تابناک: در حالی مسئولان ستاد مبارزه با کالای قاچاق از متوقف شدن واردات قاچاق میوه سخن می‌گویند که توزیع‌کنندگان میوه معتقدند قاچاق میوه متوقف نشده است و تنها راهی سردخانه‌ها می‌شود که می‌تواند در صورت عرضه، بازار داخلی را با آشفته کند.
کد خبر: ۷۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 10 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از میزان، مدیرعامل اتحادیه بارفروشان با اعلام این خبر گفت: در حالی مسئولان دولتی از توقف قاچاق میوه سخن می‌گویند که باید گفت به‌علت عرضه گسترده میوه‌های تابستانه استقبال از میوه‌های قاچاق واردشده خارج فصل کاهش یافته و به‌علت نبود تقاضا عملاً میوه‌های واردشده راهی انبارها شده‌اند.

سیدمحسن محمودی افزود: واردات نارنگی از ترکیه، پرتقال از آفریقا و سیب از شیلی که در ماه گذشته به شکل قابل توجهی در سطح میدان عرضه می‌شد، اکنون به جای ورود به میادین میوه و تره‌بار، راهی سردخانه‌ها می‌شود که می‌تواند در زمان مقتضی بازار داخلی را با چالش جدی روبه‌رو کند.

وی اضافه کرد: با عرضه گسترده میوه‌های تابستانه ایرانی که از طعم و مزه بی‌نظیری برخوردار هستند، نظیر هلو، شلیل، آلو، شبرنگ و سایر میوه‌ها، عملاً استقبال از میوه‌های قاچاق به عمل نیامد و واردکنندگان ناگزیر شدند محموله‌های خود را راهی سردخانه‌ها کنند؛ این در حالی است که همچنان جای این پرسش باقی مانده است که چگونه میوه‌هایی که فاقد مجوز ورود هستند، توسط سردخانه‌ها تحویل گرفته می‌شوند؟

محمودی در پاسخ به این پرسش که آیا رانت‌های دولتی مشخصی برای واردات میوه می‌شناسید، ادامه داد: معتقدم میوه که در حجم بالایی وارد کشور شده که می‌تواند بازار را با چالش روبه‌رو کند، دارای حجم کم و به‌صورت چمدانی نبوده که از چشم ناظران مرزها به دور باقی بماند.

وی تصریح کرد: قاچاق میوه یکی از نمره‌های منفی دستگاه‌های نظارتی است که باید پاسخگوی آن باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار