رئیس مرکز بهداشت آبادان خبر داد:
رئیس مرکز بهداشت آبادان از اجرای طرح تشدید بازرسی و کنترل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در 10 روز اول ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۷۴۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ 19 May 2019

جعفر ربیحاوی با اشاره به اقدامات بهداشتی مرکز بهداشت آبادان برای ماه رمضان اظهار کرد: بر اساس این برنامه، واحدهای بهداشتی موظف به بسیج تیم‌های ثابت و سیار خود برای این ایام شده‌اند.

وی افزود: این نظارت‌ها از دهه انتهایی ماه شعبان آغاز و در حوزه بازدید از مساجد، اماکن متبرکه و مکان‌های عرضه مواد غذایی جهت خدمات‌دهی به روزه‌داران انجام می‌شود.

ربیحاوی تصریح کرد: کارگاه‌های تهیه و توزیع زولبیا، رستوران‌ها، کبابی‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی خاص مانند آش و حلیم‌پزی نیز در این مدت مورد نظارت و بررسی ویژه قرار می‌گیرند.

وی افزود: در 10 روز گذشته 98 بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مساجد و تکیه‌ها انجام و 33 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی نیز انجام شده است.

رئیس مرکز بهداشت آبادان از معدوم سازی 191 کیلوگرم ماده غذایی غیر قابل مصرف در آبادان خبر داد و گفت: در مجموع این بازدیدها تعداد 388 مورد سنجش سلامت مواد غذایی در محل عرضه با تجهیزات پرتابل انجام شده که در این میان 191 کیلوگرم ماده غذایی غیر قابل مصرف معدوم شد.

وی خاطرنشان کرد: در 10 روز اول ماه مبارک رمضان امسال تعداد 993 مورد کلرسنجی و 63 مورد نمونه‌برداری از منابع آب سطح شهر نیز انجام شده است.

ربیحاوی خواستار شد: همشهریان با ثبت شکایات بهداشتی خود از طریق سامانه تلفنی 190 ما را در ارائه هرچه بهتر خدمات سلامت یاری نمایند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار