جلسه‌ای به منظور راه‌اندازی رادیو اینترنتی محلی بهبهان با حضور استادان علم و ادب و هنر به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان در مجتمع فرهنگی و هنری آفاق تشکیل شد.
کد خبر: ۷۴۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴ 23 May 2019

در این جلسه دبیر جلسه گفت: رادیو اینترنتی بهبهان می‌تواند به خوبی توانمندی‌های این شهرستان را معرفی کند و با آگاهی دادن از طریق این رسانه می‌توان سطح آموزش را در این شهرستان بالا برد.

خادمی از معجزه صدا برای شناسایی و گسترش زبان محلی و استعدادها و دارایی‌های این شهرستان گفت و از تشکیل شورای هماهنگی جهت برگزاری جلسات آتی برای معرفی مدیران و کارشناسان و سایر کارهای لازم خبر داد.

در ادامه هدایت درخشنده از ایده‌پردازان کار، از توانایی‌های این شهرستان و توان بالای شهروندانی گفت که به رغم استعدادهای بی‌نظیرشان دیده و شنیده نشده‌اند و این رادیو می‌تواند معرف این توانمندی‌ها در سطح شهرستان و حتی کشور باشد.

اشکان لدنی نیز به عنوان گزارش فعالیت‌هایی که از زمان مطرح شدن ایده رادیو تاکنون صورت گرفته شده گفت: طی فراخوانی از متقاضیان که خواهان مشارکت در بخش‌های گویندگی و مجری‌گری هستند دعوت به عمل آمده و طی آزمونی از ١١٦ نفر داوطلب شرکت کننده استعدادهای خوبی در این زمینه کشف گردیده است. در بخش گزارش‌گری و خبرنگاری نیز کارهایی صورت گرفته است.

لدنی به این نکته اشاره کرد که رادیو اینترنتی بهبهان باید به صورت مستقل صدای مردم این شهرستان باشد و وابسته به هیچ حذب سیاسی یا اقتصادی نباشد و از نویسندگان و اهالی قلم درخواست کرد در مطالب به نگارش درآمده آنها جهت اجرا در رادیو از موضوعات روز برای تمام مخاطبین با سلایق مختلف استفاده شود.

علی سرحدی از اساتید دانشگاه نیز از کارهایی که از قدیم برای بهبهان صورت گرفته گفت و بیان کرد: تمامی فعالیت به صورت مکتوب بوده که با وجود هزینه‌های فراوان مخاطب جهت تهیه و خوانش این گونه مکتوبات که به زبانی محلی انتشار یافته‌اند دچار مشکلاتی بوده‌اند و با رسانه شنیداری ضمن بروز بودن می‌تواند بسیاری از این مشکلات را از سر راه بردارد.

وی همچنین ظرفیت‌های بهبهان را از شهرستان فراتر دانست و افزود: در جامعه امروزی که فرهنگ و رسم و رسوم گذشتگان در حال فراموشی است این رسانه می‌تواند کمک بسزایی در حفظ این سنت‌ها باشد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار