رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر:
رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: حدود ۹۰ هزار نفر از مردم شهرستان شوشتر باید در مورد بیماری فشار خون بالا مورد پایش و ارزیابی قرار گیرند که با اجرای پویش ملی کنترل فشار خون با همکاری همه دست‌اندرکاران این مهم را انجام خواهیم داد.
کد خبر: ۷۴۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 19 May 2019

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره به آغاز "پویش ملی کنترل فشار خون" اظهار کرد: این پویش ملی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 27 اردیبهشت‌ماه تا 15 تیرماه برای شناسایی و کنترل فشار خون افراد در معرض خطر اجرا می‌شود.

ابول‌نژادیان افزود: بیماری پرفشاری خون عامل اصلی مرگ و میر و ابتلا به سکته‌های قلبی، مغزی و نارسایی‌های کلیوی است. ۴۰ تا ۶۰ درصد افراد مبتلا به پرفشاری خون از بیماری خود خبر ندارند. این طرح کمک می‌کند این افراد شناسایی شده و درمان آنها پیگیری شود. همچنین 45 درصد مرگ و میرها در سطح کشور بر اثر بیماری‌های قلبی است که این میزان در شوشتر به 50 درصد می‌رسد. بنابراین باید تلاش شود با کنترل فشار خون در جهت کاهش این آمار گام برداریم.

وی عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی، سالانه ۱۰ میلیون نفر در دنیا و ۹۷ هزار نفر در کشورمان به دلیل عوارض قلبی، مغزی و کلیوی ناشی از فشار خون بالا جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود یک‌سوم جمعیت ایران به دلیل سبک زندگی ناسالم، عدم ورزش و تحرک کافی، استفاده کنترل‌نشده نمک و مصرف دخانیات دچار بیماری فشارخون بالا باشند که وزارت بهداشت امیدوار است با اجرای این کمپین ملی بتواند حدود ۲ میلیون نفر را در سراسر کشور پایش کند و با شناسایی بیماران و درمان آنها، تبعات و مرگ و میر ناشی از این بیماری خطرناک را به حداقل برساند.

ابول‌نژادیان بیان کرد: حدود ۹۰ هزار نفر از مردم شهرستان شوشتر نیز باید در مورد بیماری فشار خون بالا مورد پایش و ارزیابی قرار گیرند که با اجرای این پویش ملی با همکاری همه دست‌اندرکاران این مهم را انجام خواهیم داد. در این جهت باید همه مردم، دستگاه‌های دولتی، سازمان‌ها و ارگان‌ها، شرکت‌ها و دیگر نهادهای دولتی، خصوصی، نظامی و انتظامی در شوشتر با این پویش ملی به میدان بیایند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بیماری ، سلامت ، فشار خون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار