شهردار آبادان خبر داد:
شهردار آبادان از مبادله تفاهمنامه ای با راه و شهرسازی به منظور اصلاح معابر مناطق دارای بافت فرسوده این شهر خبر داد.
کد خبر: ۷۴۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 18 May 2019

حسین حمید پور با بیان اینکه بر اساس این تفاهم‌نامه تنها کار آسفالت بخشی از معابر بافت فرسوده آبادان انجام می‌شود، گفت: بر این مبنا حدود ۱۵ تا ۲۰ خیابان در ذوالفقاری و تعدادی نیز در منطقه سلیچمشمول انجام آسفالت می‌شوند.

به گفته وی در انتخاب خیابان‌ها برای انجام آسفالت آنچه که بیشتر مد نظر بود، خیابان‌هایی را که زیرساخت‌هایی همچون آب، برق، فاضلاب، گاز و مخابرات آنها کامل باشد، در این برنامه کاری قرار گیرند.

شهردار آبادان افزود: طبق تفاهم‌نامه مذکور، شهرداری متعهد است تا خیابان‌هایی را که زیر ساخت‌های آنها مهیاست و راه و شهرسازی آنها را اعلام می‌کند، نسبت به اصلاح معابرشان اقدام کنیم.

حمید پور اظهار کرد: بر همین مبنا کار آسفالت معابر از اواخر هفته جاری یا اوایل هفته آینده از منطقه ذوالفقاری، ٱغاز می‌شود.

شهردار آبادان درباره منطقه سلیچ تصریح کرد: پس از اتمام بررسی‌های لازم متوجه شدیم که شبکه آب در این منطقه کار نشده، لذا پس از ارائه مجوز به اداره آبفا آنها کارشان را آغاز کرده‌اند و به طور حتم پس از اتمام کار احداث شبکه آب در این منطقه، کار اصلاح معابر را انجام می‌دهیم.

اختصاص سهمیه ۵۰۰ تنی قیر

حمید پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختصاص سهمیه ۵۰۰ تنی قیر به آبادان تصریح کرد: بخشی از تفاهم‌نامه مبادله شده با راه و شهرسازی در حوزه بافت فرسوده، مربوط به تحویل ۵۰۰ تن قیر به شهرداری است که این میزان قیر در مناطق دارای بافت فرسوده همچون ذوالفقاری، سلیچ و بخش‌هایی از جمشیدآباد و سده استفاده می‌شود.

وی در شرح بافت‌های فرسوده شهری گفت: بافت‌های فرسوده بافت‌هایی هستند که در صورت تأیید نهایی از سوی استان و کشور، در رده مذکور قرار می‌گیرند و سهمیه‌هایی همچون قیر یا اعتبارات عمرانی نیز به آنها تعلق می‌گیرد.

شهردار آبادان با اشاره به اینکه پس از برگزاری جلسات متعدد، نامه نگاری‌ها و پیگیری‌های مرتب در سال گذشته، توانستیم موافقت دریافت سهمیه ۵۰۰ تنی قیر را در قالب انعقاد یک تفاهم‌نامه برای آبادان بگیریم، افزود: در حال حاضر و بر همین اساس، برآورد خیابان‌هایی که نیاز مبرم به آسفالت دارند به استان ارائه شده که در آنجا نیز مورد موافقت قرارگرفته است.

حمید پور اظهار کرد: در جلسه‌ای که با مدیرکل راه و شهرسازی استان داشتم وی قول داد که ظرف ۲ تا ۳ هفته تاییدیه تهران را نیز بگیرد تا بتوانند هر چه سریع‌تر قیر را به ما تحویل دهند.

وی با بیان اینکه در صورت تأیید نهایی، قیر طی چندین مرحله به شهرداری تحویل می‌شود، تصریح کرد: پس از هر مرحله تحویل قیر و انجام کار توسط شهرداری، آسفالت انجام شده توسط ناظر عالی راه و شهرسازی مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از تأیید، بخش دیگری از قیر تحویل می‌شود.

شهردار آبادان یادآور شد: آنچه که باید شهروندان فهیم آبادانی در این باره بدانند آنکه، مشکل آسفالت تنها با تحویل قیر حل نمی‌شود و ما به تهیه مصالح سنگی اش نیز نیاز داریم که باید از اعتبارات جاری ناچیز شهرداری آن را به شکل اعتباری تهیه کنیم.

حمید پور گفت: تمام تلاشمان آن است که کار اصلاح معابر در بدبینانه‌ترین حالت خود، از اواخر خردادماه یا اوایل تیرماه امسال شکل اجرایی به خود گیرد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار