استاندار خوزستان گفت: خدمات ما به سیل‌زدگان در اردوگاه های رسمی به حدی بود که صلیب سرخ جهانی به آن اعتراض کرد و گفت که اینجا رسیدگی بسیار زیاداست و شما نباید اینقدر رسیدگی کنید.
کد خبر: ۷۴۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ 16 May 2019

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در یک میزگرد تلویزیونی در رابطه با اردوگاه‌های غیر رسمی سیل‌زدگان، اظهار کرد: برخی مردم به علت داشتن احشام امکان حضور در اردوگاه رسمی را نداشتند و به همین علت به جنگل پناه آوردند و ما سعی کردیم امدادرسانی و خدمات را تا حد امکان برای آنها فراهم کنیم.

وی گفت: خدمات ما به سیل‌زدگان در اردوگاه های رسمی به حدی بود که صلیب سرخ جهانی به آن اعتراض کردند و گفتند که اینجا رسیدگی بسیار زیاد و خارج از پروتکل‌های ما است و شما نباید اینقدر رسیدگی کنید.

شریعتی با اشاره به کاهش دبی رودخانه کرخه به 450 مترمکعب در ثانیه و تخلیه آب از بسیاری از روستاها، عنوان کرد: روستاهای حمدان ثلجه حمیدیه و مگران شوش همچنان به روستا بازنگشته‌اند؛ شرایط درحال بهبود است اما برای این دو روستا تصمیم گرفتیم از محل منابع استانی و خیران، 200 تا 300 کانکس فراهم کنیم.

وی با رد کمبود آب شرب در اردوگاه‌های سیل‌زدگان، افزود: علت عدم فراگیری ابتلا به بیماری‌ در بین سیل‌زدگان ، توزیع مداوم آب معدنی بوده است.

استاندار خوزستان با تاکید بر کم اثر بودن جابه‌جایی روستاها برای در امان ماندن از طغیان رودخانه‌ها، گفت: زمین این منطقه اغلب مسطح است و جابه‌جایی تاثیر چندانی ندارد؛ این موضوع به صورت کارشناسی بررسی خواهد شد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار