کد خبر: ۷۴۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹ 20 May 2019
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، در این مراسم که با حضور گسترده آحاد مردم و خیرین در سالن ولایت اردبیل برگزار شد نائب رئیس ستاد دیه استان اردبیل با بیان اینکه جای محکومان جرایم غیرعمد زندان نیست و باید همه بر مبنای تکلیف شرعی، دینی و اسلامی خود به آزادی این زندانیان کمک کنند، اظهار کرد: در سال‌های اخیر بسیاری از اهالی اردبیل و خیرین هزینه افطاری، احسان در ماه محرم و همچنین هزینه‌های ختم اموات خود را به امر خداپسندانه آزادی زندانیان اختصاص داده‌اند.

یوسف خدادادی خاطرنشان کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان و در یک عمل خیر و نیک همه دور هم جمع شدیم تا بخشی از 570 زندانی و محکوم مالی را از حبس آزاد کنیم تا در این شب‌ها و روزهای گرانسنگ این افراد به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

وی این کمک و دستگیری را مستمر و در طول سال مداوم توصیف کرد و گفت: با توجه به ورودی زندانیان کمک‌های مردمی نیز باید به این ستاد مداوم و مستمر باشد تا ما هر سال بتوانیم تعدادی از زندانیان را آزاد کنیم.

نائب رئیس ستاد دیه کشور نمونه ابتکارات ستاد دیه را هر مسجد آزادی یک زندانی و همچنین کسر از حقوق کارکنان برای این امر خداپسندانه اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در سالجاری با برگزاری جشن گلریزان و کمک خیرین بتوانیم تا پایان سال زمینه آزادی بخش عمده‌ای از محکومان مالی و معسر را فراهم کنیم.

در این مراسم یعقوب عباسی از خیرین ستاد دیه استان اردبیل مقصر اصلی زندانی شدن این افراد را قصور دولت و مسئولان در فراهم نکردن بسترهای اشتغال بیان کرد و گفت: نبود فرصت اشتغال در این استان بخشی از جوانان را بزهکار، بخش دیگر را افسرده و عده‌ای را نیز مجبور به ترک وطن کرده است.

وی ادامه داد: به نظر بنده بزرگترین عبادت بعد از انجام واجبات تلاش برای ایجاد فرصت اشتغال برای جوانان است و انتظار می‌رود مسئولان بیمه و مالیات با شرایط سهل اجازه اشتغال جوانان را در واحدهای تولیدی بدهند تا برخی از کارآفرینان فشارها و تهدیدهای بیمه‌ای را بهانه عدم اشتغال جوانان اعلام نکنند.

این خیر اردبیلی بیان کرد: در هر کجای این کشور ما مجموعه‌های مشابه سرعین، شورابیل و قله سبلان داشتیم به راحتی فضای اشتغال گسترده برای جوانان فراهم می‌آمد و ما از قبل ورود میلیون‌ها گردشگر می‌توانستیم فرصت اشتغال و تولید ثروت را به وجود آوریم.

در این مراسم در کنار تجلیل از خیرین همراه و همکار ستاد دیه استان، استاندار اردبیل مبلغ 20 میلیون تومان کمک نقدی به جشن گلریزان کرد.


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار