فروزان عبداللهی:
دارنده مدال برنز مسابقات دوچرخه سواری کاپ آسیایی تایلند گفت: تقریبا دو سالی است که برای تیم کارامان اسکترین ترکیه رکاب می‌زنم که با عضویت در این تیم در تورهای اروپایی خوبی شرکت می‌کنم که این مهم در بالا رفتن سطح کیفی و تجربه‌ام تاثیرگذار بوده است.
کد خبر: ۷۴۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲ 15 May 2019

فروزان عبداللهی‌عرب در خصوص کسب نشان طلا در مسابقات آغاز فصل دوچرخه‌سواری بانوان در رشته اسکراچ، اظهارکرد: مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود زیرا کسانی در رشته اسکراچ رکاب زدند که پیش از این در اردوی تیم‌ملی حضور داشتند و پس از این اردو هم راهی مسابقات قهرمانی آسیایی ازبکستان شدند و توانسته بودند بهترین نتایج بانوان در تاریخ دوچرخه‌سواری ایران را کسب کنند که حاصل این مهم، مدال برنز خانم یزدانی بود که خود او نیز در مسابقات کشوری هفته گذشته حضور داشت و طبیعتا با آمادگی خیلی خوبی به رقابت پرداخت و توانست دیگر دوچرخه‌سواران را به چالش بکشاند.

وی ادامه داد: من در فصل بدنسازی هستم و با 50 درصد آمادگی در مسابقات کشوری رکاب زدم و برای ارزیابی از شرایط خودم در این مسابقات حضور پیدا کردم که خدا را شکر نسبت به آن‌چه که انتظار داشتم، نتیجه بسیار خوبی هم کسب کردم و نشان طلای ماده اسکراچ را به دست آوردم.

این بانوی دوچرخه‌سواری در خصوص وضعیت این رشته در خوزستان نیز گفت: سال‌های بسیاری است که برای دوچرخه‌سواری خوزستان پا می‌زنم اما در مقطعی به خاطر یکسری مشکلات و کم‌توجهی‌ها و همچنین ناهماهنگی هیات، از هیات خوزستان دور شدم و برای استان رکاب نمی‌زدم ولی وضعیت فعلی خوب است و هیات تا جایی که توانسته تلاش کرده تا امکانات مورد نیاز را در اختیارمان بگذارد اما باز هم یکسری مشکلات مالی وجود دارد که همین باعث شده که هیات نتواند یکسری امکانات را برای دوچرخه‌سواران فراهم کند.

وی ادامه داد: خود من به شخصه با مشکل دوچرخه مواجه بودم که متاسفانه هیات اعلام کرد که نمی‌تواند در این زمینه کاری برای من انجام دهد زیرا با مشکل بودجه مواجه بود ولی با وجود این مشکلات، هیات نگذاشت به حضورمان در مسابقات قهرمانی کشور لطمه وارد شود و خدا را شکر در پی این اعزام نیز نتایج خیلی خوبی کسب شد و تمام بانوان دوچرخه‌سوار استان موفق به کسب مدال طلا شدند. فکر می‌کنم نتیجه بسیار خوبی برای هیات دوچرخه‌سواری خوزستان باشد و امیدوارم با توجه به این نتیجه حمایت آن‌ها نیز بیشتر شود زیرا واقعا این رشته در خوزستان از پتانسیل خیلی خوبی برخورد است و با توجه بیشتر به رشته و این‌که پیست بسیار خوبی در خوزستان داریم، می‌توانیم نفرات خوبی را در این رشته داشته باشیم.

عبداللهی‌عرب بیان کرد: به هر حال وضعیت فعلی دوچرخه‌سواری خوزستان نسبت به دو سه سال گذشته نسبتا خوب است و جا دارد از آقایان وحدت و لرکی به ترتیب رییس و دبیر هیات استان قدردانی کنم که در مسابقات کشوری نیز تمام تلاش خود را کردند تا تیم به بهترین نحو ممکن به مسابقات اعزام شود که خدا را شکر نتیجه بسیار خوبی هم حاصل شد.

وی در ادامه در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا که مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد نیز عنوان کرد: با توجه به نزدیک بودن المپیک 2020 این مسابقات زودتر و در مهرماه برگزار می‌شود که خودم را برای همین مسابقات آماده می‌کنم. البته در حال حاضر اردوهای آمادگی تیم‌ملی آغاز نشده‌اند. امیدوارم با برنامه‌ریزی که مربی‌ام برای من دارد و تلاشی که انجام می‌دهم و فراهم شدن شرایط لازم، بتوانم در این مسابقات نتایج بسیار خوبی کسب کنم.

لژیونر دوچرخه‌سواری ایران در خصوص حضور در تیم کارامان اسکترین ترکیه نیز گفت: در سال 96 به کمک مربی‌ام توانستم وارد تیم کارامان اسکترین ترکیه شوم و آن زمان قرار شد یکسری مسابقات را شرکت کنم تا بتوانم نظر مربیان این تیم خارجی را جلب کنم زیرا با توجه به این‌که در سطح تیم‌ملی به مسابقات کمی اعزام می‌شویم، طبیعتا رزومه کمتری نسب به ورزشکاران اروپایی و آسیایی داریم و به همین دلیل این تیم شناختی از من نداشت و قرار شد در یکسری مسابقات حضور پیدا کنم تا مربی تیم ترکیه‌ای نسبت به من شناخت پیدا کند و من را بررسی کند که خدا را شکر خیلی خوب توانستم خودم را نشان دهم و همین باعث شد به عضویت این تیم در بیایم. آن‌ها فکر نمی‌کردند خانم‌های ایرانی با حجاب بتوانند این‌قدر خوب و حتی در رده‌های بالاتر از ورزشکاران خودشان رکاب بزنند.

وی افزود: مربیان تیم کارامان اسکترین ترکیه بعد از مسابقات از من استقبال کردند و همین باعث شد سال 97 نیز در این تیم رکاب بزنم و تقریبا دو سالی است که برای این تیم در مسابقات شرکت می‌کنم. با عضویت در این تیم در تورهای اروپایی خوبی شرکت می‌کنم که این موضوع در بالا رفتن سطح کیفی خودم نیز تاثیرگذار بود، ضمن این‌که لژیونر شدن به پربارتر شدن رزومه ورزشی‌ام نیز بسیار کمک می‌کند و همچنین تجربه من را بالا برده است. دوچرخه‌سواری رشته‌ای است که هر چقدر در مسابقات شرکت کنیم، باز هم کم است زیرا در هر مسابقه یک تجربه جدید به دست می‌آوریم و همه این موارد در پیشرفت دوچرخه‌سوار تاثیر بسزایی دارد.

عبداللهی‌عرب بیان کرد: . نمی‌دانم برای سال 98 با این تیم ترکیه‌ای خواهم بود یا خیر اما به احتمال بسیار باز هم با این تیم همکاری خواهم کرد. در هر صورت فکر می‌کنم حضور در رقابت‌های مختلف باعث می‌شود وقتی در مسابقات آسیایی و سطح‌های بالاتر شرکت کنیم، از نظر تجربه یک پله بالاتر از سایر دوچرخه‌سواران باشیم.

وی همچنین در خصوص مشکلات دوچرخه‌سواران برای تمرین در جاده، گفت: من دانشجو هستم و در تهران تحصیل می‌کنم و به همین دلیل بیشتر تمریناتم در تهران است. رشته استقامت و نیمه‌استقامت به صورتی است که بیشتر تمرینات یک دوچرخه‌سوار در جاده انجام می‌شود که این موضوع خطرات تمرینی را هم در بر دارد، البته در تهران فرهنگ‌سازی بیشتری صورت گرفته است و همین باعث می‌شود دوچرخه‌سواران کمی راحت‌تر در جاده تمرین کنند ولی در استان خوزستان امکان ندارد که یک ورزشکار خانم با دوچرخه و تنهایی بتواند در جاده تمرین کند و حتما باید همراه داشته باشد و این یکی از مشکلات دوچرخه‌سواران خانم و حتی آقا در خوزستان است. امیدوارم در این زمینه فرهنگ‌سازی‌های بسیار خوبی در خوزستان صورت بگیرد و مردم با این رشته بیشتر آشنا شوند و وقتی یک دوچرخه‌سوار را در یک جاده می‌بینند برای آن‌ها عادی باشد و مشکلاتی برای ورزشکاران ایجاد نکنند. البته در این بین عده‌ای هم هستند که بر خلاف آن‌هایی که مشکلاتی را برای رکاب‌زنان ایجاد می‌کنند، به تشویق دوچرخه‌سواران می‌پردازند و به آن‌ها انگیزه می‌دهند. در هر صورت مشکل اصلی در استان خوزستان، تمرین در جاده است.

این بانوی رکاب‌زن در ادامه نیز بیان کرد: نقطه اوج هر ورزشکاری فکر کردن به المپیک است و همیشه این آرزو را در سر دارد که بتواند در این رویداد بزرگ شرکت کند و اگر به مدال برسد که چه بهتر. من به المپیک 2020 فکر می‌کنم اما متاسفانه هنوز در بخش بانوان نتوانسته‌ایم سهمیه کسب کنیم. امیدوارم این سهمیه کسب شود و آن کسی که لیاقتش را دارد به المپیک 2020 اعزام شود. اگر به این المپیک نرسیدم، در این فکر هستم که برای المپیک 2022 تلاش کنم.

وی در پایان، گفت: دوچرخه‌سواری رشته پرهزینه‌ای است و با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی کشور، کار در رشته دوچرخه‌سواری برای ما بسیار سخت‌تر شده است و نیاز به کمک و حمایت مالی داریم و این کمک‌ها می‌توانند از طرف هیات خوزستان، اداره‌کل ورزش و جوانان استان یا اسپانسر باشد. اگر این حمایت صورت بگیرد، مقام‌هایی که کسب می‌کنیم خیلی بیشتر خواهد بود و طبیعتا پیشرفت ما سریعتر حاصل می‌شود. پایه و اساس کار یک دوچرخه‌سوار امکانات است و اگر این امکانات نباشد، تمرینات ورزشکار نیز هیچ معنی ندارد. خواهشم از مسوولان این است که در این زمینه به ما کمک کنند تا عنوان‌های بیشتری را برای خوزستان به دست آوریم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار