کد خبر: ۷۴۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰ 13 May 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این نشست که در چند دستور کار برگزار شده بود یکی از موضوعات مربوط به وضعیت فاضلاب شهر یاسوج و بوی تعفنی بود که در چند سال اخیر گریبانگیر مردم قسمتی از این شهر در مناطقی همچون شهرک امام حسین و شهرک جهاد و بیش از همه شرف‌آباد شده است.
فرماندار شهرستان بویراحمد در همین خصوص گفت: بوی بد و تعفن مردم بخش‌هایی از شهر یاسوج را در این فصل آزار می‌دهد هر چند که آب و فاضلاب می‌گوید تصفیه‌خانه مشکلی ندارد و این بوی تعفن مربوط به آن نیست و معتقدند بوی بد مربوط به فاضلابی است که خودروهای حمل فاضلاب انسانی وارد منحول‌های تصفیه‌خانه فاضلاب می‌کنند.
وی افزود: برای تخلیه فاضلاب انسانی در محلی مشخص چند جایگاه در اراضی طبیعی در نظر گرفته شد که متاسفانه مشکل معارض داشت.
کناری با بیان این که در محل حمل دفن زباله‌ها در منطقه دو پشته نیز ساخت مخرنی جهت دفع فاضلاب انسانی میسر نیست افزود: خطر سرایت آن به آب‌ سد شاه قاسم و آب آشامیدنی شهر یاسوج با چنین کاری وجود دارد.
در ادامه نوبت به فیض‌الله پاسره مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان رسید که این روزها زمزمه مدیریت او بر آب و فاضلاب شهری استان بعد از رفتن لدنی به گوش می رسد.
این مسؤول گفت: فاضلاب انسانی روستاهای اقماری یاسوج هم به وسیله خودروهای حمل فاضلاب وارد منحول‌های فاضلاب خانگی می‌شود.
وی افزود: استاندار کارگروهی را موظف به بررسی این وضعیت کرده‌اند هر چند این فاضلاب‌های انسانی هم باید به محل همین تصفیه‌خانه برود اما برای این که چنین کاری میسر شود لازم است با ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شهر یاسوج یک واحد تعادل‌ساز در این تصفیه خانه وجود داشته باشد.
بنابر این گزارش و با این تفاسیر و با وجود معارضینی که اجازه ندادند مخزن تخلیه فاضلاب خانگی در اراضی ملی ساخته شود و همچنین با توجه به آلودگی‌های زیست محیطی که می‌تواند ساخت این مخزن ایجاد کند و همچنین با طول کشیدن پروسه ارتقای تصفیه‌خانه شهر یاسوج باید امسال هم مردم مناطقی از شهر یاسوج همچون شرف‌آباد و شهرک‌ها بوی تعفن فاضلاب را تحمل کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار