نماینده مردم آبادان در مجلس گفت:تمام عوارض ساخت و ساز فاز دو پالایشگاه آبادان در سال 97 به حساب سازمان منطقه آزاد اروند واریز شده است.
کد خبر: ۷۴۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 16 May 2019

عامرکعبی نماینده مردم آبادان در مجلس در خصوص اقدام شهردای در خصوص ممانعت از ورود محموله‌ها و تجهیزات پالایشگاهی پروژه فاز 2 پالایشگاه به شهر آبادان اظهار کرد: اصرار دارم که پروژه فاز 2 پالایشگاه آبادان عوارض ساخت و ساز خود را به شهرداری آبادان پرداخت کند.

وی افزود:برای این موضوع پیگیری‌های ویژه و فشرده‌ای به همراه شهردار آبادان و اعضای شورای شهر با وزارت نفت داشته ایم و جمع بندی‌های نهایی صورت گرفته بود.

نماینده مردم آبادان دلیل اختلاف میان فاز دو پالایشگاه آبادان و شهرداری را میزان مطالبات عوارض و بحث حاکمیت منطقه آزاد اروند عنوان کرد و گفت: وزارت نفت طبق قانون مناطق آزاد کشور سازمان منطقه آزاد اروند را به عنوان طرف دوم و متولی حاکم منطقه می داند لذا هرگونه مطالبات و هرگونه پرداخت را از اختیار سازمان منطقه آزاد اروند می داند نه شهرداری آبادان ، مقرر بوده طبق بررسی‌های انجام شده شهرداری آبادان برای تعیین مطالبات ساخت و ساز در شهر آبادان با سازمان منطقه آزاد اروند  به یک جمع بندی برسد و پس از آن جلسه مشترک با معاون وزیرنفت داشته باشند.

کعبی بیان کرد:امروز شهرداری آبادان در رابطه با انتقال تجهیزات بسیار مهمی در پروژه فار 2 که پروژه ای با تاریخ زمانی انقضاء و طرح ملی است ممانعت کرده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس با اشاره به اینکه اگر این پروژه در تاریخ مقرر به پایان نرسد روزانه میلیاردها تومان باید ضرر و زیان به شرکت چینی پرداخت شود،گفت:تاخیر درپروژه فاز دو پالایشگاه آبادان آسیب سنگینی برای شهر آبادان پالایشگاه نفت و وزارت نفت ایجاد می‌کند. 

وی افزود: میزان مطالبات شهرداری آبادان در مقابل حجم بسیار بزرگ پروژه بسیار ناچیز است این پروژه ملی با اعتباری بالغ بر 3 و نیم میلیارد دلار است و آبادان تنها شهری است که این پروژه بزرگ ملی در آن درحال انجام است. قطعا سود اقتصادی حاصل از این پروژه برای شهرستان آبادان، استان خوزستان و کشور حائز اهمیت است.

کعبی در پایان عنوان کرد: تمام عوارض ساخت و ساز فاز دو پالایشگاه آبادان در سال 97 که در حدود 100 میلیارد تومان است از سوی وزارت نفت به حساب سازمان منطقه آزاد اروند واریز شده است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار