رئیس شورای شهر آبادان گفت:مجموعه شرکت‌های وزارت نفت و شهرداری آبادان در طی سالیان متمادی مکمل یکدیگر بوده‌اند اما طی دهه اخیر نقش وزارت نفت در آبادانی و عمران شهر کمرنگ‌تر شده به‌طوری‌که احساس می‌شود شهرداری در مسیر عمران شهری تنها است.
کد خبر: ۷۴۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 17 May 2019

عبدالله کعبی رئیس شورای شهر آبادان درباره اقدام شهرداری آبادان در ممانعت  از ورود تجهیزات سنگین  به فاز ۲ پالایشگاه آبادان اظهار کرد: مجموعه شرکت‌های وزارت نفت و شهرداری آبادان در طی سالیان متمادی مکمل یکدیگر بوده‌اند اما  طی دهه اخیر نقش وزارت نفت در آبادانی و عمران شهر کمرنگ‌تر شده به‌طوری‌که احساس می‌شود شهرداری در مسیر عمران شهری تنها است. 

وی با اشاره به اینکه عوارض حق مسلم شهرداری است و تحت هیچ شرایطی نمی‌توان منکر آن شد بیان کرد: توان شهرداری‌ها در خدمات‌رسانی به شهروندان به میزان وصول عوارض و مطالبات قانونی بستگی دارد. آنچه قانون‌گذار در ماده ۱۰۰ و ۱۰۳ قانون شهرداری‌ها به‌صراحت بیان کرده این است که همه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف‌اند برای هرگونه فعالیت‌های عمرانی از شهرداری مجوز لازم را اخذ کنند و طبعاً پروژه فاز دوم پالایشگاه از این قاعده مستثنی نیست. 

رئیس شورای شهر آبادان افزود: باوجود مکاتبات متعدد و جلسات با شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت در راستای ایجاد توافق برای پرداخت عوارض اما متأسفانه شاهد همکاری و تعامل آن شرکت با شهرداری آبادان نیستیم و اقدامات امروز شهرداری صرفاً در راستای وظایف قانونی مصرح در ماده ۱۰۰ قانون شهرداری بوده است.

کعبی با اشاره به بدهی ۳۰۰ میلیارد ریالی فاز دو پالایشگاه آبادان عنوان کرد: زیرساخت‌های شهری به دلیل تردد محموله ترافیکی سنگین در حال تخریب است و باوجوداینکه فاز ۲ پالایشگاه آبادان یکی از پروژه‌های مهم در حال اجرا در کشور است اما در پرداخت عوارض به شهرداری کوتاهی می‌کند. 

وی بیان کرد: باوجود همه حقوقی که برای شهرداری آبادان قائل هستم اما معتقدم هرگونه تصمیم‌گیری در مواردی شبیه آنچه رخ داد باید با هماهنگی فرماندار و شورای اسلامی شهر صورت گیرد. فرماندار، رئیس شورای تأمین شهرستان است و بدون آگاهی و اطلاع وی نباید تصمیمی اتخاذ شود که تبعات بعدی داشته باشد.

 رئیس شورای شهر آبادان گفت: البته تصمیم امروز شهردار که بدون هماهنگی با فرماندار ویژه آبادان و اعضای شورای شهر یک موضوع عمدی نبوده بلکه سهوی است و دلیل عمده آن بی‌اعتنایی عوامل پروژه فاز ۲ پالایشگاه به مدیران شهری و مسدود کردن مسیرها بدون اطلاع شهرداری بوده است. ضمن اینکه عدم پرداخت عوارض از سوی وزارت و دستگاه‌های دولتی باعث افزایش فشارها بر سیستم شهرداری، عدم پرداخت به‌موقع حقوق کارکنان شهرداری، کند شدن و یا عدم اجرایی شدن برخی پروژه‌های شهرداری شده است.

وی بر ضرورت پرهیز از هرگونه تنش میان ادارات تأکید دارد، گفت: در اختلاف پیش آمده میان پروژه فاز ۲ و شهرداری، نباید حقوق شهرداری آبادان نادیده گرفته شود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار