مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: یکی از مشکلات استان خوزستان در این بازه زمانی آتش زدن کاه و کلش زمین‌های کشاورزی پس از برداشت است که طبق قانون ممنوع است و متولی برخورد و نظارت با آن سازمان جهاد کشاورزی است.
کد خبر: ۷۴۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷ 13 May 2019

صبح امروز دو پروژه مرکز فرماندهی، مانیتورینگ و کنترل بحران سالن چندمنظوره مدیریت بحران شهرستان رامهرمز و ایستگاه سنجش آلودگی هوا با حضور مدیرکل مدیریت بحران خوزستان، مدیرکل محیط‌زیست خوزستان در رامهرمز به بهره‌برداری رسید.

کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران خوزستان صبح امروز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از مشکلات استان خوزستان در این بازه زمانی آتش زدن کاه و کلش زمین‌های کشاورزی پس از برداشت است که طبق قانون ممنوع است و متولی برخورد و نظارت با آن سازمان جهاد کشاورزی است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به زیر آب رفتن بخش زیادی از اراضی کشاورزی خوزستان، عنوان کرد: همه استان برای تخلیه آب و فراهم کردن زمین‌های کشاورزی زیر آب رفته برای کشت تابستانه در ۱۵ خردادماه بسیج شده‌اند و در این شرایط ممکن است برخی افراد پس از خارج کردن آب از مزارع اقدام به آتش زدن زمین کنند که بهتر است از راه‌های جایگزین توصیه شده توسط جهاد کشاورزی استفاده کنند.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در این خصوص باید همکاری لازم را داشته باشند و آموزش‌های لازم به کشاورزان در این خصوص اهمیت بسزایی دارد.

حاجی زاده با اشاره به این‌که حدود ۵۰ درصد آتش‌سوزی‌های کشور در سال ۹۶ متعلق به خوزستان بود، اظهار کرد: آتش‌سوزی‌ها در خوزستان در مزارع، تالاب‌ها، بیشه‌زارها، مراتع و جنگل‌ها رخ می‌دهد و چندین مورد آتش‌سوزی در پتروشیمی‌ها و انفجار خطوط لوله با عمر بالای ۷۰ سال در سال‌های گذشته در خوزستان رخ داد که آخرین مورد آن حادثه انفجار خط لوله در جاده برومی اهواز بود.

افتتاح دو پروژه در رامهرمز

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به سفر خود به شهرستان رامهرمز، عنوان کرد: مرکز فرماندهی، مانیتورینگ و کنترل بحران سالن چندمنظوره مدیریت بحران شهرستان رامهرمز با اعتبارات استانی افتتاح شد که مانند نمونه استانی در یک مقیاس کوچک‌تر است و کلیه اطلاعات موردنیاز در این مرکز قابل رصد است.

وی گفت: سیستم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این مرکز مانیتورینگ کامل است و برای کلیه شهرستان‌های استان خوزستان این تجهیزات فراهم شده است و امروز اولین نمونه شهرستان‌ها در رامهرمز افتتاح شد.

حاجی زاده عنوان کرد: امروز بیستمین ایستگاه سنجش آلودگی هوا شهرستان‌های خوزستان در رامهرمز به بهره‌برداری رسید که ذرات با اندازه‌های ریز، گردوغبار و آلودگی‌های موجود در هوا را اندازه‌گیری و گزارش می‌کند.

وی گفت: ایستگاه سنجش آلودگی هوا به مسؤولان در پیشگیری و کنترل مسائل مربوط به آلودگی کمک ویژه‌ای می‌کند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار