نماینده ولی‌فقیه در استان در رابطه با سیل بیان کرد: مهم‌ترین اولویت امروز ما در استان خوزستان، پرداختن به مسئله پساسیل است و باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم؛ برادران و خواهران بزرگوار، امسال ما در حالی ماه مبارک رمضان را پشت سر می‌گذاریم که دسته قابل توجهی از عزیزان ما در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۷۴۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸ 17 May 2019

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن اشاره به فضائل ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: بزرگترین ثمره این ماه، عبادت خدای متعال و روزه‌داری برای رسیدن به تقوای الهی است، فضیلتی که بسیاری از صفات نیک و عامل پرهیز از گناهان و رذائل اخلاقی می‌باشد؛ ثمره این ماه آن فضیلتی است که موجب افزایش رزق و روزی انسان‌ها می‌شود، فضیلتی که به انسان بصیرت می‌دهد و به بینش انسان عمق می‌بخشد، با کسب این فضیلت، انسان می‌تواند خودش را در مسیر رشد معنوی و سیروسلوک الهی قرار بدهد.

به گزارش"تابناک" وی افزود: این فضیلت ریشه و اساس هر خیر و سعادتی و بر تمام اعمال نیک مقدم است؛ بنا است که ما در سایه خطبه‌های نماز جمعه، ابتدا خود خطیب سراپا تقصیر و بعد مومنین، با دست پر از نماز جمعه برگردیم، چرا بر خطیب نماز جمعه واجب است که هم خودش را به تقوا توصیه کند و هم مخاطبین را توصیه به این گوهر نایاب کند؟ به جهت اینکه این فضیلت بر همه فضائل مقدم است و در سایه یک ماه روزه‌داری انسان میتواند به این مقام دست پیدا کند.

موسوی‌فرد عنوان کرد: تقاضای این حقیر این است که به بهانه امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها و احیانا تمرین ورزش یا گرمی هوا سببی نشود تا در واجب الهی روزه کوتاهی شود، خانواده‌های محترم اینگونه نشود که فرزند شما به بهانه امتحان و گرمی هوا از روزه‌گرفتن شانه خالی کند، پدر و مادر میتوانند بستر را به گونه‌ای فراهم کنند که فرزندش آلوده به گناه و معصیت نشود.

وی افزود: نمی‌شود به بهانه گرمای هوا، امتحان و ... از این واجب شرعی شانه خالی کرد؛ پرهیز از روزه‌خواری در علن، از آن جا که مورد سفارش خدای متعال و اهل‌البیت است درصورت مشاهده این مورد باید تذکر داده شود، البته تذکرها باید محترمانه باشد چرا که اگر این تذکرها مکرر شود فضای شهرهای ما معنوی خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در رابطه با سیل بیان کرد: مهم‌ترین اولویت امروز ما در استان خوزستان، پرداختن به مسئله پساسیل است و باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم؛ برادران و خواهران بزرگوار، امسال ما در حالی ماه مبارک رمضان را پشت سر می‌گذاریم که دسته قابل توجهی از عزیزان ما در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند.

وی افزود: من در کنار مسوولین و با برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل صورت گرفته است در اسرع وقت به این مهم خواهیم پرداخت چرا که مسئله بسیار مهمی است.

خطیب جمعه اهواز گفت: مسئله مهم دیگر، بحث آسیب‌ها و مفاسد اجتماعی است، حتی مسئله اقتصاد که معضل اول کشور است نیز ریشه در آسیب اجتماعی دارد؛ اعتیاد، تضعیف بنیان‌های خانواده و طلاق، بزهکاری، فحشا، بیکاری، جرح و جنایت، فقر، هنجارشکنی و قانون‌شکنی همگی از آسیب‌های اجتماعی هستند که باید با آن مقابله شود.

وی ادامه داد: آسیب‌های ناشی از مستی اشرافی‌گری و حقوق‌های نجومی دست کمی از آسیب‌های اجتماعی ندارند بلکه مستی اشرافی‌گری تشدیدکننده آسیب‌های اجتماعی است که از غرب منشا گرفته است.

موسوی‌فرد اظهار کرد: باید به گونه‌ای به آسیب‌های اجتماعی نگاه کرد که گویی در خانواده ما رخ داده است و من به عنوان مسوول باید فکر کنم که این مشکلات در خانواده من اتفاق افتاده است.

وی افزود: اگر انسان خطرات ناشی از آسیب‌های اجتماعی را مورد توجه قرار دهد آنگاه متوجه خواهد شد که چقدر به تلاش شبانه‌روزی جهت رفع این مشکلات عدیده کشور نیاز است؛  یک مسوول در نظام مقدس جمهوری اسلامی نباید شب از روز بشناسد و تلاش کند تا این مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار