر باقری در این پیام یادآور شد: به یاری خداوند، آحاد ملت و مسئولین دستگاه های مختلف به ویژه دولت و سکانداران سیاست خارجی کشور- که خود را در یک آزمون و قضاوت بزرگ تاریخی یافته‌اند- تحت تدابیر و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مهندسی «آرایش جنگی» مقتدر و متناسب با الزامات نبرد اقتصادی و نیز مواجهه پیروزمندانه با دیگر توطئه های امروز جبهه دشمن را با به کارگیری اراده راسخ و عزم مستحکم و پولادین، شکست قطعی دشمن در این نبرد پیچیده را مقدر کنند.

وی در این پیام توضیح داد: اطمینان داشته باشند «نیروهای مسلح» شجاع، با کفایت و قدرتمند کشور در خط مقدم این رویارویی مقدس و تاریخ‌ساز، لحظه ای از مکر و حیله دشمنان به ویژه دولت منفور آمریکا و رییس جمهوری متوهم و ماجراجوی آن غفلت نخواهند کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این پیام عنوان کرد: ما در مکتب دفاع مقدس آموخته ایم با تأسی به آیه شریفه «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه» همواره باید فرایند قدرت سازی را مشق کنیم و دست بر ماشه، مهیای برچیدن بساط هر متجاوز و طمع کاری با قاطعیت و سرعتی غیر قابل باور باشیم.

سرلشکر باقری همچنین در این پیام یاد، خاطره، آرمان و حماسه کم نظیر شهیدان و رزمندگان دلاور و سلحشور اسلام در «عملیات بیت المقدس» و آزادسازی خرمشهر عزیز در سوم خرداد ماه سال 1361 را گرامی داشت.

وی در این پیام اظهار داشت: با استمداد از روح مطهر امام عظیم الشأن راحل (ره)، موفقیت و سربلندی ملت ایران در صراط مستقیم و افتخارآمیز انقلاب اسلامی و نیل به قله‌های رفیع شکوه، عظمت، اقتدار و عزت و کرامت و درک طلوع خورشید «ولایت عظمی» را در رکاب نایب المهدی (عج) مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) از درگاه احدیت مسئلت می جویم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار