مدیرکل انتقال خون خوزستان مطرح کرد:
مدیرکل انتقال خون خوزستان با اشاره به اهمیت اهدای خون در ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مردم مومن و روزه‌دار نذر و یا نیت می‌کنند که در شب‌های پرفیض قدر، خون اهدا کنند، در هفته‌های اول و آخر ماه مبارک رمضان با کاهش اهدای خون مواجه می‌شویم بنابراین از مردم می‌خواهیم اهدای خون را به روزهای خاص منحصر نکنند.
کد خبر: ۷۴۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 14 May 2019

دکتر عبدالعزیز فقهی اظهار کرد: مردم کشور ما همیشه برای نجات جان آسیب‌‌دیدگان و بیماران جهت اهدای خون جزو پیشتازترین مردم هستند و از مردم می‌خواهیم اهدای خون در ماه مبارک رمضان به روزهای خاصی اختصاص ندهند.

وی بیان کرد: کاهش مراجعه در هفته‌های اول و آخر ماه مبارک رمضان و افزایش شدید نیاز بیماران و بیمارستان‌ها به خون باعث می‌شود که با کاهش ذخائر خون مواجه شویم.
مدیرکل انتقال خون خوزستان با تاکید بر لزوم اهدای خون در هفته‌های اول و آخر ماه مبارک رمضان تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مردم مومن و روزه‌دار نذر و یا نیت می‌کنند که در شب‌های پرفیض قدر، خون اهدا کنند در هفته‌های اول و آخر ماه مبارک رمضان با کاهش اهدای خون مواجه می‌شویم و این در حالی است که نیت اهدای خون اهمیت دارد و زمان آن تاثیری در این کار خیر ندارد.

وی افزود:‌همچنین ممکن است در شب‌های قدر خون زیادی اهدا شود که شاید مورد نیاز نباشد. بنابراین از مردم می‌خواهیم در اهدای خون همکاری کرده و آن را منحصر به روزهای خاص نکنند زیرا ارزش نجات جان انسان نباید به روز خاصی معطوف شود.

فقهی با بیان اینکه اهدای خون به بیماران نیازمند از وظایف انسانی هر فرد و امری خداپسندانه و مصداق بارزی از ایثار و خدمت‌رسانی به مردم است، گفت: نیاز به خون همیشگی است و در تمامی ایام سال از جمله ایام ماه مبارک رمضان نیز این نیاز وجود دارد.

وی گفت: هر فرد با یک مرتبه اهدای خون جان سه بیمار را نجات می‌دهد و بالاتر از نجات جان یک انسان ثوابی وجود ندارد. از مردم می‌خواهیم که در این روزهای ماه مبارک رمضان که ممکن است ذخیره خون کاهش ‌یابد، بیماران و آسیب‌دیدگان نیازمند را یاری کنند و تنها نگذارند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: اهدای خون ، ماه رمضان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار