رئیس مرکز بهداشت خرمشهر خبر داد:
رئیس مرکز بهداشت خرمشهر گفت: حدود ۷۲ هزار نفر از افراد بالای ۳۰ سال می توانند در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در خرمشهر مشارکت کنند.
کد خبر: ۷۴۵۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 18 May 2019

پرویز میرزایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا همزمان با سراسر کشور از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیر در خرمشهر نیز اجرا می‌شود و تمام افراد بالای ۳۰ سال و زنان باردار و افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی بدون در نظر گرفتن سن، جامعه هدف اجرای طرح هستند.

وی با یادآرو شدن اینکه این طرح طی دو فاز اجرایی می‌شود، توضیح داد: فاز نخست طرح بسیج ملی فشار خون از ۲۷ اردیبهشت آغاز می‌شود که در این مرحله با انجام تبلیغات گسترده بحث آموزش و اطلاع رسانی دنبال و در مرحله دوم آن هم که از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیرماه ادامه خواهد داشت، بحث غربالگری فشار خون عملیاتی می‌شود.

میرزایی بر سادگی و سرعت مشارکت در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون تاکید کرد و از انجام این طرح در سطح ۱۳ مرکز بهداشتی درمانی، خانه بهداشت و مراکز سیار پیش بینی شده در حواشی خرمشهر خبر داد.

وی در ادامه بیان کرد: هدف از اجرای طرح آگهی بخشی به افراد از اهمیت و میزان خطر فشار خون بالاست و در صورت تشخیص این بیماری در افراد، مراحل بعد که شامل تحت نظر بودن و نظارت بر انجام روند درمان از سوی مأموران بهداشتی انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر بر اهمیت مشارکت در اجرای این طرح ملی تاکید کرد و گفت: فشارخون بالا تمام عروق بدن را تحت تأثیرقرارمی‌دهد و می‌تواند فرد مبتلا را در معرض تهدید سکته و مرگ قرار دهد و از این نظر اجرای غربالگری فشار خون امری مهم است که باید با مشارکت تمام سازمان‌ها اجرا شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار