مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از پوشش 70 مدرسه متوسطه دوره اول و دوم در استان خوزستان در طرح ارزیابی برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی خبرداد.
کد خبر: ۷۴۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ 15 May 2019

محمد تقی‌زاده با اشاره به تاکید استاندار خوزستان مبنی بر لزوم کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس گفت: در همین راستا اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اجرای طرح ارزیابی جامع برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی را در برخی از مدارس متوسطه دوره اول و دوم در سطح استان در دستور کار دارد.

تقی‌زاده با بیان اینکه ۱۸ منطقه آموزشی در استان خوزستان تحت پوشش این طرح قرار می گیرند، گفت: میزان تحقق اهداف پیش‌بینی شده در برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد در مدارس با هدف مطالعه، بررسی و ارزیابی کیفیت برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر از اهداف اجرای این طرح است.

وی افزود: این طرح در یک فاصله زمانی یک ماهه و در مدارس و کلاس‌هایی اجرا می شود که دوره آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر را گذرانده باشند.

تقی زاده در تبیین چگونگی انجام طرح گفت: این فرآیند از طریق توزیع و تکمیل پرسشنامه‌های طراحی شده ویژه والدین، مدیران و دانش آموزان و بر اساس دستورالعمل تدوین شده انجام می شود.

وی بیان کرد: در این پروژه استان خوزستان بر اساس نقشه خطرپذیری به 5 ناحیه جغرافیایی مرکزی، شمال شرقی، شمال غربی، جنوب شرقی و جنوب غربی تقسیم شده است و مجموعا 70 آموزشگاه متوسطه اول و دوم از نواحی چهارگانه اهواز و شهرستان‌های کارون، ایذه، مسجدسلیمان، رامهرمز، اندیمشک، امیدیه، دزفول، شوشتر، بندرامام خمینی (ره)، بندرماهشهر، بهبهان، آبادان، خرمشهر و شادگان تحت پوشش این طرح قرار دارند.

اجرای این طرح به دستور استاندار خوزستان و توسط اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در حال انجام است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار