مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: هدف از اجرای این طرح که در مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در دست انجام است ، جلوگیری از اتلاف وقت مردم ، کاهش هزینه ها همچون حذف کاغذ ، کاهش تخلفات ، رسیدگی بهتر به اسناد و خدمت رسانی بهتر عنوان کرد و افزود:امسال این طرح در 16شهر استان با 30درصد جمعیت زیرپوشش که زیرساخت های لازم را داشته باشد اجرایی می شود.
کد خبر: ۷۴۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ 16 May 2019
علی خسروی مدیرکل بیمه سلامت خوزستان اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که وظایف خود را نسبت به قشر مستضعف انجام دهیم. 
 
به گزارش"تابناک" وی افزود: بیمه سلامت استان خوزستان دو میلیون و 400 هزار بیمه‌شده را تحت پوشش خود قرار داده است که یک میلیون و 300 هزار نفر از این تعداد بیمه‌شده روستایی هستند. یعنی 85 درصد بیمه‌شدگان بیمه سلامت بیمه شده رایگان هستند. 
 
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که جدیداً منعقد شده است، بخش درمان کمیته امداد نیز به بیمه سلامت واگذار شده که مددجویان تحت پوشش این طرح 74 هزار بیمه‌شده هستند. 12 هزار نفر از این تعداد، روستایی و 62 هزار نفر شهری هستند و کار درمانی این افراد به بیمه سلامت سپرده شده است و دفترچه بیمه سلامت برای آنان در حال صادر شدن است.
 
وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات، تجمیع بیمه‌ها بود که استارت آن زده شده است زیرا پیش از این، بیمه‌شدگان کمیته امداد به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند و مشخص می‌شد که فرد تحت پوشش کمیته امداد است اما با این انتقال، شأن و کرامت مردم بهتر حفظ می‌شود.
 
خسروی بیان کرد: سه‌ هزار و 376 نفر از تعداد بیمه‌شدگان سلامت در خوزستان، بیماران خاص هستند که در سال‌های گذشته تقریباً دوهزار و 500 میلیارد دلار در بحث درمان بیماری‌های خاص هزینه شد  همچنین سرباری بیماران استان‌های مجاور به خوزستان وجود دارد.
 
وی تصریح کرد: همچنین یک‌ هزار و 793 مؤسسه طرف قرارداد بیمه سلامت خوزستان هستند که از این تعداد، 778 مورد داروخانه و یک‌ هزار و 15 مورد نیز مطب و آزمایشگاه هستند.
 

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان عنوان کرد: در سال 97 مجموع مبلغی که به درمان اختصاص یافته و تسویه شده است، چهار هزار و 200 میلیارد ریال بوده است.

خسروی در خصوص پرداخت‌های بیمه سلامت خوزستان، خاطرنشان کرد: حساب‌های مراکز دانشگاهی تا دی‌ماه تسویه‌حساب شده و 60 درصد حساب‌های بانک‌های خصوصی نیز تا آبان‌ماه تسویه‌حساب شده است.
 
وی تصریح کرد: همچنین استارت صدور نسخه الکترونیکی در حمیدیه با 40 هزار نفر جمعیت زده شده است که با توجه به وقوع سیل، وقفه‌ای در کار ایجاد شد اما در روزهای اخیر مجدداً این کار ادامه یافته که موجب رضایتمندی مردم نیز شده است.
 
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان بیان کرد: اگر تا پایان این ماه به اهداف خود در بحث نسخه‌نویسی الکترونیک برسیم، این کار را به شهرهای دیگر گسترش می‌دهیم که در حال حاضر چندین شهر اعلام آمادگی کرده‌اند.
 
خسروی بیان کرد: در پرداخت زودتر حساب‌ها یکی از موارد موثر، به موقع رسیدن اسناد است که فعلاً بیمارستان رازی به عنوان پایلوت انتخاب شده است تا در سال 98 رسیدگی به اسناد به صورت الکترونیکی و آنلاین انجام شود تا سریع‌تر مبالغ پرداخت شود.
 
وی با تأکید بر لزوم افزایش سطح سواد سلامت مردم تصریح کرد: اگر در سطح پیشگیری کار نشود هر چه در درمان خرج کنیم، کم است. اگر بخواهیم در زمینه پیشگیری اقدام کنیم نیازمند کمک رسانه‌ها هستیم و اگر بخواهیم در این زمینه برخورد قهری داشته باشیم امکان دارد در بحث بهداشت و درمان جواب عکس بگیریم. سال 98 بیشتر تمرکز در بحث شورای اطلاع‌رسانی عمومی و روابط عمومی قرار داده شده است تا در این زمینه کار کنیم.
 
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به شاخص‌های تخصصی بیمه‌ سلامت بیان کرد: در برنامه عملیاتی بیمه سلامت جزو رتبه‌های برتر کشور شده‌ایم و در شاخص‌های دیگر نیز رتبه‌ بالایی کسب کرده‌ایم.
 
وی تصریح کرد: در خصوص هم‌پوشانی بیمه‌ها نیز یکی از بحث‌ها و زمینه‌ساز آن تجمیع بیمه‌ها است که در حال انجام آن هستیم.
 
خسروی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمان سیل اظهار کرد: به محض هشدار وقوع سیل در خوزستان دو تصمیم درون استانی اخذ شد که نخستین تصمیم این بود که بیمه‌شدگان با ارائه شماره کارت ملی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند اما مشاهده شد که با این روش دچار تنش شدیم که برخی از افراد حتی شماره کارت ملی خود را حفظ نبودند. بنابراین تصمیم گرفتیم تنها با ارائه نام و نام‌خانوادگی سیل‌زدگان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند.
 
وی افزود: همچنین یک دستگاه سونوگرافی در یکی از مناطق سیل‌زده در نزدیکی حمیدیه مستقر کردیم که 730 نفر در روز اول سونوگرافی انجام دادند، اما متوجه شدیم که هیچکدام از این افراد روستایی نبودند و از شهر به روستا می‌آمدند و سونوگرافی رایگان انجام می‌دادند.
 

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: یکی از قوانین وزارت بهداشت حضور مسئول فنی داروساز در داروخانه‌ها است زیرا در صورت عدم حضور وی مشکلات زیادی بیماران را تهدید می‌کند. در سال 97 سه داروخانه دارای داروی تاریخ گذشته و یا مشکلات بهداشتی، لغو مجوز قرارداد شدند که همچنان یکی از این داروخانه‌ها تعلیق است.

وی عنوان کرد: همچنین در سال 98 با دو داروخانه که موسس آنها در خارج از کشور زندگی می‌کند، قرارداد بسته نشده است. 
 
خسروی عنوان کرد: در مناطق سیل‌زده 2 هزار و 300 ویزیت پزشک و 800 ویزیت ماما انجام شده است. همچنین کمک‌های غیرنقدی بین سیل‌زدگان توزیع شد. در حال حاضر نیز یک کانکس مجهز به یک تخت جراحی سرپایی، پزشک و دارو به صورت سیار در نظر گرفته شده که طبق صلاحدید معاونت درمان یا هلال احمر در مناطق سیل‌زده استقرار می‌یابد و خدمات لازم را ارائه می‌دهد. در ماه مبارک رمضان نیز پکیج‌های مواد غذایی بین سیل‌زدگان توزیع می‌شود.
 
وی عنوان کرد: در سال 97 استارت حذف دفترچه در بیمارستان‌های دولتی زده شد که کمک شایانی به بیمه‌شدگان شد زیرا قبلا روند اقدامات طولانی بود. 
 
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه خوزستان نیازمند تصمیمات استانی است، تصریح کرد: با توجه به وقوع گرد و خاک و فعالیت صنایع در خوزستان و آثار جنگ باید نسخه واحدی برای خوزستان پیچیده شود تا امکاناتی که در هزینه صنایع می‌شود برای دیگران نیز هزینه شود.
 
خسروی بیان کرد: چرا مردم از بیمارستان‌های شرکت نفت یا پتروشیمی استفاده نمی‌کنند؟ در این اماکن باید به روی مردم باز شود. پزشکان در بیمارستان شرکت نفت حضور دارند اما بیماری وجود ندارد در حالی که در بیمارستان‌های دولتی ازدحام زیاد است. صنایع باید در این زمینه وظایف خود را انجام دهند در غیر این صورت اوضاع همین است.
 
وی ادامه داد: بخش دولتی نیز گنجایش ندارد و در این شرایط بیمار مجبور می‌شود به بخش خصوصی مراجعه کند و با مراجعه به بخش خصوصی زیر خط فقر می‌رود. مردم برخی عمل‌ها مانند عمل دیسک کمر را به راحتی در اصفهان انجام می‌دهند زیرا نوبت‌دهی و عمل به راحتی مقدور است. 
 

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: تبعیض در بخش درمان وجود دارد و اگر صنایع وارد نشوند همچنان ضربه می‌خوریم. صنایع تولید بیماری می‌کنند اما بیمه سلامت، تامین اجتماعی یا دیگر بیمه‌ها باید هزینه کنند. صنایع باید به اندازه تولید آلایندگی، حق بیمه‌هایشان را پرداخت کنند و اگر نمی‌خواهند حق بیمه را پرداخت کنند درهای بیمارستان‌ها را به روی مردم باز کنند. 

برچسب ها: بیمه سلامت ، درمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار