به مناسبت روز ملی موزه ها؛
به مناسبت روز جهانی موزه‌ها از ۱۱ شیء نفیس مربوط به سده‌های نخستین دوران اسلامی که در حفاری‌های باستان‎شناسی در شوش کشف‌شده بودند برای اولین بار رونمایی شد.
کد خبر: ۷۴۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸ 18 May 2019

مدیر پایگاه میراث جهانی شوش در این مراسم اظهار کرد: این اشیا پیش از این در انبارهای اشیا ساماندهی شده بودند که پس از طی مراحل حفاظت و مرمت، به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در محل موزه شوش به نمایش گذاشته شدند.

بیژن حیدری زاده ادامه داد: همچنین طی هفته جاری و به مناسبت هفته میراث فرهنگی، رونمایی از یک قطعه نقاشی مربوط به دوره هخامنشی که از کاخ اردشیر کشف شده است انجام خواهد شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی شوش با بیان این‌که تاکنون از این اثر رونمایی نشده و فقط در گزارش‌های باستان‌شناسی به آن اشاره شده است افزود: این نقاشی توسط کارشناسان پایگاه میراث جهانی شوش مرمت، استحکام‏بخشی، تثبیت و آماده شده است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که امروز (۲۸ اردیبهشت‌ماه) به مناسبت روز جهانی موزه‌ها، بازدید برای بازدیدکنندگان از موزه و محوطه میراث جهانی شوش رایگان است، گفت: برنامه‌های آموزشی‎ مختلفی نیز در مناسبت‌های مختلف در دستور کار پایگاه میراث جهانی شوش است که در همین راستا برنامه‌های بازدید دانش‎آموزان و دانشجویان در طول سال و به ویژه در هفته میراث فرهنگی در نظر گرفته شده است.

حیدری زاده تصریح کرد: پایگاه میراث جهانی شوش از سال گذشته تاکنون در راستای برنامه‌های آموزشی خود تعامل خوبی با دانشکده باستان‌شناسی شوش برقرار کرده و برنامه‌های متنوعی را در موزه و سالن جانبی موزه شوش (سالن معرفی و اطلاع‌رسانی) برای دانشجویان برگزار کرده است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار