کد خبر: ۷۴۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳ 15 May 2019

 

در چند ماه گذشته بنده برحسب تحلیل هایی که از مسایل مختلف اجتماعی و سیاسی در استان داشتم نقدهای صریحی نسبت به بعضی از عملکردهایی استاندار محترم خوزستان عرضه کردم.

اما امروز مطالبی کاملا تخریبی در فضای مجازی درباره ی مصاحبه دکتر شریعتی با شبکه خبر دیدم که حقیقتا، به هیچ وجه منصفانه نبود و ظاهرا، بواسطه ی نوعی هماهنگی و سازماندهی سیاسی در نقد جهت دار مصاحبه وی، مخالفین وی کوشیدند.

دقیقا، آن مطلبی که دکتر شریعتی در شبکه خبر گفتند، ناظر بر نقل قولی از نمایندگان صلیب سرخ درباره ی نوع خدمات رسانی به اردوگاه های رسمی بوده که بیان آن از سوی دکتر شریعتی هیچ ایرادی بدلیل زیر نداشت.

به هرحال دکتر شریعتی که خودش همواره مدعی و تریبون دار اصلی بیان مشکلات سیل زدگان است و حتی بارها در حضور رئیس جمهور و معاونین وی خواستار رفع فوری مشکلات سیل زدگان و ترمیم منازل و پرداخت خسارت به آنها شده بود نباید اینچنین ناجوانمردانه مورد هجمه واقع گردد و بایستی در صورت اعتراض، نقدها متوجه آن بخشی شود که واقعا مشکلاتی از بحران سیلابی مرتفع گردد.

به هر طریق در این خصوص یک مطلب بسیار تخصصی در میان است که صلیب سرخ معتقد است که در اسکان موقت و اضطراری، این مساله علمی نیست که خدمات حداکثری و فراتر از پروتکل ها داده شود.

مثلا اردوگاههای اضطراری معمولا برای دو و نهایتا سه هفته باید دایر باشند و نه به صورت دائمی، چون مشکلات بهداشتی و روانی و سایر مسایل دیگر که خلاف پروتکل است بدون تردید و براساس تجربه بروز می دهند و از طرفی آنها که خود مستیقما ناظر بر توزیع امکانات مردمی بویژه مربوط به هلال احمر و کمک های بین المللی هم بوده و هستند.

پس اعتراض آنها از این منظر وجاهت تخصصی دارد و چون دولت روحانی و حاکمیت خیلی به اقامتگاه ها موقت رسیدگی کردند و حتی از اصلاح طلبان تاج زاده که به دعوت مخالفین مدعی عدم رسیدگی دولت به سیل زدگان به خوزستان بدون هماهنگی با شریعتی وارد خوزستان شدند، نیز خود این ادعاها را برخلاف میزبان خود تائید کرده بود و گزارش مثبتی از رسیدگی ها دولت به اردوگاه خود مخابره کرد.

حتی حضرت آیت الله گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری که به خوزستان تشریف آوردند نیز در اینخصوص از دکتر شریعتی تجلیل کردند .

حالیه، در خصوص یک مساله مسلم، یعنی رسیدگی مطلوب دولت به سیل زدگان که همگان بوجود آن تاکید دارند این چه اصراری است که ما نخواهیم این افتخار را بنام استانداری خوزستان و دولت ثبت کنیم و براستی این چه کینه ورزی بچگانه در ماه نزول قرآن است که بعضی ها دنبال می کنند و در واقع چه اثری دارد.

حقیقتا، ما خوزستانی ها اگر در موضوع و مواضع دیگر با استاندار اختلاف داریم چرا، در نقدهایمان انصاف به خرج نمی دهیم.

حالا اگر شریعتی خیلی ساده و راحت حرف می زند و حرفهایش پیچیدگی ندارند ما مجاز نیستیم، که زحمات بسیار او و همکارانش را این گونه زیر سوال ببریم و برباد بدهیم.

چرا که قران کریم فرموده است:

أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا كونوا قَوّامينَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالقِسطِ ۖ وَلا يَجرِمَنَّكُم شَنَآنُ قَومٍ عَلىٰ أَلّا تَعدِلُوا ۚ اعدِلوا هُوَ أَقرَبُ لِلتَّقوىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبيرٌ بِما تَعمَلونَ

والسلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار